"הבידוד הביתי המתמשך גרם לי להבין שמיציתי את החיים עם בעלי. חוץ מהילדים אין לנו שום דבר במשותף. אנחנו רבים על כל דבר אפשרי. גילינו קונפליקטים שאף פעם לא היו לנו", כך סיפרה בשבוע שעבר תושבת האזור לעו"ד זהר רון וביקשה ממנה לנסח לה ולבעלה הסכם גירושין וחלוקת רכוש משותפת.
1 צפייה בגלריה
בני זוג
בני זוג
בני זוג
(צילום המחשה: shutterstock)
מתברר כי הסגר והשהות הממושכת ביחד חשפו בשניהם צדדים לא מוכרים באישיותם. "הקורונה שמה לנו מראה על מצבנו בחיים", הוסיפה האישה. "הפסקתי להימשך אליו. התחננתי בפניו שיעבור לישון בסלון אבל הוא לא הסכים. אני לא רוצה להמשיך ולחיות איתו. הוא מושיב כל הזמן את הילדים מול הטלוויזיה במקום להעסיק אותם. כל היום הוא מתעסק בטלפון הנייד שלו".
עו"ד רון, איך היחסים השתבשו פתאום?
"האישה סיפרה כי בעלה התלונן בפניה על כל דבר אפשרי. הכל ביחד הוביל אותה למסקנה שהוא פשוט לא בשבילה. ככל שזה נמשך הם עברו לרזולוציות קטנות יותר. למשל, האישה סיפרה כי בעלה כל הזמן הסתכל על צלחת האוכל שלה והעיר לה על הכמויות שהיא אוכלת. לדבריה, הוא אמר לה משפט בסגנון: 'השמנת. כבר לא תיכנסי בקיץ לביקיני. איך תצאי מדלת הבית?'. היא השיבה לו: 'תהיה בטוח שלא השמנתי מנחת עם בעל כמוך. מתי בפעם האחרונה הסתכלת במראה? הכרס שלך נראית כמו בטן של אישה בהיריון'".
האישה הוסיפה עוד כי "עכשיו כשנתגרש הילדים יהיו אצלו חלק מהזמן והוא ילמד סוף-סוף להיות אבא נוכח ומתפקד. פעם היה אכפת לו מהמשפחה שלו, אבל ניכר שאפילו לא איכפת לו מעצמו יותר. הוא נהג להתאמן באופן קבוע בחדר כושר ושחה פעמיים בשבוע. את כל העצבים של הפסקת שגרת הספורט והאימונים הוא מוציא עליי.
כשנתגרש תהיה חלוקה אמיתית בנטל והוא ייאלץ לשנות את דרכיו. כשאמרתי לו שאני רוצה להתגרש, הוא ענה לי: 'הרצון הזה הדדי. את פשוט לא נותנת לי לחיות בשקט וברוגע'".
השניים, כאמור, החליטו להתגרש בהסכמה. "הזמן המשותף והממושך בבית עשוי ליצור מתחים", מסכמת עו"ד רון. "במקרה הזה התפתחה שנאה בין בני הזוג ורצון עז להפסיק את החיים המשותפים. המלצתי להם לנסות ייעוץ זוגי לפני הגירושין אבל הם נחושים לפרק את החבילה ולפצל כוחות. הפיתרון של הסכם גירושין מצוין במקרה כזה כי הוא יחסוך להם מאבקים משפטיים יקרים וממושכים".