הקושי הכלכלי שנוצר בעקבות משבר הקורונה, כמו גם מצבם הסוציו-אקונומי של משפחות רבות בבאר שבע, עורר את הפעיל החברתי והיזם המקומי, צח ברק, לצאת ביוזמה מרגשת ויוצאת דופן, שמעוררת הדים רבים בעיר.
1 צפייה בגלריה
צח ברק
צח ברק
צח ברק
(צילום: דניאל כהן)
"ימים מטורפים עוברים על כולנו, מלאים בהנחיות ובהגבלות. כבר מספר חודשים שאנו די סגורים בבתינו אל מול המסכים השונים: מחשבים,טאבלטים, סמארטפונים ועוד", כתב ברשתות החברתיות והסביר: "הקידמה וההתפתחות הטכנולוגית גורמות לנו לצלוח את התקופה ההזויה הזו בעזרת ה'. שיחות ווידאו, זום ופלטפורמות שונות ומשונות. תארו לכם את שמונת החודשים האחרונים בלעדיהן".
קראו גם:
"מה אם אספר לכם שנכון לבוקר, לאחר בדיקה מול הגורמים המוסמכים של עיריית באר שבע ל- 1994 ילדות וילדים אין מחשב, טאבלט או סמארטפון, ולא יכולים ללמוד ולתקשר עם חברים" המשיך הפעיל הוותיק ובעלי בית הקפה 'לולה'.
הוא פנה לתושבי באר שבע ואמר: "באר-שבע! בואו נתגייס למאמץ הלאומי לצמצום הפער הדיגיטלי. לרבים מאיתנו יש בבית, במחסן או בבוידעם איזשהו מחשב ישן או לפטופ שלא נדלק כי המסך שבור או שהמחשב מיותר".
בשיחה עם "מיינט באר שבע", הוא סיפר כי רבים נענו לקריאה שלו: "אני שמח שלא מעט אנשים נרתמו ליוזמה הזו ואני בדרכי לאסוף עוד שני מחשבים. אני אסתובב ברחבי העיר ואאסוף מכל מי שיסכים לשתף פעולה ולתרום".
המחשבים, על פי התוכנית, יועברו לטיפול והשמשה לפני שיימסרו לילדים. "זה המקום להודות לניר זרברוב מקסם תקשורת, שהסכים לתקן ולהשמיש את הציוד ללא עלות, על חשבונו וזמנו הפרטי והכל מאהבה גדולה לעיר ולתושביה", הוא אומר וקורא למעבדות נוספות לקחת חלק ביוזמה: "מעבדות או טכנאים נוספים שרוצים לקחת חלק ולסייע במאמץ יתקבלו בחיבוק".
מעוניינים לתרום או לסייע? שלחו הודעת וואטסאפ לצח ברק למספר 0546200752 או פנו אליו דרך עמוד הפייסבוק שלו.
לעדכונים נוספים - חדשות באר שבע