זה שנתיים שמאיר אסור (54), גרוש ואב לילדה, נאלץ לחיות ברחובות באר־שבע. בימים אלה אסור ישן במדרחוב בעיר העתיקה, בלי אמצעים מינימליים למחייה, ובחרדה מתמדת שרק התגברה במבצע "שומר החומות" כשמצא עצמו בלי כל מיגון וחשוף לפגיעות פיזיות ונפשיות. אסור, שסובל ממחלת לב ומחלות כרוניות, מוכר לשירותי הרווחה בעיר.
1 צפייה בגלריה
מאיר אסור
מאיר אסור
מאיר אסור
(צילום: הרצל יוסף)
"פחדתי פחד מוות מהטילים", מספר אסור בשיחה עם "מיינט באר שבע והנגב" ומתקשה לעצור את הדמעות. "אפילו כלב חי יותר טוב ממני. את השבעה על אחי שנפטר ישבתי ברחובות, איפה הרחמנות של האנשים? למה זה מגיע לי?".
קראו גם:
אסור מתקלח ברחוב, ניזון מתרומות מזון שהוא מקבל וישן בשולי המדרחוב, במרחק 20 מטר מתחנת המשטרה. "השוטרים מרחמים עליי", הוא מספר, "הם דואגים לי. בכל יום הם שואלים מה חסר לי ומביאים לי אוכל כי כואב להם עליי. אני כבר לא יכול יותר, אין לי כוחות.
"אני מבקש שימצאו לי פתרון, שימצאו לי בית שאני יכול לחיות בו כמו כל אדם נורמלי. למה הם מחכים, שאני אקפוץ מבניין גבוה?".
בעקבות פנייתנו, מסר דובר העירייה, אמנון יוסף: "אכן מדובר במטופל המוכר לאגף הרווחה עת התגורר בבאר־שבע. הוא טופל בצורה טובה על ידי העובד הסוציאלי אשר ליווה אותו. בנוגע לדרישה שלו למגורים, אגף הרווחה ליווה אותו בתהליך מול עמידר באופן אינטנסיבי, כולל נסיעה לעיר ערד כדי לראות את הדירה שהעמידה לרשותו. הטיפול של אגף הרווחה הסתיים עם המעבר שלו לעיר ערד. לאגף הרווחה בעירייה לא ידוע על חזרתו לעיר באר־שבע ומה הסיבה שעזב את העיר ערד. הנושא ייבדק".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב