אורטל בן סימון, 38, נשואה לרותם ואמא ליעלה ובועז. תושבת אילת.
2 צפייה בגלריה
אורטל בן סימון
אורטל בן סימון
אורטל בן סימון
(צילום: רותם בן סימון)

ספרי על ההתחלה.
"בתחילת דרכי הייתי בכלל בתחום משאבי אנוש. עבדתי שם והיה בסדר בסך הכל, אבל רק בסדר. הרגשתי שאני לא מביאה את עצמי לידי ביטוי בדרך שאני רוצה ולא מיציתי את עצמי שם. באותם ימים אחותי הגדולה עשתה גם היא צעד דרמטי בחיים שלה, כשהתפטרה מהבנק והלכה להגשים את עצמה כמעצבת פנים עצמאית. הצעד שלה היה השראה בשבילי. עד אז חשבתי שלעבוד במה שאתה אוהב שמור ליחידי סגולה, אבל אז הבנתי שהכל זה עניין של בחירה, מוטיבציה ותשוקה. התחלתי לחשוב על מה אני אוהבת וכל התשובות כיוונו אותי למטבח והאפייה מצד אחד, ומהצד השני ליצירה ויצירתיות. החיבור הזה הוביל אותי לעולם הקונדיטוריה שעד אז היה בשבילי חובבני בלבד.
"מהרגע שקיבלתי החלטה התחלתי לחפש איפה ללמוד באופן מקצועי. יחד עם בעלי מצאנו את 'אסטלה' בתל אביב והיינו בשוק כי לא האמנו שדבר כזה קיים בארץ. הייתי טסה פעם בשבוע מאילת לתל אביב ללימודים. לאחר סיום הלימודים עבדתי במלון דן בסטאז', וחלמתי לפתוח קונדיטוריה. דמיינתי לעצמי חנות קטנה עם ויטרינה מתוקה, אבל הדרך שעשיתי גרמה לי ללכת על החלום בגדול.

2 צפייה בגלריה
הקונדיטוריה של אורטל בן סימון
הקונדיטוריה של אורטל בן סימון
הקונדיטוריה של אורטל בן סימון
(צילום: רותם בן סימון)

"ידעתי שבשביל להגיע לחלום הגדול אני צריכה לצבור עוד ניסיון בתחום, ללמוד ולהתנסות. הצעתי את עצמי למסעדות בעיר ולשמחתי הצלחתי להתקדם לאט ובזהירות. בשלב מסוים אני ובעלי רותם החלטנו להקים עסק עצמאי ששנינו ניהלנו ביחד. לאט לאט לימדתי את רותם את רזי המקצוע ועכשיו החלום הפך משותף לשנינו.
"בעיצומו של משבר הקורונה החלטנו שזה הזמן לפתוח את עסק החלומות שלנו. יש לנו חנות באזור התעשייה באילת עם מפעל קטן בפנים שמייצר קינוחי בוטיק בכל יום מחדש. וייצור בוטיקי שמוצגים בה כל יום קינוחים שיוצרו באותו יום. העסק קיים שבע שנים ואני שמחה מאוד שיש אנשים שמאמינים בנו מתחילת הדרך והולכים איתו יד ביד, ובכל יום מחדש אנחנו צוברים עוד לקוחות חדשים".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"כל הדבר התחיל מתוך חלום אישי שלי להגשים את עצמי וזה מנוע התשוקה הכי גדול שיש לאדם – שהוא יודע להניע את עצמו מתוך עצמו ולא מתוך פידבק חיצוני. מה שמוביל אותי היום זה להעניק אהבה לאנשים דרך הקינוחים ולתת להם השראה לעשות את מה שהם אוהבים. אני רוצה להיות השראה עבור המשפחה שלי, העובדים שלי וגם הלקוחות. יוצא לי לספר מידי פעם את הסיפור שלי והמסר שלא רק שמותר לנו לחלום, אלא שאנחנו צריכים לעוף על החלומות שלנו ולהגשים אותם".
ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"ביום ראשון ב-8 באוקטובר הגענו לעבודה ועשינו הכל כדי לשדר עסקים כרגיל. הרגשנו שיש לנו תפקיד בתודעה הציבורית והחיים ממשיכים, כי כשיש אווירה של שגרה אנחנו ממשיכים הלאה. תהינו אם תהיה לנו עבודה ותכננו להתעסק בדברים שבזמן רגיל לא היינו מספיקים להגיע אליהם. אתן לך ספוילר? עדיין לא הצלחנו להגיע אליהם כי הייתה המון עבודה – גם כי הגיעו מפונים ורצינו לסייע להם וגם כי היו המון אנשים שרצו לפנק את המפונים בדברים מתוקים כדי שיהיה להם טוב, שמח וטעים".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך מהתקופה?
"בגלל שהיו המון מפונים באילת, היו המון סיפורים ששמענו בכל יום כולל אחת השבויות שחזרה מעזה והגיעה לכאן לאכול. יש לי גם זיכרון שחרוט אצלי של תושב ניר עוז שהגיע לכאן לאכול כשכל הרכב שלו מחורר בכדורים. החיבור שבין הקונדיטוריה המתוקה מצד אחד, והרכב מחורר הכדורים שמעיד על אותה שבת נוראית מצד שני, זה משהו שאפשר לראות רק בארץ. שמענו המון סיפורי גבורה וסיפורים מעוררי השראה שגרמו לנו להבין שאנחנו מאכילים כאן אנשים שהם לא פחות מגיבורים".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"בראש ובראשונה זו הידיעה שיש לך תעסוקה לקום אליה בבוקר כדי ליצור, לחשוב ולפעול, זה מתדלק אותך בכוח ואנרגיה. הקונדיטוריה והאוכל מחברים בין אנשים ולראות את הלקוחות מקבלים כמה זמן של אסקפיזם טהור זה כיף בלתי רגיל".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
באופן אישי, אני מרגישה שכשאני מעסיקה את עצמי בעבודה ובמחשבה על השליחות שיש לי זה מסיט את דעתי מהחדשות הלא כל כך נעימות שאנחנו חווים. זה עוזר לי לקום בבוקר ולהמשיך הלאה ולא לוותר. יש לי תפקיד ואני אעשה אותו בצורה הכי טובה. אני חושבת שאם לא הייתי קונדיטורית הייתי מאמנת מנטלית".
משהו אופטימי לסיום?
"קומו בכל בוקר וצאו להגשים את החלומות שלכם. תשתמשו במתנות שקיבלתם כדי להיות אנשים שמחים יותר ותעניקו אהבה לסביבה שלכם".

ליצירת קשר:
טלפון: 053-4299772
כתובת: הבנאי 1, אזה"ת אילת

מוגש מטעם אורטל בן סימון