בית משפט השלום בבאר שבע האריך בצהריים (ג') בשלושה ימים את מעצרו של הרב נתנאל שריקי מנתיבות, החשוד בביצוע מעשה מגונה בשתי מטופלות שביקשו את עצתו הרוחנית. שריקי כבר עומת איתן אתמול והיום הותר שמו לפרסום.
2 צפייה בגלריה
הרב שריקי
הרב שריקי
הרב שריקי
(צילום מסך, מתוך הסרטון)
קראו גם:
מדובר ברב מקובל שרבים באים לקבל את עצתו וקיבל את הכינוי "רב המנהרות" - בעקבות תפילות שיוחסו לו ככאלה שגרמו לקריסת מנהרות חמאס בעבר. כזכור, בתום חקירה המשטרה עצרה את שריקי בחשד לביצוע עבירות מין. בעקבות תלונות של שתי נשים ולאחר חקירה שנמשכה אמש (יום ב') כחמש שעות, החליט קצין החקירות במשטרת באר-שבע על מעצרו של הרב המקובל מנתיבות והוא הובא להארכת מעצר.
בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה שעלה חשד גם להטרדה מינית.
השופטת אירית קויפמן קבעה כי קיים חשד סביר כנגד הרב: "המעשים המיוחסים לחשוד כפי שעולה מהודעות המתלוננות נעשו בעת שהן פנו אליו על מנת להתייעץ עמו ולקבל ברכה. קיימת עילת מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה. גם אם ניתן היה לשקול שחרור לחלופת מעצר שייתן מענה הולם למסוכנות בשלב זה של החקירה לנוכח חשש לשיבוש, אין לשחררו לחלופת מעצר".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ציון אמיר בצאתו מבית המשפט
עו"ד ציון אמיר בצאתו מבית המשפט
עו"ד ציון אמיר בצאתו מבית המשפט
(צילום: יעקב לוי)
בתום הדיון בבית המשפט, מסר עו"ד ציון אמיר המייצג את הרב: "יש תלונה שנחקרת, הלקוח שלי מסר גרסה מלאה ומפורטת, מכחיש באופן מוחלט את הטענות האלה. יש אינדיקציות לא מעטות שתומכות בגרסה שלו. נמתין בסובלנות להשלמת החקירה. יש לנו ביטחון בטענות החפות שלו".
לבית המשפט הגיעו קרובי משפחתו של הרב וכן חסידיו, כאשר הם משוכנעים כי הטענות המיוחסות לרב משוללות יסוד. "הרב נקי וכל מה שטוענים נגדו אלה סתם רכילויות" אמרו.
בתוך כך נעצר אריאל משה, עוזרו ויד ימינו של הרב נתנאל שריקי, בחשד לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט וחקירה וזאת על רקע התלונות שהוגשו נגד הרב שריקי.
עוזרו של הרב, שהוא גם גיסו, נחשד על ידי המשטרה בכך שהוא פנה וניסה למנוע מהנשים שהתלוננו על מעשיו, לכאורה, של הרב שריקי כלפיהן מלהגיע למשטרה ולהגיש את תלונותיהן.
באת כוחו של עוזרו של הרב, עו"ד שני דרי, ציינה כי מרשה משתף פעולה עם היחידה החוקרת, וכי העבירה בה הוא נחשד היא עבירת עוון ואין לה, לדבריה, בסיס לחשד כלשהו בשלב זה.
שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, השופטת עירית קויפמן, קיבלה היום את בקשת המשטרה והורתה על מעצרו של אריאל משה למשך שלושה ימים לאחר שקבעה כי מעיון בתיק החקירה עולה חשד סביר כנגדו וקיים חשש לשיבוש הליכי חקירה.
מהמשטרה נמסר: "בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה והאריך עד 3.9 את מעצרו של הרב נתנאל שריקי מנתיבות שנעצר אמש. בקשתו של הסניגור להטיל צו איסור פרסום על שמו של החשוד נדחתה ע״י בית משפט. קיים חשד לקורבנות נוספים וצוות החקירה פועל לאיתורם".