פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה באחרונה, לבית המשפט לתעבורה בבאר־שבע, כתב אישום נגד אליהו פרטוש סבן (60) מאילת, נהג אוטובוס שגרם לתאונה קטלנית ולמותה של גיא שביט (24) ז"ל, לאחר שלא נתן לה זכות קדימה בעת שחצתה מעבר חצייה.
2 צפייה בגלריה
גיא שביט ז"ל
גיא שביט ז"ל
גיא שביט ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מכתב האישום שהגיש עו"ד ואדים סיגל עולה כי במהלך פברואר 2022 נהג פרטוש סבן באוטובוס ברחבי אילת. בסמוך למתנ"ס בית רובין, מול בניין העירייה הישן, ניסתה שביט לחצות את הכביש על מעבר החצייה במסלול נסיעתו של פרטוש סבן.
בכתב האישום נטען: "למרות ששדה הראייה שעמד לרשות הנאשם איפשר לו לראות את המנוחה במהלך צעידתה על אי התנועה, עוד בטרם ירדה מאי התנועה אל מעבר החצייה כאמור, ולפיכך לעצור את האוטובוס לפני הגעתו אל מעבר החצייה ולאפשר למנוחה לחצותו בבטחה, הנאשם לא הבחין במנוחה מבעוד מועד והחל להגיב לחצייתה רק עת היה במרחק של כ־15 מטרים לפני מעבר החצייה, כאשר בשלב זה כבר לא היה ביכולתו לעצור את האוטובוס בטרם יגיע אליו".
כתוצאה מכך, פגע האוטובוס בשביט שכבר החלה לחצות את הכביש, וכתוצאה מכך היא נזרקה קדימה והופלה על הכביש.
שביט הובהלה לבית החולים כשהיא ללא הכרה, וכעבור מספר שעות נפטרה.
לפרטוש סבן יוחסו עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה בקלות ראש, בחוסר זהירות וללא תשומת לב מספקת לנעשה בכביש.

2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בה נהרגה גיא שביט ז"ל
זירת התאונה בה נהרגה גיא שביט ז"ל
זירת התאונה בה נהרגה גיא שביט ז"ל
(צילום: עדי ביטון)

קראו גם:

עו"ד אילון אורון שמייצג את נהג האוטובוס הנאשם מסר בתגובה: "אכן מדובר בטרגדיה קשה מאוד, בבחורה צעירה שקיפחה את חייה לאחר שחצתה במעבר חצייה. מרשי מתייסר על אשר לא עלה בידו למנוע את התאונה הקטלנית. יצוין על פי כתב האישום, כאשר מרשי הבחין בהולכת הרגל, כבר לא היה ביכולתו לעצור את האוטובוס כלשון כתב האישום. בנוסף, צוין כי הולכת הרגל חצתה כשני מטרים במעבר חצייה. בהמשך, אקבל את התיק וחומר הראיות ואתגונן בהתאם. יצוין כי ביקרתי במקום התאונה וסמוך לאחר שנגרמה, ואציין שלאחר התאונה נעשו שינויים טופוגרפיים במקום".
מיכל שביט, אמה של גיא, מסרה לmynet: "מותה הטראגי של גיא ממש ליד הבית, כשאוטובוס פגע בה על מעבר החציה השאיר עיר שלמה בהלם ובכאב. אנו עושים מאמצים גדולים, ענקיים, להנציח את זכרה בכל דרך אפשרית של טוב ואהבה, בדיוק כפי שהיא עשתה בחייה, וזה מה שנותן לכולנו, המשפחה והחברים הקרובים, את הכוחות לקום כל בוקר מחדש לתוך עולם מאתגר של געגוע כואב ושל חוסר ענק. גיא שלנו, היתה בחייה פייה מלאכית ותשאר כך לנצח גם במותה".
עו"ד אילון אורון, המייצג את הנהג: "מדובר בטרגדיה קשה מאוד, מרשי מתייסר על אשר לא עלה בידו למנוע את התאונה הקטלנית".