בני משפחה, חברים וידידים מתקשים לעכל את מותה הטראגי והפתאומי של קארין גז ללוש בת ה-31 משכונת נווה זאב בבאר שבע.
קארין הגיעה אתמול (שני) לבית החולים סורוקה כדי ללדת את התינוקת השנייה שלה בשבוע ה-40 להריונה, אולם לפתע מערכות גופה קרסו והרופאים נאלצו לקבוע את מותה.
1 צפייה בגלריה
קארין גז ללוש
קארין גז ללוש
קארין גז ללוש
(צילום: באדיבות המשפחה)
התינוקת שברחמה יולדה בניתוח חירום וכעת מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פגים במצב יציב.
אלמוג בן דוד, גיסה, נשוי לאחותה תהילה, סיפר למיינט באר-שבע והנגב, על הטרגדיה שפקדה את המשפחה: "אבידה ענקית, בחורה תמיד עם חיוך, לא תשמע אותה בחיים צועקת, היתה בחורה של שלום והיה בה תמימות אמיתית".
קארין היא הקטנה מבין שלוש אחיות, הותירה אחריה את בעלה, ניסים, ובתה סול בת שנתיים ותשעה חודשים.
בעקבות הטרגדיה התגייסו אנשים טובים כדי לסייע למשפחה בכל דרך אפשרית.
קארין היתה גננת בגן "אסף" בבאר-שבע והיתה מחוברת מאוד לילדים בגן.
"ביום שישי היא נפרדה מהילדים בגן", מספר אלמוג בן דוד.
"היא מאוד אהבה את הילדים, כשהיא היתה כבר בחודש התשיעי להריונה היא התעקשה ועשתה להם מסיבת סיום".
קראו גם:
בכניסה לביתם ברחוב פיארברג, מגיעים שכנים ומכרים לנחם את המשפה, אחת מהם סיפרה: "אני פשוט בהלם מוחלט קשה לי לדבר על קארין בלשון עבר".
תהילה בן דוד, אחותה של קארין, כתבה בסף הפייסבוק שלה: "אחותי הקטנה קארין 'קורקור', תחזרי אלי בבקשה. לא אשכח אותך לנצחחחח אחותי הקטנה שלי". הפוסט המצמרר הזה זכה למאות תגובות מחבריה של תהילה.
רבים התקשו לעכל את הבשורה המרה, וניסו לנחם את האחות האבלה. "תנחומיי משמיים", כתבה לתהילה אחת מחברותיה: "אין מילים רק כאב עמוק לצער. תמסרי לאבא ואמא חיבוק ענק ותומך ממני אליהם. שלא תדעו עוד צער ושתהא נשמתה בגן עדן אמן ואמן".
"אני בהלם", כתבה חברה אחרת. "איזה אבידה קשה. קארין עם חיוך ענקי ולב רחב. זו בשורה קשה שלא ניתן לעכל בכלל. תנחמו משמיים".
גם דף הפייסבוק של קארין גז ללוש התמלא בשלל תגובות לטרגדיה. חברים רבים הביעו את צערם מהמקרה הטרגי, ותיארו אישה מלאה שמחת חיים וטובת לב.
אלמוג בן דוד: "בחורה צעירה שאתה בא לשמוח בלידה שלה ולחזור עם תינוקת, אתה חוזר בידיים ריקות, קשה, קשה מאוד".
יו"ר החטיבה למיילדות וגניקולוגיה בסורוקה, פרופ' רלי הרשקוביץ, מסרה בעקבות הטרגדיה כי "מערכות גופה של היולדת קרסו באופן פתאומי בשלב מוקדם של הלידה".
לדברי פרופ' הרשקוביץ, "צוות חדר הלידה החל בביצוע החייאה והיולדת הובהלה לחדר הניתוח במצב קריטי. בחדר הניתוח בוצע ניתוח חירום קיסרי ליילוד התינוקת, שמאושפזת בטיפול נמרץ פגים במצב יציב.
"תוך כדי כך נאבקנו על חייה של היולדת עם צוות גדול של רופאים בכירים, בהם קרדיולוגים, מרדימים, גניקולוגים, מומחים בכירורגיית לב-חזה וכלי דם. היולדת חוברה למכשיר אקמו, אך לצערנו במהלך הלילה היא נפטרה".
פרופ' הרשקוביץ הוסיפה, כי "ככל הנראה, מדובר באירוע נדיר של תסחיף ריאתי שמביא לקריסה מהירה וסוערת של מערכות הגוף. אנו בודקים את נסיבות הפטירה החריגה וממתינים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות. אנחנו כואבים את כאבה של המשפחה".
יהי זכרה ברוך.