כתב אישום בגין עבירת איומים הוגש היום (יום שני) על ידי יחידת התביעות של המחוז הדרומי נגד עודה אבו ג'ודה, תושב כסייפה (64), אביו של חאלד אבו ג'ודה, אשר הואשם ברצח החייל רון קוקיא ז"ל בעת שהמתין בתחנת הסעה בערד לפני חמש שנים ונדון לפני שנתיים למאסר עולם ולעוד 20 שנות מאסר.
1 צפייה בגלריה
(רון קוקיא ז"ל)
בשבוע שעבר התקיים בבית משפט השלום בבאר-שבע דיון בעניינו של אבו ג'ודה, כאשר אביו של רון קוקיא ז"ל, בועז קוקיא התייצב באולם בית המשפט כשהוא מלווה בחבריו ובפעילים של תנועת "אם תרצו", המסייעים למשפחות שכולות ונפגעות טרור. מדובר היה בדיון של טיעונים לעונש לאחר שנגד עודה אבו ג'ודה הוגש כתב אישום בגין הלנת שב"חית, אמו של המחבל שרצח את החייל רון קוקיא, לפני ואחרי הרצח.
מחוץ לאולם בית המשפט, כך נטען בכתב האישום, התפתח ויכוח בין אבו ג'ודה ואחיו לבין בועז קוקיא ופעילי "אם תרצו", כאשר במהלכו אמר קוקיא לחבריו כי מדובר באביו של מי שרצח את בנו החייל. במהלך הוויכוח, כך על פי כתב האישום, הטיחו הצדדים מילות גנאי זה בזה, ואבו ג'ודה איים על בועז קוקיא כי הוא יפגע בו, תוך שהוא אמר לו כי הוא יודע היכן הוא מתגורר והוא יידע היכן למצוא אותו. בשלב זה חצצו מאבטחי בית המשפט בין הצדדים והרחיקו את אבו ג'ודה ואת אחיו מהמקום.
קראו גם:
לאחר סיום חקירת האירוע על ידי תחנת משטרת באר-שבע גובש כתב האישום נגד עודה אבו ג'ודה, שהוגש, כאמור, היום לבית משפט השלום בבאר-שבע בצירוף בקשת יחידת התביעות המשטרתית מבית המשפט להורות על מעצרו של אבו ג'ודה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
לדברי פקד מיכאל צבי, ראש משרד החקירות בתחנת באר-שבע, "מדובר באירוע חמור של איומים בין כתלי בית המשפט באופן ובנסיבות אותן הדעת אינה יכולה לסבול. לפיכך, פעלנו למיצוי הדין במסר חד וברור בו אין מקום לפתרון מחלוקות בדרך של אלימות מכל סוג שהיא".
בעקבות הגשת כתב האישום אמר ראש אגף משימות בתנועת "אם תרצו", יהודה שרבאני, כי "אנו שמחים מאד שהצדק נעשה. אביו של המחבל שאיים והתנהג כאילו הוא בעזה התבלבל לגמרי. אנחנו במדינת חוק. יישר כוח למשטרה שפעלה באופן מיידי ומהיר".