אביבית ויצמן (45) ממיתר עוסקת בייעוץ וליווי אסטרטגי לעסקים וחברות. היא נשואה למיכאל (סמנכ״ל שירות לקוחות בפריזבי והיום קצין נפגעים במילואים פעיל), אמא להראל, עדי ועופרי - שלושתם בצבא.
2 צפייה בגלריה
אביבית ויצמן
אביבית ויצמן
אביבית ויצמן
(צילום: שרון בריל)

"כשאמרו לי 'את שוברת תקרות זכוכית לנשים', האמת שהתעצבנתי", היא אומרת. "אינני מאמינה שכנשים אנחנו צריכות להוכיח את עצמנו יותר, רק בשל היותנו במבנה אנטומי שונה. אני מאמינה שכבני אדם עלינו לשבור תקרות זכוכית, כל אחד ואחת מול עצמם. יש לנו אחריות להפיק יותר מהחיים שלנו, להגיע להישגים ולהשתפר יותר ויותר בכל יום שעובר".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"עם כמה שמהלכים שיווקיים גאוניים עושים לי את זה, עם כמה שמשמח אותי להגדיל פדיונות ־ זה לא מה שמאיר את עיניי בבוקר. האמת היא שאצלי האנשים הם מעל הכל, כשאני יודעת שאני עושה להם שינוי בבית אני מאושרת.
"כשאני מאפשרת להורים להעניק יותר לילדים שלהם, לבני זוג להרים את העסק, לאמא חד הורית להיות במקום של הגשמה לצד פרנסה ראויה, כשאני עוזרת לצעירים להגשים חלום - כל הדברים האלה שפשוט מביאים שינוי לבתים של אנשים, הם התשוקה האמיתית שלי כשאני קמה בבוקר לעבוד".

2 צפייה בגלריה
אביבית ויצמן
אביבית ויצמן
אביבית ויצמן
(צילום: שרון בריל)

ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"וואו... לצד זה שכל הבית הפרטי שלי מגויס זו התמודדות יום יומית לא פשוטה. אני מאמינה שמה שאני חווה כל אחד ואחת בארץ חווים. הפחד לפתוח בבוקר את החדשות, הפחד לקבל טלפונים ממספרים לא מוכרים, הגודש בגרון כל פעם ששומעת על המצב...
"באופן אישי אני מנסה להיחשף בצורה מבוקרת, לא להיות מנותקת אבל גם לא לתת לזה לכסח אותי נפשית, וזה איזון שהוא כמעט בלתי אפשרי. מבחינת העבודה - היו אתגרים בהתחלה, בחודש חודשיים הראשונים, כשלקח לכל לקוח זמן להבין מה הוא רוצה כעת מהעסק שלו. בנינו לכל אחד ואחת תוכנית מותאמת לשגרת חירום וכל העסקים שלי ללא יוצא מן הכלל המשיכו בהתפתחות ובצמיחה, אפילו כאלו שבהם בעלי העסק היה במילואים והייתי צריכה למצוא דרכים יצירתיות לפעול כשהוא לא זמין".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך מהתקופה?
"בשבועיים הראשונים הרגשתי אבודה, אף אחד במדינה לא עבד ואני בלי תעסוקה מתחרפנת. אז החלטתי ליזום את שוק קמא - מיזם של שוק איכרים ואומנים מישובי עוטף ישראל מצפון ודרום. זה היה השילוב המושלם עבורי - גם להעסיק את עצמי וגם לעזור לאחרים להתפרנס. פתחתי את חצר ביתי והקמתי פיזית בידיי דוכנים. זה היה מטורף וזו הייתה הצלחה מסחררת, קמו לאחר מכן עשרות שווקים דומים ברחבי הארץ ושוק קמא עצמו נדד בזכות הביקוש מגינת ביתי לערים ויישובים אחרים. על זה בדיוק אומרים - באתי לחזק ויצאתי מחוזקת".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"כשאני יודעת שאני משמעותית עבור מישהו אחר אני לא יכולה להרשות לעצמי ליפול ולהיות מרוקנת. הלקוחות שלי, המיזם ההתנדבותי שלי והמשפחה - כולם היו זקוקים לעוגן יציב בתקופה בלתי יציבה שכזו, ובזכות זה מצאתי לי סיבה להישאר חזקה".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
"פשוט מאוד - תעסוקה ועזרה. העבודה היא תעסוקה ומאפשרת לי להתניע את היום יום שלי בלי להישאב לחדשות 24/7. שילבתי מיזמי התנדבות (כמו שוק קמא לעסקי עוטף ישראל) והיכולת לעזור לאחרים ולהעסיק את עצמי בעשייה ועבודה זה הדבר שהכי עזר לי להתאושש".
משהו אופטימי לסיום?
"תסכימו עם דרכה או לא, גולדה הייתה ראשת הממשלה היחידה בישראל עד כה, והיא אמרה משפט שאני מתחברת אליו: 'השיגו את המיטב מעצמכן על ידי שתהפכו ניצוצות קטנים של הזדמנויות ללהבות גדולות של הישגים'. בעיניי, זה משהו שכל אחת יכולה לעשות".

פרטי התקשרות:
אביבית ויצמן,
ייעוץ וליווי אסטרטגי לעסקים וחברות
052-6906476

מוגש מטעם אביבית ויצמן