גייב אקסלר
גיל: 37
עיסוק: מנהל מיזם תיירות חברתית־קהילתית "פנימה"
נשוי לרוית ואב לסלה, הדר ועמנואל, תושב באר־שבע
1 צפייה בגלריה
גייב אקסלר
גייב אקסלר
גייב אקסלר
(צילום: הרצל יוסף)
מתי מתחילה השבת שלך?
"השבת מתחילה ברגע שאני מוריד את הילדים בגן ובבית הספר. אנחנו לוקחים את הבוקר באיזי, עושים קניות בשוק ופוגשים חברים. בשישי בצהריים, הקטנצ'יק לוקח שנ"צ (שינת צהריים) והגדולות משחקות תוך כדי ניקיונות".
מי מכין ומה מכינים לשולחן השבת?
"רוית אשתי היא האחראית בבית על הבישולים. אני על תקן של הסו־שף בבית ומסייע לה בכל מה שצריך, ובעיקר אחראי על פלייליסט משובח שמכניס אותנו לאווירה ולהכנות שבת. מבחינת מאכלים, אנחנו מקפידים לגוון. בחורף אנחנו יותר אוהבים מרקים ותבשילי עוף, אבל תמיד אפשר יהיה למצוא על השולחן שלנו מגוון סלטים טריים".
מהו המאכל המועדף על שולחן השבת?
"אצלנו החלה היא ה'כוכבת' של שולחן השבת. הילדים מברכים את ברכת 'המוציא' ומחלקים לכל בני המשפחה, וזה הופך את הטקס למאוד מיוחד. לצד החלה אני קונה לשבת בירה מקומית מהנגב, מ'בית הבירה' בעיר העתיקה. חשוב לי תמיד לתמוך בעסקים מקומיים. אני מאמין מאוד בכלכלה מקומית מקיימת. לצד הבירה והחלה, הילדים הכי אוהבים חומוס לניגוב. לצד כל התבשילים תמיד מככב החומוס".
הולכים לבית הכנסת?
"כן. אנחנו הולכים כל המשפחה ביחד לבית הכנסת. אשתי רוית ואני היינו חלק מהקמת קהילת 'בארות', שבמרכזה בית כנסת שוויוני ושיתופי. הקהילה היא חלק מהותי בחיים שלנו, ובבית הכנסת אנו פוגשים את כל החברים, וגם הילדים ממש נהנים מחוויית בית הכנסת".
אתה מצליח לנוח בשבת?
"לא כל כך מצליח למרות שאני מאוד רוצה וצריך את זה. לפעמים בשבת, אני ואשתי, כל אחד בתורו, הולך לנוח ואז בן הזוג השני משגיח על הילדים. כשסבא וסבתא מגיעים לבקר, אז יש לנו יותר סיכוי לנוח. אני מבקש בנימוס שישימו עין על הילדים ומנצל את זה לנמנום קל באמצע היום".
מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף מבחינתך?
"הבילוי המועדף זה להיות עם חברים בארוחות, יושבים בנחת, אף אחד לא ממהר, ונהנים מאוכל משובח".
זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"הזיכרון הכי משמעותי עבורי בשבת הן הארוחות אצל סבתי. גדלתי בשיקגו בארצות הברית וגם אם היה יורד שלג בחוץ לא היינו מוותרים על ארוחת שבת אצל סבתא. לארוחה היו מגיעים כל בני המשפחה המורחבת שלי, דודים ובני דודים. הריח של האוכל הביתי וההתכנסות ביחד, כל המשפחה, הם זיכרון נפלא".