ד"ר לאוניד ברסקי, מנהל היחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה, חוגג יום הולדת 60. הצוות הפתיע אותו בזמן שיצא לישיבה מחוץ ליחידה, וארגן לו מסיבת יום הולדת.
ד״ר ברסקי הוא מנהל מחלקה פנימית ו׳ בשגרה, שלקח על עצמו את האתגר של ניהול מחלקת הקורונה. בבית החולים מספרים כי הוא גיבש סביבו צוות מסור של רופאים, אחים ואחיות, עובדים סוציאליים, עובדי משק וניקיון שיחד טיפלו (ועדיין מטפלים) בלמעלה מ - 80 חולי קורונה.
את לימודי הרפואה סיים ד"ר ברסקי באוקראינה ועלה לארץ בשנת 1994. משנת 1998 הוא עובד בסורוקה, ומשמש כמנהל מחלקה פנימית מזה 11 שנה.
״זוהי זכות גדולה שנפלה בחלקי לנהל את מחלקת הקורונה ולהאבק יחד עם צוות מצוין ואיכותי בהתפשטות הנגיף ולהביא להחלמתם של עשרות מטופלים", מספר ברסקי. "לצד זה, התמודדנו גם עם רגעים לא פשוטים, בעיקר עם משפחות שאיבדו את יקיריהן. אני מודה להנהלת סורוקה ולחבריי ליחידה על ההפתעה המרגשת ביום הולדתי, שמהווה ריגוש נוסף בימים אלה של התמודדות עם חולי הקורונה״.
1 צפייה בגלריה
ד"ר לאוניד ברסקי, מנהל מחלקת הקורונה בסורוקה
ד"ר לאוניד ברסקי, מנהל מחלקת הקורונה בסורוקה
ד"ר לאוניד ברסקי, מנהל מחלקת הקורונה בסורוקה
(צילום: דוברות סורוקה)
אחת המתנות שקיבל ד״ר ברסקי היא דיוקן מאוייר שלו, שהוענק לו על ידי תרצה מאיר, אחת המטופלות במחלקה שהיתה מאושפזת בסורוקה במשך כשבועיים, עד להחלמתה. מאיר, מחנכת ומאיירת במקצועה, תיעדה באיורים מקסימים את חבריה המטופלים ואת הצוות שטיפל בה לאורך התקופה.