"איתי היה חבר קרוב, מלח הארץ, הטוב שבטובים, איש משפחה, אחד שמחבר. את הכריזמה שלו קשה לתאר. זה אסון". כך סיפר הבוקר (יום רביעי) ליאור רייזר, חבר משפחתו של רב סרן במילואים, איתי זיידן ז"ל, שנהרג ביום שלישי בהתרסק מטוס האימונים סמוך למשמר הנגב.
1 צפייה בגלריה
רס"ן (מיל.) איתי זיידן ז"ל
רס"ן (מיל.) איתי זיידן ז"ל
רס"ן (מיל.) איתי זיידן ז"ל
(צילום: פרטי)
"איתי", הוסיף וסיפר רייזר, "הגיע לקיבוץ לפני חמש שנים והיתה לו השפעה על כולם. את כולם הוא אסף סביבו. הוא השפיע על הקהילה, יצר ועשה. הוא לקח כל דבר בשיא הרצינות. הוא היה גאה בכל מה שהוא עשה. איתי היה ידוע כמי שמארגן דברים לפרטי פרטים. היתה לו יכולת לסחוף אחריו אנשים".
קראו גם:
רב סרן במילואים איתי זיידן (42), חבר קיבוץ שובל, נהרג ביום שלישי לפני הצהריים בהתרסק מטוס קל מסוג "סנונית", אותו הוא הטיס יחד עם חניך הטיסה שלו, רב טוראי ליהוא בן-בסה (19) מראשון לציון.
רס"ן (מיל.) איתי זיידן, נשוי ואב לארבעה ילדים, שימש כמפקד טייסת 201 במילואים בחיל האוויר. אשתו, מיכל, היא חברת סגל ומרצה באוניברסיטת בן גוריון.
חקירה ראשונית של התאונה הקטלנית העלתה כי בבוקר יום שלישי יצא איתי זיידן, ששימש כמדריך טיסה, עם חניכו ליהוא בן-בסה, חניך בקורס טיס זה ארבעה חודשים, מבסיס בית הספר לטיסה בחצרים לטיסת אימונים שגרתית וזמן קצר לאחר מכן התרסק המטוס אל הקרקע, מסיבות שטרם הובררו, בשדה חקלאי סמוך לקיבוץ משמר הנגב.
ההתרסקות התרחשה לא הרחק ממקום מגוריו של זיידן בקיבוץ שובל הנמצא בסמוך. ההערכה היא שהאירוע התרחש בפתאומיות והשניים לא הספיקו לדווח על כך ברשת הקשר למגדל הפיקוח שבבסיס.
רס"ן במילואים איתי זיידן ז"ל, שימש כמוביל רביעייה בטייסת אף-16. עם היוודע דבר מותו, נפל אבל כבד על משפחתו ועל הקיבוץ בו הוא התגורר והיה חבר בו.
"קהילת שובל", נמסר בהודעת הקיבוץ, "משתתפת בצערה הכבד של משפחת זיידן עם מותו הפתאומי של חברנו איתי. איתי, בן 42 בלכתו, חבר אהוב ופעיל בקיבוץ והוא יחסר לכולנו מאד. ליבנו עם אשתו מיכל, ילדיו יאיר, אוריה, אלונה וליהיא וכל משפחתו המורחבת".
ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, אמר בעקבות האסון, כי "זה אסון כבד עבור המשפחות, עבור הקהילה ועבור כולנו. אני שולח את תנחומיי בשם כל תושבי המועצה. נלווה את המשפחה לאורך התקופה הקשה הזו ונעמיד לרשותם כל עזרה שיצטרכו".
רס"ן (מיל.) איתי זיידן ז"ל יובא היום (רביעי) בצהריים למנוחת עולמים בבית העלמין שבקיבוץ שובל.