האם לראש עיריית באר שבע, לרוביק דנילוביץ', ולשחקן הקולנוע קירק דאגלס שנפטר לאחרונה יש קרבה משפחתית? ראש עיריית באר-שבע נתקל בשאלה זו בפגישות ובפורמים שונים, ולאחרונה ההתעניינות הלכה וגברה בעיקר ברשתות החברתיות לאחר מותו בשבוע שעבר של השחקן היהודי–אמריקאי בגיל 103.
1 צפייה בגלריה
(רוביק דנילוביץ'. צילום: שי שמואלי)
שמו המקורי של קירק דאגלס הוא איסר דנילוביץ' דמסקי, הוא נולד בניו יורק למשפחת מהגרים מרוסיה, ולרוביק נודע על הקשר המשפחתי כשהיה ילד קטן.
דנילוביץ' מספר:"לפני הרבה שנים, כשהייתי ילד קטן, סבי עליו השלום דניאל דנילוביץ', שהתגורר בעיר רחובות, סיפר לנו על הקרבה המשפחתית (המסוימת) עם השחקן ההוליוודי המפורסם. התרגשנו וחשנו גאווה והסיפור נשאר במשפחה המצומצמת, כל אותן שנים.
התפנית חלה לפני חמש שנים, כאשר בשנת 2015 זכה בנו, שחקן הקולנוע מייקל דאגלס, בפרס 'בראשית' על הישגיו המקצועיים ותרומתו למורשת היהודית. "כשהגיע לארץ", מספר רוביק, "לקבלת הפרס ביקר עם הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל ועם יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, בבית התפוצות. שם הם חשפו בפניו את עץ השורשים של משפחתו".
באותו ערב, התקיימה האזכרה השנתית לאימו של רוביק, רחל ז"ל, בהתאם למסורת, התפללו מנחה וערבית כשרוביק היה מנותק מכל קשר במכשיר הנייד שלו. בתום האזכרה, פתח את המכשיר הסלולארי וראה שיחות רבות שלא נענו. בנוסף היו הודעות כתובות מהצוות הבכיר של שמעון פרס. "תענה לטלפון" אמרו לרוביק, "מייקל דאגלס רוצה להזמין אותך כאורח שלו לטקס בראשית".
בשלב הזה נפל האסימון לדנילוביץ'. "מיד הבנתי במה מדובר, מסתבר שכאשר חשפו בפניו את עץ השורשים אמר לו הנשיא לשעבר שמעון פרס, שהקרוב משפחה שלו הוא ראש עיריית באר-שבע". מאוחר יותר התראיין דאגלס לחדשות ערוץ 2 וסיפר על הקשר בהתרגשות.
דנילוביץ' מסכם:"אז שאומרים 'עולם קטן' ומדברים על הקשר היהודי המופלא שמחבר בינינו מרחק אלפי קילומטרים, מתכוונים לסיפור החיים של הסבא רבא והסבתא רבא שלנו. עם ישראל חי".