לימור זנו, בת 49, נשואה בשנית + ארבעה ילדים, ועוד שלושה ילדים של בעלה השני.
2 צפייה בגלריה
לימור זנו
לימור זנו
לימור זנו
(צילום: יהודה בן יתח)

על הקריירה:
"התחלתי את דרכי כמתקשרת לפני יותר מ-20 שנה. אני זוכרת שכבר כנערה הרגשתי שיש לי יכולות אינטואיטיביות חזקות מאוד. התהליך היה מאתגר מאוד, אך עם השנים התפתחתי והתקדמתי בתחום כמאמנת ויועצת אישית. אני משלבת בין יכולות התקשור לבין הידע שצברתי בעולם האימון האישי, בתחומים כמו NLP וקאוצ'ינג. בתחושה הפנימית ראיתי את הצורך להבין את הנשמה שבתוך כל אדם, מעבר למה שמתרשמים במבט חיצוני והבנת דפוסי החשיבה שנראים לעין. הרצון לעזור ולכוון אנשים אחרים לחיים טובים יותר הובילו אותי לבחור בתחום הזה. התמיכה מהבית היא חלק בלתי נפרד מהעשייה, ואף שהתהליך היה ארוך ומאתגר הרגשתי בתמיכה מהסביבה הקרובה שלי שתמיד נתנה לי את הקרקע להצליח בהתפתחות הקריירה שלי".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"אני מאוד מאמינה ביכולות הפנימיות של בני האדם ומכאן נובעת התשוקה שלי: כשאתה משקף לאנשים את היכולות שלהם ועוזר להם להיבנות, להתפתח ולהתעצם, ודווקא מתוך הכאב והקושי, זה נותן תחושת סיפוק אדירה. אני מאמינה ביכולותיו של האדם, בלקיחת אחריות על חייו ובהבנה העמוקה של התהליכים הדרושים לצמיחה ולהתפתחות אישית. ההבנה הזו שאני יכולה להיות חלק מההצלחה של אחרים ממלאת את ליבי ואין סיפוק גדול מזה. אין משהו שמשתווה לתחושה שהצלחת לתרום ולעזור לאחר וזה המניע האמיתי שעוזר לי להמשיך לפתח ולהתפתח במקצוע שלי".

2 צפייה בגלריה
לימור זנו
לימור זנו
לימור זנו
(צילום: יהודה בן יתח)

ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"אני אתחיל מטיפ קטן: בשביל להיות מאמן או מטפל טוב, חשוב להיות באיזון רגשי, נפשי ופיזי על מנת להמשיך לעזור לאחרים, בדיוק כמו שמאמן כושר צריך לחיות אורך חיים בריא. האתגר הגדול הוא לשמור על מצב מאוזן בכל יום, גם בזמנים קשים וכואבים שנכפים עלינו. באופן די ברור, בתקופה הזו יותר ויותר אנשים זקוקים לתמיכה רגשית ונפשית. לפעמים אנשים צריכים הכוונה כדי להתמודד עם פחדים וטראומות, ואני, כמאמנת, משתדלת לתת את הדחיפה הנכונה שתעזור להם לחזור ולראות את הטוב.
"אני מזכירה להם שחייבת להיות סיבה טובה לכל דבר שקורה לנו בחיים ושחייב לשמור על אופטימיות. חשוב לציין שכמובן שישנם גם מקרים שדורשים טיפול מקצועי יותר כמו התערבות פסיכולוגית ואני מפנה למומחה מטפל בהתאם למקרים אלו".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך מהתקופה?
"קשה להצביע על סיפור ספציפי כי בכל מקרה שבו אני יכולה לעזור ולתרום, הוא עולם ומלואו. המקרה הראשון שעולה לי הוא על מתאמנת שלי שהצליחה לעבור תהליך מאוד משמעותי ומתגברת על פחדים, ואף מצליחה לשנות דרכי חשיבה והתנהגות גם בזמנים מאתגרים וחשוכים כמו אלו.
"לפעמים מספיק רק אדם אחד שייתן לך את התמיכה, שיזכיר לך להירגע ולראות את הדברים בצורה אחרת ובעיקר להיות שם בשבילך. לשמחתי, היום היא כבר לא צריכה אותי כי יש לה את ארגז הכלים המדויק לה כדי לראות את המצב בפרופורציות הנכונות ומבלי לאבד עשתונות".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"הדלק הזה מגיע כשאתה יודע שאנשים צריכים אותך כאן ועכשיו ואין זמן לחשוב האם יש לי כוח או אין. צריך רק לדעת איך לתמרן את הכוחות ולהשתמש בהם בצורה חכמה. צריך לזכור שגם הקהילה והאנשים שסובבים אותי יכולים לתת לי כוחות וכל הזמן למצוא את הסיבות להגיד עליהם תודה. צריך לזכור - בתקופות הכי מאתגרות, דווקא כאן, הכוחות האמיתיים מתגלים. אני חושבת שזה המקום המתאים לומר תודה לבעלי וילדיי שנותנים לי את התמיכה והאהבה הבסיסיים".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
"הרבה פעמים קורה לי שאני מרגישה מן תחושה הזדהות עם מה שהמתאמנים שלי משתפים אותי ובמיוחד כשכל המדינה עוברת את התקופה יחד. צריך מישהו שיזכיר לאנשים להיות אופטימיים וחיוביים, ואם לומר את האמת, התזכורות הללו עוזרות גם לי. עצם זה שאני עוזרת למישהו אחר, אני עוזרת לעצמי".
משהו אופטימי לסיום?
"לפעמים אנו צריכים לעבור משהו קיצוני כדי שיהיה שינוי קיצוני. הקיצון כבר כאן וזה הזמן שלנו עכשיו לבחור לאיזה כיוון של קיצון אנחנו רוצים: כאוס וחורבן או שלום ואהבה? הבחירה בידיים שלנו תמיד, גם כשזה לא נראה לנו".

פרטי התקשרות:
פייסבוק: לימור זנו מאמנת אישית ולהתפתחות מעשית
אינסטגרם : Limor_39
טיקטוק: zenou0208

מוגש מטעם לימור זנו