זוג מהאזור שחזר לאחרונה מחו"ל ונכנס לבידוד ביתי בגלל סכנת הקורונה גילה את אהבתו מחדש והחליט לבטל את הגירושים. בטרם הנסיעה פנו השניים לעו"ד זהר רון בבקשה לניהול גישור כדי להתגרש בהסכמה מתוך כיבוד הרצונות ההדדיים.
2 צפייה בגלריה
מהבידוד יצא מתוק
מהבידוד יצא מתוק
מהבידוד יצא מתוק
(צילום המחשה: ShutterStock)
הכול החל כשביקשה הבת מהוריה לקחת אותה לטיול בחו"ל עם כל המשפחה, מתנה לכבוד בת המצווה שלה. "זה כל מה שאני מבקשת", היא הסבירה להוריה. "אני ממש לא צריכה הפקה ולא רוצה מסיבה. כל מה שאני רוצה הוא להרגיש שכולנו חוגגים ומבלים יחד".
בהתחלה הסבירו לה הוריה כי הדבר לא כל כך מתאים עכשיו מכיוון שהם מתכננים להתגרש, אבל במחשבה שנייה הם החליטו למלא את מבוקשה ולערוך מעין טיול פרידה משפחתי אחרון חביב. אמנם הטיול היה מוצלח, אבל ההורים טרחו להבהיר לה כי מדובר באירוע חד־פעמי וכי בכוונתם להתגרש. כששבה המשפחה לארץ עמוסה בחוויות התברר כי הם ייאלצו לשהות שבועיים בבידוד בביתם.
בזמן הבידוד שיחקו בני המשפחה במשחקי חברה, צפו בסרטים ובסדרות יחד, בישלו ואפו מטעמים וקינוחים, העבירו את הזמן בגיבוש משפחתי, והאווירה הנעימה גרמה להם לחשב מסלול מחדש ולהבין שבעצם לא כל כך רע להם יחד ואפשר לשקול את ביטול הגירושים או לפחות להקפיא אותו לזמן בלתי מוגבל.
השניים אמרו זה לזה: "למה שנעשה דבר כזה למשפחה? בסך הכול אנחנו מסתדרים די טוב ואפילו מחבבים לפעמים זה את זה. אנחנו כבר רגילים זה לזה והקמנו משפחה נחמדה ויש לנו ילדים מוצלחים. הבנו שיש לנו הרבה מה להפסיד".
לדברי עו"ד רון, "כעורכת הדין שלהם, שעמלה כמגשרת על הכנת הסכם הגירושים, שמחתי לשמוע את הבשורה המפתיעה ואמרתי להם כי אפשר להפוך בקלות את הסכם הגירושים להסכם שלום בית. כולנו נשמנו לרווחה. הבת זכתה במתנת בת מצווה מרגשת והיא איחדה מחדש את המשפחה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
(צילום: יח"צ)
"וההורים? שמחו שיש פתרון שהופך את הסכם הגירושים להסכם שלום בית שיסדיר את כל המחלוקות והפערים ביניהם בהבנות ובהסכמות וישמור עליהם כבני זוג נשואים ובעלי משפחה".
עו"ד רון, מה מוסר ההשכל שלך בכל מה שקרה למשפחה הזאת?
"כעורכת דין אני אומרת שבכל רע יש גם טוב, וראייה – במקרה הזה הבידוד גרם לאיחוד. אני ממליצה ללקוחותיי לבדוק אם יש מקום לשקם את הקשר בטיפול זוגי או בניסיון אחר. במקרה הזה, מחלת הקורונה הארורה, שבגינה חייבים החוזרים מחו"ל להיכנס לבידוד, הצליחה לאחד מחדש את בני הזוג וגרמה להם להבין שכדאי להם לשמור על הקיים במקום להתגרש".