תנו לישון בשקט. זו הסיסמא שנכתבה על חלק משלטי המחאה שהונפו אתמול (שלישי) בהפגנה שהתקיימה מול עיריית בבאר שבע נגד גל האלימות והפשע הגואה בעיר. להפגנה, הגיעו כמאה מתושבי העיר שהניפו דגלי ישראל ושלטים וקראו לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', לפעול כנגד מפרי הסדר והשלווה.
2 צפייה בגלריה
ברוך מרזל בהפגנה בבאר שבע
ברוך מרזל בהפגנה בבאר שבע
ברוך מרזל בהפגנה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
יש לציין כי אתמול (שלישי) במהלך הבוקר קיים ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', דיון דחוף עם השר לביטחון פנים בנושא אירועי הפשיעה והאלימות שאירעו בשבועות האחרונים בעיר ובאזור. בדיון ציין כי, "באירועים האלימים האחרונים נחצו קווים אדומים וכראש עיר, אינני יכול להשלים עם תופעה חמורה שכזו, אשר פוגעת בביטחונם האישי של כל תושבי המטרופולין.
חשוב להדגיש שאותם פורעי חוק, מכתימים ציבור שלם מקרב האוכלוסייה הבדואית במרחב הנגב, שרובה המכריע חיה לצידנו בשותפות מלאה במגוון תחומי החיים. יש לציין כי האלימות לא פוסחת גם על היישובים הבדואים בנגב ותושביהם".
למרות הדברים הללו, יצאו אתמול תושבים בבאר שבע, מלווים בפעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, שבנו מתגורר בבאר שבע להפגין מול בניין העירייה. מרזל פנה במגפון למפגינים ואמר: "אני רואה הפקרות מוחלטת. הפקירו את הרחוב ובהמשך גם את החיים של האנשים. גם הבן שלי מצא שחלקים מהרכב שלו נגנבו, ובמוסך אמרו לו 'זה בסדר. אתה אחד מ150 תושבים שגם להם נגנבו הלילה חלקים'.
עוד אמר מרזל כי, "יש גם אנשים טובים, אבל יש פה פשע והפשע הזה כאשר מדובר בבדואים המשטרה לא מוכנה לטפל בעניין. כמו שעשו מבצעים לחיסול הטרור צריך לעשות מבצעים לחיסול מעשים פליליים".
צפו >>>
קראו גם:
"כאן זה לא המערב הפרוע. כאן זה באר שבע", הוסיף הפעיל החברתי יהודה אלוש. "זה לא משנה אם מדובר אם מדובר על יהודים או בדואים. כולם רוצים ביטחון וסובלים מהפשיעה הגואה. הגיע הזמן שיתייחסו לנגב כמו לתל אביב ולירושלים".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בבאר שבע
ההפגנה בבאר שבע
ההפגנה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
לאחר ההפגנה הודיעו המארגנים ברשתות החברתיות כי מבחינתם ההפגנה הייתה הצלחה, למרות שציפו ליותר אנשים. "חשוב להמשיך ולהתמיד מידי שבוע ביציאה להפגנות, גם מחאות גדולות יותר התחילו באנשים בודדים ובסופו של דבר הגיעו אלפי אנשים להפגנות", הם אמרו.
ההפגנה הבאה מתוכננת להתקיים במוצאי שבת הקרובה. "אנחנו רוצים כמה שיותר אנשים שייצאו לרחוב וימשיכו להעלות את המודעות לתופעה החמורה הזו" אמר אחד המפגינים, והוסיף כי "אנחנו נשמעים להנחיות המשטרה, שומרים על הנחיות משרד הבריאות ומבקשים מכל מי שרוצה להגיע להפגין להקפיד על עטיית מסכות ושמירה על מרחק".
למרות טענות המפגינים, על היעדר טיפול, נראה שראש עיריית באר שבע אינו עובר בשתיקה על גל האלימות. בעקבות הפגישה עם השר אוחנה, הוא ציין כי "השר התחייב כי יינתן מענה יסודי, מתמשך וארוך טווח שיכלול את כל האמצעים הדרושים: תוספת של כוח אדם, הקמה של עמדות שיטור ותחנת משטרה נוספת בפארק נחל באר שבע, התמקדות בסיכול פשיעה והתייחסות מחמירה לכל אירוע – אפס סובלנות!
סיכמתי עם השר שיגיע לסיור בעירנו על מנת להתרשם מתנופת הפיתוח ומצורכי הביטחון הגדלים של אזור הנגב".
עוד הוסיף דנילוביץ' ואמר כי, "בימים הקרובים נתכנס ראשי הרשויות בנגב (יהודים ובדואים), נשתף פעולה במשימה חשובה זו של החזרת הביטחון האישי ונצא בקריאה חד משמעית למאבק עיקש ונחוש בפורעי החוק! בסוגיה זו אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מכל הגורמים, יהודים ובדואים החיים בנגב".
לעדכונים - חדשות באר שבע