פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות בעיר, אשר במספר הזדמנויות שונות נתן תמורת שוחד פטור מחובת בידוד לאנשים ששהו במחיצת חולה קורונה.
1 צפייה בגלריה
עובדים במוקד העירוני
עובדים במוקד העירוני
(המחשה: שאטרסטוק)
כתב האישום מייחס לנאשם שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מעשה העלול להפיץ מחלה וסחיטה באיומים.
קראו עוד >>
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשם ראיד אלפיניש, בן 24 מרהט, עבד בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום בחברת "בזק אונליין" המפעילה עבור משרד הבריאות את מוקד הערעורים למתן פטור מחובת בידוד.
הנאשם עבד במוקד משרד הבריאות בבאר שבע והיה עובד ציבור. לצורך מילוי תפקידו, עבר הנאשם הדרכה ייעודית וידע כי מתן פטור מחובת בידוד לאדם שאינו עומד בקריטריונים לשחרור מבידוד מסכן את בריאות הציבור ועלול להפיץ את המחלה אשר יש בה סיכון נפשות.
מכתב האישום עולה, כי "הנאשם פטר 11 אנשים מחובת בידוד, מתוכם 5 עובדים בסניף "אייס" בבית שאן ובתמורה קיבל שוחד בסך של 850 שקל או שביקש לקבל שוחד.
"הנאשם סיפק פטור מחובת בידוד, מבלי לוודא את העובדות האפידמיולוגיות הנדרשות לצורך כך, לעתים מבלי לשוחח עם האנשים כלל, ביודעו כי לא נשללה האפשרות שהם חולים, וכאשר הנאשם עצמו קבע כי לא ניתן לתת להם פטור. בכך, קיבל הנאשם שוחד בגין פעולה הקשורה בתפקידו ועשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה משום סכנת נפשות".
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם תום ההליכים.
לכל העדכונים >> חדשות באר שבע