גל שמועות על כוונה של חברת 'כיוונים' לפטר מובילות צהרונים, רכזות וסייעות בבאר־שבע הפך לשיחת היום בין עובדים רבים של החברה, שמצידה מיהרה להגיב והכחישה באופן גורף את השמועות.
1 צפייה בגלריה
'כיוונים'. שנה לא פשוטה
'כיוונים'. שנה לא פשוטה
'כיוונים'. שנה לא פשוטה
(צילום: ארכיון)
קראו גם >>
"יש שמועות חזקות שהולכים לפטר סייעות, רכזות ומובילות ואנחנו לא מקבלות מהחברה תשובות ברורות, יש אווירה של אי ודאות", סיפרה אחת הסייעות ל"מיינט באר שבע". סייעות אחרות פנו לממונים עליהם וביקשו לקבל תמונת מצב ברורה. בעקבות התגברות השמועות שהופצו בעיקר ברשתות החברתיות, נשלחה הודעה מחברת 'כיוונים' לעובדות בצהרונים עם מסר מרגיע בזו הלשון: "בהמשך לגל השמועות, רכזות, מובילות וסייעות יקרות, אנו עדים לחרושת שמועות שמופצת משעות הבוקר (יום שני - י.ל). למען הסר ספק, אין בשמועות צל של אמת. אנו ממשיכים לפעול כרגיל ולתת להורים את המענה הטוב ביותר עבור ילדיהם, באמצעותכן. יתרה מכך", נאמר בהודעת 'כיוונים', "אנו עושים כל מאמץ לאתר כוח אדם נוסף לצהרונים, להפעלה בהתאם להנחיות הממשלה. בהזדמנות זו, תודתנו על מחויבותכן לתפקיד".
זה לא סוד שחברת 'כיוונים' עוברת שנה לא קלה מבחינה כלכלית בשל אובדן הכנסה בעקבות אי קיום חוגים, בעיקר בחודשי הקיץ, ובעקבות התפשטות נגיף הקורונה. על פי ההערכות, החברה צפויה לסיים את השנה בגירעון של כשישה מיליון שקלים והיא צפויה לקבל סיוע מהעירייה.
לפניית "מיינט באר שבע", האם בשל קשיים כלכליים בעקבות נגיף הקורונה, החברה מתקשה להפעיל את הצהרונים ומתכוונת לפטר עובדים, ביניהם מובילות וסייעות, בחברת מכחישים בתוקף: "מדובר בשמועות חסרות בסיס. חברת 'כיוונים' הינה חברה איתנה, המספקת שירותים לתושבי העיר באר־שבע בהיותה חברת בת עירונית של עיריית באר־שבע. החברה תמשיך להעניק את השירות המיטבי לתושבי העיר. אנו ממשיכים להפעיל את הצהרונים בהתאם להנחיות משרד החינוך לתוכנית 'ניצנים' ואף פועלים להגדיל את מצבת כוח האדם, על מנת לעמוד בדרישות משרד הבריאות ומשרד החינוך להפעלה בצל הקורונה. לצד זאת, תמשיך החברה ליזום פרויקטים בתחומי תרבות הפנאי ולהפעיל מוסדות ועוגני תרבות, בילוי ופנאי בעיר".
ראוי להדגיש כי בעקבות נגיף הקורונה והתפשטותו, יש אי ודאות לגבי הפעלת הצהרונים בכל רחבי הארץ, לרבות תעריפים, גודל קבוצות, ועוד, כל אלה מותנים בהנחיות משרד הבריאות.