נוכח מקרי הפשיעה האחרונים שהתרחשו בבאר-שבע בפרט ובאזור הנגב בכלל, בהם אירועים של שוד תחנות דלק, גניבת כלי רכב, יידוי אבנים לעבר אוטובוסים ונסיעה פרועה בכבישים, בהם מעורבים בני המגזר הבדואי, שיגר היום (יום חמישי) ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מכתב דחוף לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בבקשה לקיים עימו פגישה בהקדם על מנת שיינקטו הצעדים כנגד אותם פורעי חוק.
1 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית ב"ש
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית ב"ש
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית ב"ש
(צילומים: הרצל יוסף, שי שמואלי)
"אנו עדים לחציית קווים אדומים", ציין דנילוביץ' במכתבו יוצא הדופן, "ולהשתוללות ברוטאלית במקרי האלימות והפשיעה מקרב בני מיעוטים המטילים אימה על תושבי באר-שבע והנגב. כראש עיר אינני יכול להשלים עם תופעה חמור שכזו, אשר פוגעת בביטחונם האישי של תושבי המטרופולין.
"חשוב לציין, שכנופיות אלה של בריונים חסרי רסן מכתימות ציבור שלם מקרב האוכלוסייה הבדואית במרחב הנגב, שרובה המכריע חיה לצידנו בשותפות מלאה במגוון תחומי החיים. אסור לנו לעבור לסדר היום נוכח הפגיעה החמורה בביטחונם האישי של התושבים".
קראו גם:
ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, מגיב: "זו האשמה קולקטיבית והכפשה של החברה הבדואית, כמו שיש פורעי חוק בחברה היהודית יש גם אצלנו. שראש העיר לא ישכח שההכנסות שלו באים מהמגזר הבדואי".
הערכה: המכתב הגיע בעקבות מקרה אלימות חריג שאירע הלילה בבאר שבע
על פי ההערכות, מכתבו של ראש עיריית באר שבע, נשלח בעקבות פוסט של תושב העיר, אביב אגם, שפורסם ברשתות החברתיות הבוקר והיה חריג בחומרתו מהאירועים האחרונים.
"לקראת השעה 1:00 ישבתי עם חברתי ברכב שלי בחניה בעיר באר שבע. במבט לאחור שלושה דמויות רעולות פנים עם מבטא ערבי החמושות בסכינים ומצ'טות פתחו את דלת רכבי במהירות והצמידו לי סכין לבטני וגרמו לי להתחנן על חיי" כתב אגם. "ברגע האחרון לפני שתקף אותי אותו אדם צעקות תחנוני כנראה השפיעו ולבסוף הוא עלה לרכב שלי ונסע במהירות מהמקום.
אגם ציין כי למעט הרכב נלקחו גם שני מכשירי פלאפון חדשים, ארנק ואפילו את נעליו ומכנסיו ולאחר הליכה של כעשר דקות חלף ליד ניידת משטרה במקרה. "אני קורא לראש העיר להגביר את האכיפה ותחושת הביטחון שאינה קיימת בעירנו". כך כתב בפוסט.
"אני מודה שלא ישנתי כל כך בלילה בעקבות הסיפור הזה" אמר הבוקר אגם ל'מיינט באר שבע'. "חוויתי רגעים של לחץ וחרדה בצבא והסיטואציה הזו אף פעם לא נעימה. בת הזוג שלי קיבלה את זה בצורה אפילו יותר קשה".
אגם, שהיה עם רכב מסוג טויוטה קורולה בחניית אולם הקונכייה, מבקש להבהיר נקודה חשובה בסיום דבריו. "בעולם המודרני ובמדינה שלנו מקרים כאלה לא צריכים לקרות. שלוש וחצי שנים שירתתי בצבא ושמרתי על המדינה שלנו מאיומי חוץ, אבל בתוך המדינה שלי אני לא יכול להרגיש בטוח? צריך לשים סוף לאלימות ולפשע שמאוד פורה לאחרונה: בין אם מדובר במכה של פריצות, גניבות, אירועי אלימות, הטרדות נגד נשים ועוד שורה של עבירות שנותרו ללא מענה. אני לא מתייחס לציבור מסוים שעובר את העבירות הללו כי בסופו של דבר כל מי שעובר על החוק הוא עבריין".