מאות תושבי הנגב הפגינו הערב (שלישי) בצומת רגר בבאר שבע במחאה על מעשי האלימות והפשיעה שהולכים ומתגברים ופוגעים בביטחון האישי של התושבים. המפגינים נשאו את דגלי המדינה והניפו שלטים הקוראים לממשלה לפעול מיידית בטרם יהיה מאוחר. "שלומם של ילדינו לא הפקר", "תנו לגדול בשקט" היו בין השלטים שהונפו.
להפגנה הגיעו ראשי מועצות מקומיות ואנשי ציבור, ביניהם ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, וראש מועצת להבים, יוסי ניסן, הנאום המרכזי בהפגנה היה ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' שהגיע להביע הזדהות עם התושבים ולחזק את ידם. דנילוביץ' פתח ואמר: "באתי לזעוק את הזעקה של כולנו תושבי הנגב. דווקא היום באופן סמלי שמושבעת כנסת חדשה במדינת ישראל. אנחנו תושבים יהודים ובדואים בנגב שחיים מתוך בחירה, כואב לנו. זה שורף לכולנו בלב שאתם מרגישים תחושה של חוסר ביטחון, תחושה קשה שאסור להשלים איתה, אנחנו כאן ביחד".
קראו גם:
מפגינים הגיעו מהישובים עומר, מיתר, להבים, רמת נגב, רהט ותל שבע, כולם מאוחדים ביחד למנוע הסלמה בפשיעה מצב שיכול לגלוש לכך, שתושבים ייקחו את החוק לידיים והסלים את המצב. תושבת באר שבע סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון שהגיעה להפגין סיפרה, כי אירועי האלימות הקשים מגיעים לתקשורת, אולם אירועים קטנים במרכאות לא מדווחים ולא נכללים בסטטיסטיקה של הפשיעה.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה בבאר שבע. מאות בני אדם הגיעו
ההפגנה בבאר שבע. מאות בני אדם הגיעו
ההפגנה בבאר שבע. מאות בני אדם הגיעו
(צילום פרטי)
"התנכלויות בבתי קפה, תפיסת חניה בכוח, אלימות מילולית, אלה דברים שבשגרה", היא אמרה והוסיפה: "אני מרגישה שהמצב רק הולך ומחריף". ועד הפעולה שהוקם הבטיח כי ימשיך בהפגנות עד אשר יושב הביטחון לתושבי האזור. ההפגנה בצומת רגר התקיימה בתיאום עם המשטרה, כוחות גדולים שמרו על הסדר ולא נרשמו אירועים חריגים.