התסריטאי מני אסייג (50) הודיע בפוסט דרמטי שהוא פורש מפרויקט חייו, כתיבת התסריט של 'שנות ה-80' אחרי חמש עונות. העונה השישית, שהיתה אמורה להיקרא 'שנות ה-90' תיכתב על ידי אחייניו, בהם הכוכב דניאל אסייג.
1 צפייה בגלריה
מני אסייג
מני אסייג
מני אסייג
(צילום: פרטי)
את החלטתו נימק בכך שדעותיו הימניות מפריעות לכל מיני גורמים בתעשייה. בקרוב יחל לכתוב ולהגיש את תכנית הסאטירה הימנית "לאטמה" בערוץ 20.
מני, שלם עם ההחלטה?
"מאז שעזבתי את בזק בשנת 2007 לטובת קריירה בתסריטאות, לא הייתי שלם כל כך. זה נותן לי רוגע נפשי ותחושת שחרור וחירות. הסדרה נותרה בידיים טובות. תמיד היה לי בראש לכתוב תוכנית סאטירה ימנית, ואנשי לאטמה הנהדרים פנו אליי בטיימינג מופלא. כמובן שאמשיך להיות גם פאנליסט בתוכנית 'העולם הבוקר'".
אתה מדבר הרבה על פילוג בעם, מה לדעתך גורם לפילוג הזה?
"יש פילוג משמעותי בעם יותר מאי פעם והאשמים העיקריים מבחינתי הם מחוללי ההפגנות. שונאי השלטון ניצלו את המשבר התברואתי הגדול, כשהמערכת החיסונית החברתית הכי פגיעה, ויצאו להרוס במקום לבנות. המשוואה פשוטה: אם לא היו הפגנות בלפור, לא היתה כזאת שנאה ופילוג".
מדוע אתה מסיר חברים בפייסבוק שהוסיפו לוגו 'לך' לתמונת הפרופיל שלהם?
"אכן הסרתי כמה חברי פייסבוק שהעלו תמונת פרופיל עם 'לך'. אני מרגיש שה'לך' שלהם מכוון גם לתומכי ביבי ומצביעיו וזה בהתייחס לתגובות ולמסרים שאני מקבל מאנשי הדגלים השחורים. מעבר לזה אני לא גוף תקשורת ויש לי פרופיל פייסבוק פרטי, וכשאני מסיר חבר זה ממש לא נכלל בקטגוריה של סתימת פיות".
זו סתימת פיות, אתה יכול להבין למה זה פוגע?
"מדובר בחברי פייסבוק ולא בחברים אמיתיים, אז הרשיתי לעצמי".
אתה מתחזק מאוד לאחרונה.
"מתחזק ומתפלל יותר וקורא הרבה בספרי הקודש, אבל לא מגדיר עצמי כחוזר בתשובה. תמיד אהבתי את התורה והמסורת והיום נכנסתי לזה יותר, וזה כיף גדול".
חוץ מזה, מזל טוב, אתה בן 50. איך אתה מתכוון לחגוג יובל?
"תודה רבה, חוגג בתאריך עברי בדרך כלל, וכמו שנראה עם הקורונה גם לועזי לא אחגוג".