היא מטופחת, מהוקצעת, קולחת בדיבורה, אצילות אירופאית שמקרינה על כל הסביבה, והעוצמה הנשית שהיא מפגינה והפגינה כל חייה יכולות להלמד בבית ספר להעצמה נשית.
סול ליבוביץ, נשואה עם שלושה ילדים (35, 31 ו-24), סטייליסטית אישית והבעלים של חנות הבוטיק היוקרתית "SOLADY" שהפכה למוסד מיתולוגי בבאר שבע ובנגב, לא נתנה לשום דבר לעצור אותה.
2 צפייה בגלריה
סול ויצמן. "בניתי הכל בעשר אצבעות"
סול ויצמן. "בניתי הכל בעשר אצבעות"
סול לייבוביץ. "בניתי הכל בעשר אצבעות"
(צילום: מנחם עוז ׀קליפ סלפי)
מסלול חייה של הילדה שנולדה בטנג'יר (שהייתה עד לפני מספר שנים ובזמן חייה שם תחת שלטון ספרדי) והפגינה יכולות לימודיות מרשימות היה יכול להיות סטנדרטי: אישה, עבודה ומשפחה. וכאחת שהיא אקדמאית זה היה אמור להיות מסלול קצר לחיי נוחות ושלווה, אבל אהבתה לתחום האופנה, כמו גם יכולותיה הטבעיות, הביאה אותה לצאת לעצמאות בגיל מוקדם מאוד ולעזוב משרות מבטיחות בשוק העבודה הישראלי.
בגיל 17, רגע לפני לימודיה בשוויץ, היא עלתה ארצה ולמדה תעשיה וניהול. קשיי הקליטה, באופן טבעי היו קשים לנערה האירופאית עם גינוניה הקלאסיים. היא החלה לעבוד במפעלי ים המלח, ואז עברה לחברת חשמל בתפקיד בכיר, אבל משהו בנפשה של סול לא היה שלם. כילדה שגדלה לאמא שהייתה תופרת עילית, היא נמשכה מאוד לתחום האופנה והסטיילינג. עם תמיכת בעלה מיקי, שבאותה העת אף הוא פתח את הסניף הראשון של "מכבסת מיקי", היא החליטה לעזוב את עבודתה הבטוחה והמכניסה ונכנסה להרפתקאה, בדמות פתיחת חנות בוטיק יוקרתית תחת השם "SOLADY" בבאר שבע, הרפתקאה שהתבררה מייד כהצלחה מסחררת: "זה לא היה פשוט להיכנס אז לתחום", נזכרת סול, "לקלוע לטעם הישראלי, וגם להביא משהו שהוא שלך, לא ידעתי אם זה יתאים לטעם פה בארץ, אבל התברר שדאגתי לשווא. נשים מעריכות סטיילינג לא משנה היכן הן נמצאות, תמיד הקפדתי לתת לכל לקוחה את כל המגוון: מביגוד עילי ויוקרתי ועד לקז'ואל יומיומי ואין ספק, שהשילוב בינהם הוא זה שיצר את הייחודיות במערכת הלבוש. היחס האישי וההתאמה הפרטנית לכל אישה גרם להן להגיע".
2 צפייה בגלריה
סול ויצמן. נמשכה לתחום האופנה והסטיילינג
סול ויצמן. נמשכה לתחום האופנה והסטיילינג
סול לייבוביץ. נמשכה לתחום האופנה והסטיילינג
(צילום: מנחם עוז ׀קליפ סלפי)
33 שנה מאז שפתחה סול את החנות שהפכה, כאמור, למקום עליה לרגל לכל נשות הדרום, הביאו אותה למעמד מוביל בתחום האופנה, ולמרות השנים הרבות שעברו לייבוביץ' לא נחה על זרי הדפנה וממציאה את עצמה כל הזמן: "אם יש עוד משהו שהקורונה לימדה אותנו, ששום דבר לא בטוח, ואם אישה, כל אישה, לא תדע כל הזמן להמציא את עצמה מחדש, ולהתקדם הלאה היא תישאר במקום או חלילה תיסוג לאחור".
ואכן, סול כל הזמן מייצרת עוד ועוד דברים בעולם האופנה, לדוגמה היא פיתחה את הסטיילינג האישי הניתן כשירות ליווי לנשים במסגרת החנות, היא החלה להעביר סדנאות בסטיילינג, בנתה קורס דיגיטלי ייחודי ללימוד סטיילנג תחת המותג "Sol Style Secrets & image" – "תוכנית שכל אישה המבינה את השפעתו וחשיבותו של המראה החיצוני, חייבת לעצמה" אומרת לייבוביץ'. "חשוב לי להעביר את מה שאני יודעת גם לאחרות, זה בוער בעצמותיי ומרגיש לי כמו שליחות. אם אישה יודעת משהו ומצליחה, וזו דעתי כמובן, היא לא יכולה לשמור את זה לעצמה. זה 'בונדינג' נשי שמחייב כל אישה להעביר את העוצמות והידע שלה הלאה".
עבור סול, הקריירה שלה לא באה בנקל והיא אף פעם לא שוכחת את זה: "בניתי הכול בעשר אצבעות ובעבודה קשה", היא אומרת, "לפתוח בוטיק אופנה בהתאמה אישית זה לא משהו שקל להצליח בו לאורך שנים בעולם, ובטח לא בישראל. המטרה היא להביא נשים שיגיעו לבוטיק לא בשביל לרכוש בגד - אלא לחוויה כולה. ואכן, ביקור ב"SOLADY" הוא חוויה. "כל אחת יכולה למצוא את מה שהיא אוהבת, והיא לא תמצא את זה אחר כך במקום אחר. הבוטיק מציע מנעד רחב של סגנונות. אני לא מלבישה נשים בסרט נע, כל אישה והייחוד שלה, כל אישה צריכה לצאת עם הטעם והשיק המיוחד שלה, שלא תגיע לאירוע או למקום העבודה ותראה עוד עשר נשים שלובשות את אותו דבר. לכל אישה יש את האיכות והאופי שלה - והבגד צריך להיות מותאם למהות הזו ולשקף את מי שהיא".
אני מאמינה שבכל אחת מסתתרת אישה בטוחה בעצמה, נשית, עם שאיפות, שרק זקוקה לדחיפה קטנה, על מנת להוציא את זה החוצה. סטיילינג ריגשי יכול לעזור לה להגשים את עצמה.
"תמיד הלכתי עם הלב שלי, ואני ממליצה לכל אישה ללכת לפי מה שהלב שלה מנחה אותה. היא יכולה לשלב בין משפחה וקריירה. זה עובד בסינרגיה כמו כלים שלובים שהכלי האחד מזין את זולתו, זה לא נוגד, זה מעצים".
פייסבוק: solady
טל. 08-6424502, נייד. 054-3020463
פורסם לראשונה: 17:29, 04.03.21