מצוד אחר חשוד שחדר הלילה לבסיס חיל האוויר בנבטים לאחר שגנב רכב בדימונה, נבלם בדוקרנים שבשער הבסיס ונמלט ברגל לתוך שטח הבסיס. רק לאחר מספר שעות של חיפושים אחריו, איתרו כוחות צה"ל ושוטרים את המקום ממנו הצליח החשוד להימלט משטח הבסיס לאחר שטיפס על גדר בגובה של כחמישה מטרים.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום ארכיון: לירן תמרי)
אמש, סמוך לשעה 20:00 התקבל במוקד המשטרה דיווח אודות גניבת רכב בדימונה. שוטרים איתרו את הרכב סמוך לבסיס חיל האוויר בנבטים וכאשר הבחין החשוד בשוטרים הוא נטש את הרכב ונמלט רגלית לכיוון הבסיס. כוחות משטרה וחיילים פתחו בסריקות בשטח הבסיס לאיתורו של החשוד, שכאמור הצליח מאוחר יותר להימלט מהמקום. במהלך החיפושים אחר החשוד הופעל בבסיס נוהל חדירה, אך נשלל החשד לפיגוע חבלני, כאשר הכיוון הוא אירוע פלילי.
מדובר צה"ל נמסר אמש, כי "כוחות צה"ל והמשטרה ממשיכים בחיפושים אחר חשוד שפרץ לשטח בסיס צבאי. כוחות צה"ל בבסיס וכוחות המשטרה מנהלים מרדף אחרי החשוד בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידת ההגנה הקרקעית וגששים. נדגיש, כי על נכסי הבסיס מוצבים שומרים ונפתח חמ"ל לאירוע. לא נשקפת סכנה למשרתי הבסיס ומתקניו הביטחוניים, לא בוצע ירי באוויר והוחלט על הגבלת תנועה למשרתים".
כאמור, במהלך הלילה אותרה נקודה בבסיס שבה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר נוספת בגובה של כחמישה מטרים ונמלט מהבסיס. משטרת מרחב הנגב פתחה בחקירת האירוע ובפעולות לאיתור החשוד, שנמלט ככל הנראה לאחד הכפרים בפזורה הבדואית.
האירוע הלילה מצטרף לשורה של אירועים בשבועות האחרונים של גניבת ציוד ותחמושת מבסיס האימונים בצאלים וגניבת תחמושת מבסיס שדה תימן.
קראו גם:
"הפריצה של גנב מכונית הלילה אל תוך בסיס חיל האוויר בנבטים במנוסה משוטרים", אמר הבוקר יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', "מדגישה שוב עד כמה חמורה הפשיעה בדרום. האירוע הלילה מצטרף לשורת מקרים חמורים בדרום, בהם פריצות למחנות צבא כדי לבזוז תחמושת וכלי נשק המשמשים את העבריינים, פריצות לבתים, פרוטקשן ועוד. הפשיעה הולכת ומתרחבת והיא פוגעת בכולם, ללא הבחנה בין יהודים לבדואים. היא פוגעת בחקלאים, בנהגים בכבישים ובבעלי עסקים הנתונים לסחיטה של ארגוני פשע. העבריינים אינם נרתעים עוד משוטרים והמאבק בהם הוא אינטרס משותף של כולם".
ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, ציין כי "לצערי, תושבי הנגב סובלים מזה תקופה ארוכה מאירועים אלימים חוזרים ונשנים, פגיעות ברכוש, פריצות, גניבות וניסיונות פגיעה. אסור לאפשר לפושעים להמשיך להלך אימים על המרחב והתושבים החיים בו. יש להפעיל יד קשה כלפי עבריינים ופורעי חוק. על כלל המגזרים במרחב לשתף פעולה כנגד תופעת האלימות והגברת המשילות בנגב".
בתגובה לאירוע ציינו בתנועת "רגבים", כי "מי שלא מטפל בבעיה שהיא קטנה, צריך להתמודד אתה כשהיא חוצה כל גבול. רק בשבועיים האחרונים נתקלנו בסוגים קשים וחמורים של עבריינות, כמו פריצה לשדה תימן ויידוי רימון הלם לעבר חיילים, גניבת תחמושת, אירועי שוד בבאר-שבע וכעת פריצה לבסיס חיל האוויר בנבטים בו נמצאים המטוסים הכי סודיים של חיל האוויר. מדינת ישראל חייבת להציב את הגבול ולתת פתרון כולל, רחב ונוקשה לפתרון בעיית הפשיעה הבדואית בנגב".