בשבת שעברה, סמוך לשעה 18:30, נפגע הולך רגל, אליעזר צ'רבצקי (90), תושב באר־שבע, על ידי רכב שנסע ברחוב דרך מצדה בבאר־שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א נגב, שהוזעקו למקום התאונה, מצאו את האיש כשהוא לכוד מתחת לרכב שפגע בו, כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית ולא נותר להם אלא לקבוע את מותו.
2 צפייה בגלריה
הרכב הפוגע
הרכב הפוגע
הרכב הפוגע
(צילום: דוברות המשטרה)
"הרכב עמד בצידו הימני של הכביש", סיפר חובש בכיר במד"א, פבל פסין, "כשהפצוע מחוסר הכרה ולכוד מתחת לחלקו האחורי של הרכב. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות, שכללו הרמה של הרכב, ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
נהג הרכב הפוגע נטש את הרכב ונמלט מהמקום ושוטרי תחנת באר־שבע פתחו בסריקות לאיתורו של החשוד בפגיעה הקטלנית בהולך הרגל. במהלך תחקור האירוע נודעה זהותו של החשוד, תושב באר־שבע בן 58, אשר אותר ונעצר בביתו.
עם זאת, כעבור שעות אחדות חלה התפתחות בחקירת התאונה על ידי בוחן תאונות דרכים ממשטרת מרחב הנגב, שבעקבותיה עלה החשד כי בנו בן ה־26 של החשוד שנעצר הוא זה שנהג ברכב הפוגע ואף הוא נעצר. הבן החשוד נדגם ונמצא כי הוא נהג תחת היותו בגילופין וברמת אלכוהול בליטר אוויר נשוף כפולה מכפי שמתיר החוק.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בדרך מצדה
זירת התאונה בדרך מצדה
זירת התאונה בדרך מצדה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האב, אשר נעצר תחילה, שוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים ואילו בנו הובא למחרת היום לבית משפט השלום בבאר־שבע לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים. המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של הפקרה אחרי פגיעה, המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון נהיגה בר תוקף וללא ביטוח לרכב.
קראו גם:
בבקשה להארכת מעצרו של החשוד, ציין נציג המשטרה כי "מדובר בחשוד אשר לגביו אמורות להתבצע מספר פעולות חקירה חשובות על מנת לקדם את החקירה. פעולות החקירה לא פשוטות והן דורשות זמן ועבודה מקצועית".
נציג המשטרה גם ציין במהלך הדיון בבית המשפט, כי יש חשש שהחשוד עלול לשבש פעולות כאלה ואחרות שבתיק החקירה וכי עדיין לא אותרו כל העדים לאותה תאונה קטלנית.
בסופו של דיון הסכימו הצדדים להמלצת בית המשפט לפיה יוארך מעצרו של החשוד בארבעה ימים לצורך פיקוח בית המשפט על המשך החקירה וזאת מבלי להתחייב לסיום החקירה.
"ברקע הדברים", ציין השופט אבישי זבולון בהחלטתו, "חשד כי המשיב, בהיותו בגילופין, נהג ברכב ופגע בהולך רגל אשר ביקש לחצות את הכביש, גרם לפציעתו ולמותו, כאשר אף מיוחס לו חשד לתאונת 'פגע וברח'. לאחר שבחנתי את חומר החקירה, ניתנה המלצת בית המשפט לצדדים להסכים לארבעה ימי מעצר נגד המשיב, אשר הינו ללא עבר פלילי וללא עבר תעבורתי, על מנת שניתן יהיה בידי בית המשפט לפקח על התקדמות החקירה ובאי כוח הצדדים נתנו את הסכמתם".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב