ארגון זק"א הודיע בצהריים כי ברחוב שפרינצק בבאר שבע נמצאה גופה במצב ריקבון מתקדם. צוות של הארגון הגיע לטפל בגופה.
מדובר בגופה הרביעית בבאר שבע שנמצאת במצב דומה במהלך השבוע האחרון והשביעית מתחילת 2020, במה שמדאיג מאוד את גורמי הרווחה בעיר.
1 צפייה בגלריה
זק"א
זק"א
זק"א
(צילום המחשה: ניצן ינקו)
שמעון זגורי מתנדב זק״א באר שבע" "מדובר במקרה רביעי השבוע בו מתנדבי זק״א טיפלו בערירים וגלמודים שנמצאו זמן רב לאחר מותם בבאר שבע. כשהגעתי לבניין המגורים הרגשתי את הריח הנוראי. השכנים סיפרו לנו שבעקבות הריח הבלתי נסבל הזעיקו את כוחות המשטרה שפרצו לדירה ומצאו את גופת המנוח במצב של איבוד צלם אנוש. מדובר בגבר בן 66 שגר לבדו וככה״נ סבל מאירוע רפואי ושכב כשלושה שבועות לאחר שנפטר עד שהריח הנוראי הציק לשכנים".
גופת המנוח הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי.
משה דיקשטיין מפקד זק״א באר שבע: ״לאחר בירור עם צוות העירייה המסור ואנשי הרווחה התברר שארבעת התושבים מהאירועים הקשים השבוע כלל לא היו מוכרים למחלקת הרווחה בעיר. לכן אני פונה בבקשה אישית לתושבים היקרים, עזרו לנו אתם למנוע מקרים קשים נוספים בעתיד. מוטלת עלינו חובה לשמור על הקשישים והערירים והגלמודים ולבדוק בשלומם לפחות פעם ביום ולדווח לרשיות הרווחה כדי להציל את חייהם״.
ביום ראשון התגלתה גופתו של גבר בשנות ה-70 לחייו, ברחוב אריה דולצ'ין. לאחר מכן, ביום שלישי האחרון התגלו שתי גופות של אנשים עריריים בבאר שבע תוך מספר שעות בודדות. תחילה דווח על גבר כבן 70 ערירי שאותר במצב ריקבון קשה בביתו בבאר שבע, כשלושה שבועות לאחר שנפטר.
באותו הערב, גופת גבר בשנות ה-50 לחייו נמצאה בדירתו ברחוב משעול נבטים בעיר.
לפני חודש נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ד"ר מגדה גרייף בת 87, שלא היתה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר, מדובר בניצולת שואה שהקשר עימה נותק. היא השאירה מכתב שבו כתבה:"אין לי אף משפחה בארץ ובחו"ל, אני חולה מאוד".
חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״בימים האחרונים אנו עדים לעלייה במקרי המוות של קשישים וערירים שנפטרו כשהם לבדם. מדובר במגפה שקטה, קטלנית וכואבת. חייבים לשמור על הקשישים והערירים, אל תשאירו אותם למות לבד! זהו מוות אכזרי ומיותר״.