מתחילת השנה נמצאו בבאר שבע שישה תושבים עריריים כשהם ללא רוח חיים לאחר שנפטרו ימים אחדים קודם לכן בדירותיהם.
לפני יומיים, נמצאו גבר בן 70 וגבר בשנות ה 50 כשגופותיהם במצב של ריקבון. אנשי זק"א שנאלצים להתמודד עם המראות הקשים שבים ומזהירים: "מדובר במגיפה שקטה, קטלנית וכואבת, חייבים לשמור על הקשישים והעריריים".
2 צפייה בגלריה
המתנדבים בפעולה
המתנדבים בפעולה
המתנדבים בפעולה
(צילום: פרטי)
לצד תכניות שמפעילים באגף הרווחה, שבמרכזה אב בית בבניין מגורים הנמצא בקשר עם הדיירים ניתן לפנות אליו בכל רגע, מתנדבים נוטלים את היוזמה, ויוצאים לאתר את אותם קשישים עריריים כדי לסייע להם.
בדידות בגיל השלישי היא תופעה שכיחה, מצב קשה אצל אזרחים וותיקים ועריריים, המזדקנים בגפם ללא בן זוג ובני משפחה. לפני חודש נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ד"ר מגדה גרייף בת 87, שלא היתה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר, מדובר בניצולת שואה שהקשר עימה נותק. היא השאירה מכתב שבו כתבה:"אין לי אף משפחה בארץ ובחו"ל, אני חולה מאוד". מזועזעים מהקרים האלה, המתנדבים החליטו לעשות מעשה כדי להגיע בכל מחיר לאותם עריריים:" כחברה, אסור לנו להפקיר אותם", הם אומרים.
2 צפייה בגלריה
המתנדבים בפעולה
המתנדבים בפעולה
המתנדבים בפעולה
(צילום: פרטי)
יו"ר וועדת ההתנדבות העירונית, עו"ד מינה קלמן חדד, מפעילה את המתנדבים שמגיעים לבתיהם, מחלקים להם מזון ומוצרי היגיינה בימים של קורונה מטעם עמותת 'לתת', אבל בעיקר יוצרים עימם קשר כדי לדעת מה מצבם.
"בעקבות הקורונה למדתי רבות על הקשיים של קשישים ועריריים", מספרת קלמן חדד, שהיא בעצמה מגיעה לדירות הקשישים הבודדים, "וזה הרבה מעבר למחסור הכלכלי כזה או אחר, הבדידות היא המעיקה מכל, תחושת הלבד הזו, בכוונתי לפעול בנידון יחד עם הגופים המקצועיים הנהדרים שיש לנו בעיר".