במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום התקבלו הבוקר (שלישי) קריאות רבות על שריפה גדולה שמשתוללת בבניין בן 3 קומות ברחוב קק"ל בעיר. למקום הוזנקו צוותי כבאות והצלה מתחנת באר שבע.
מאחר וישנם דיווחים שונים על מחוסרי דיור אשר לנים במבנה, לוחמי האש פרצו פנימה על מנת לבדוק אם נותרו בני אדם לכודים בפנים.
במקום פועלים כשישה צוותי כיבוי וביניהם מנוף גבהים לסיוע בפעולות הכיבוי. הוזנקו צוותים נוספים לסיוע.
מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה לישראל מחוז דרום, טפסר שמוליק פרידמן, הגיע למקום האירוע ומסר: "אנו פועלים כרגע בשריפה גדולה בבניין מעורב עם חשש כבד ללכודים. אין לדעת בשלב זה האם הם לנים שם באופן קבוע והאם בשלב השריפה הם נכחו במקום. לוחמי האש פועלים במהירות מרבית בכדי לשלול לכודים כאשר הטמפ' היא גבוהה מאוד ולכן מירב הפעולות שמבצעים לוחמי האש הם הורדת הטמפ' והשגת שליטה תוך סריקות לאיתור הלכודים.
2 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בב"ש
מזירת האירוע בב"ש
מזירת האירוע בב"ש
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
לוחמי האש במקום מחולקים למספר גזרות בכדי לבצע מספר סריקות בקומות השונות ולשלול לכודים.
כאמור מדובר במבנה בן 3 קומות, כאשר קומת החניון אפופה עשן כבד וסמיך ובו מבצעים לוחמי האש סריקות תוך קירור המקום ואוורור מעשן.
הקומה הראשונה של המבנה, מכילה מספר חנויות כאשר בחלק מהחנויות נאלצו לוחמי האש לבצע פריצה בכדי לשלול לכודים תוך כיבוי השריפה ואוורור הקומה מהעשן.
2 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בב"ש
מזירת האירוע בב"ש
מזירת האירוע בב"ש
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
בקומה השנייה בבניין הייתה מלונית שאינה פעילה כרגע, ושם קיים חשש למחוסרי דיור אשר שוהים שם כדרך קבע. עדיין מתבצעות סריקות בכל הקומות תוך ניסיון להשגת שליטה על השריפה ואוורור הבניין מהעשן הסמיך.
יש לציין שהמבנה שעלה באש הנו מבנה עזוב הנושק לשני רחובות מרכזים: רחוב העצמאות ורחוב קק"ל במרכז העיר העתיקה. תושבי האזור מספרים כי המבנה לא מטופל ולא מתוחזק מזה עשרות שנים, והתוצאה היא עזובה וליקויים תברואתיים קשים.
מעיריית באר שבע נמסר כי נכון לעכשיו אין לכודים באותן קומות שנסרקו. גם בשעה זאת נמשכות פעולות הכיבוי . צוותים של אגף ההנדסה בעירייה,נמצאים במקום כדי לעקוב אחר מצבו של המבנה. הרחובות המובילים למבנה סגורים והציבור התבקש לא להגיע למקום.
לעדכונים - חדשות באר שבע