לראשונה בעולם תיפתח בתל אביב מכללה ללהט"בים. ההרשמה בעיצומה והלימודים יחלו בחודש אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה
(צילום המחשה: ריאן)
פרויקט מכללת "מרשה" הוא פרי עבודה משותפת של בוגרי תנועת הנוער הלהט"בית איגי יחד עם משרד הרווחה וגופים נוספים.
"הרעיון הוא לתת פתרון לצעירים להט"בים שמתקשים להשתלב במקומות עבודה", אומר מנכ"ל מכללת מרשה, רן לייבל, יוזם הפרויקט ומי שהיה בעבר מנכ"ל איגי.
קראו גם:
מכללת "מרשה" תפעל ברחוב אלנבי 43 ויהיו במ כמה מסלולי לימוד" מסלול ביוטי (קוסמטיקה, עיצוב שיער, איפור, בניית ציפורניים), משחק (בשיתוף ניסן נתיב ו"ענני תקשות"), ביזנס (נהול משרד, הנהלת חשבונות, הפקת אירועים), קהילה (לימודי חינוך, תרבות ופוליטיקה קווירית) ומסלול למקצועות הסושיאל והניו מדיה.
לייבל: "אנחנו פוגשים בקרב צעירים להט"בים, בעיקר אוכלוסייה טרנסית וערבים להט"בים, קושי להשתלב בעולם העבודה, במיוחד אחרי סיום הלימודים.
2 צפייה בגלריה
נקראת על שם שתי פמיניסטיות. פעילות במכללה
נקראת על שם שתי פמיניסטיות. פעילות במכללה
נקראת על שם שתי פמיניסטיות. פעילות במכללה
(צילום: פרטי)
הרעיון הוא לייצר חממה עבור צעירים אלו. משרד הרווחה מממן חצי מהפרויקט. אנחנו לא מסתפקים רק בלימודים אלא מציעים לסטודנטים שלנו מעטפת של ליווי אישית, מלגות מימון ועובד סוציאלי שמלווה אותם גם בשלב ההשמה.
יצרנו קשר עם גופים שמוכנים להעסיק בוגרים בשלב סיום הלימודים וכל קורס שאנחנו פותחים יש לו את מרחבי התעסוקה שאנחנו עובדים איתם".
כמה נרשמו?
"פתחנו את הרישום וכבר יש מתעניינים. אין לנו עדיין מספרים סופיים".
כמה זמן יימשכו הלימודים?
"הקורס הארוך ביותר – קוסמטיקה – יימשך תשעה חודשים. הקצר ביותר – בניית ציפורניים – ארבעה חודשים. כל השאר בתקופות שביניהם".
רק חברי קהילה יכולים להירש ללימודים?
"אני חסיד מאוד של לעשות פנימה כדי שייצא החוצה. אין לנו רצון או מוטיבציה לייצר בועה לסטודנטים במכללה. אנחנו אף פעם לא שואלים אדם לגבי הנטייה המינית שלו. כל מי שרוצה מוזמן לבוא כל עוד הוא עומד בנהלים כסטודנט. מן הסתם המנהלים של המכללה רובם מהקהילה".
מה פירוש השם "מרשה"?
"המכללה קרויה על שם שתי נשים שהיוו השראה עבורנו. האחת מרשה פרידמן, פעילה פוליטית וחברתית אמריקאית-ישראלית. כיהנה כחברת הכנסת מטעם סיעת רצ בכנסת השמינית, פעילה למען זכויות אדם, מחלוצות הפמיניסטיות בארץ וקידמה רבות את המודעות לאלימות בתוך המשפחה ולזכויות נשים.
"פרידמן היא גם חברת הכנסת הלסבית הגלויה הראשונה. השנייה היא מרשה ג'ונסון, שנולדה בניו ג'רזי. הייתה אישה טרנסג'נדרית, פעילה בתנועת שחרור הלהט"ב ודראג קווין. היא הייתה אחת הדמויות הבולטות במהומות סטונוול ב-1969. ג'ונסון הייתה חברה מייסדת של ארגון 'החזית לשחרור גאה' והיא הלכה לעולמה ב־1992".