איך התחלתם?
טל: "בתחילת דרכי, עד שנת 2014 הייתה בבעלותי חברה לביצוע עבודות גמר, שיפוצים וניקיון נכסים חדשים טרם האכלוס. בשלב מסוים התעורר רצון להמשיך ולהתפתח בתחום, יחד עם אחי אביב, ולכן חשבנו למה לא לשלב בין שני התחומים- ניהול ותחזוקת מבנים.
"יחד למדנו ועברנו הכשרות בתחום ניהול ותחזוקה, התחלנו בשיווק החברה וגיוס לקוחות, וכיום, אנו מחזיקים מעל ל-60 מבנים ברחבי הארץ וביניהם: מגדלי מגורים, משרדים, מוסדות ציבוריים ועוד. החברה שלנו דוגלת בתחזוקה בהתאם להוראות היצרן והתקן הישראלי, ואנו שמים דגש רב על בטיחות וניקיון כיאה לסטנדרט העבודה ברמה הגבוהה ביותר אותו הצבנו לעצמנו".
2 צפייה בגלריה
טל ואביב חווה
טל ואביב חווה
טל ואביב חווה
(צילום: ענת קזולה)
מה חשבה המשפחה שלך?
אביב: "בהתחלה לא הייתה תמיכה. הייתי איש קבע בחיל האוויר והיה פחד מצד אשתי ואבי לעזוב את המשרה ה"בטוחה" לטובת משהו לא ידוע, אך אני האמנתי בהצלחתנו מהרגע הראשון. בשלב הראשון שילבתי בין השירות בקבע לניהול החברה, אך מהר מאוד, כשהחברה התפתחה, עזבתי את הצבא לטובת ניהול החברה באופן מלא.
איזה תלמידים הייתם?
"היינו תלמידים שבאים לבית הספר כדי לעשות את המטלות שלנו ולא מעבר. כבר מגיל 16 שכרנו דירה, והצורך לפרנס את עצמנו גרם לנו להתמקד בתחום הכלכלי ולהתפתח בחיים".
מי היה המנטור שלכם לעולם העסקי?
אביב: "חברות יזמות במשק. 'אביסרור', 'י.ח דמרי' ו'אזורים', עימם אנו עובדים בשיתוף פעולה ולומדים מהם המון. הראייה העסקית שלהם, היחס ללקוח ולעסק ובייחוד הרעב לקום כל בוקר מחדש ולטרוף את המשק, זה משהו שהוא עבורנו מודל לחיקוי".
מה היה הרעיון שהוביל אתכם בתחילת הדרך? האם השתנה?
"שמנו לב כי העיר באר שבע התפתחה מבחינת כמות המגדלים שנבנו בה בשבע השנים האחרונות, דבר שעורר בנו את הדחף והרצון להביא את נושא ניהול הנכסים לרמה הגבוהה ביותר. הרציונל היה להביא סטנדרט חדש הכולל שירות ויחס אישי ללקוח - דבר שהיה חסר בתחום ניהול הנכסים באזור. עד היום זה המוטו שמוביל אותנו, הרצון שכל בניין תחת ניהולנו יהיה הטוב ביותר הן מבחינת תחזוקה והן מבחינת ניקיון".
מה הלקח הראשון שלמדת? והאחרון?
אביב: "בכל מה שקשור בפן העסקי, אני סומך רק על ההחלטות שאני וטל מקבלים. הלקח האחרון הוא שאף פעם לא לעצור. תמיד להמשיך הלאה לפרויקט הבא ולמטרה הבאה".
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
טל: "לא מעט פעמים, אנחנו שומעים מדיירים את המשפט 'מזל שיש לנו אתכם'. במגדלי סנטרל פארק, בתחילת הקורונה, ראיתי שהדיירים שומרי המסורת מתפללים ברחבת הבניין וזיהיתי את הצורך לתת להם חדר שישמש להם כבית כנסת. בתרומה שלנו, יחד עם חב"ד, הקמנו בית כנסת שפעיל עד היום. לשמחתי, לא רק שהוא פעיל, הוא גם מאכלס מניינים מדיי שבת של כמאה אנשים.
2 צפייה בגלריה
טל ואביב חווה
טל ואביב חווה
טל ואביב חווה
(צילום: ענת קזולה)
ספר על החיבור שלך לעיר.
טל: "נולדתי וגדלתי בעיר באר שבע, אני רואה את העיר וההתפתחות שלה כמשהו מאוד חיובי. תחום העיסוק שלנו, בעיניי, הוא גם שליחות כלפי העיר, הנראות ואיכות החיים של התושבים שגרים כאן. מעבר לכך, אני יוצא למקומות הבילוי פה, בני המשפחה שלי הם תושבי העיר, וגם שיחקתי כדורגל בהפועל באר שבע עד גיל בוגרים".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
אביב: "היחס האישי. לעיתים קורה שלקוחות פונים אלי בבעיה מסוימת מתוך מצוקה שהם חשים. הכי קל, ולפעמים גם נכון, להפנות אותו למשרד או לצוותים. אני, באופן אישי, מעדיף לתת את המענה הישיר. להבין מה התקלה ולהוריד את ההנחיות בעצמי. לפעמים אפשר לפתור לא מעט מקרים בעזרת הקשבה ויחס אישי וכמובן טיפול מהיר ללקוח".
איך אתם מאזנים בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלכם?
"השנים הראשונות של הקמת החברה היו אינטנסיביות מאוד. היינו מתחילים את היום ב- 06:00 בבוקר ונכנסים הבית ב 23:00 בלילה. עם התפתחותה של החברה כאשר מס' המנהלים והעובדים בשטח גדל, אנו מצליחים לווסת את כמות הזמן בעבודה בצורה נכונה גם כאשר אנחנו בבית, כיום אנחנו נהנים מהתנהלות טובה בשטח והתנהלות נכונה בבית עם הנשים והילדים".
תאר את לוח הזמנים של יום ממוצע שלך.
אביב: "בכל בוקר אני מתעורר בשעה 6:00 בבוקר, מתפלל, מתקלח ומארגן את הילדים, ולאחר מכן מתחיל את יום העבודה. במסגרת היום אני מסתובב במבנים, בודק את התנהלות העובדים, חלק מהימים מורכבים מעבודה משרדית וחלק יותר מפגישות עם לקוחות וספקים. לרוב בשעה 19:00 אני מגיע הביתה לאשתי ולילדים''
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
טל: "לשמחתנו, תחום העיסוק שלנו נחשב לחיוני ולכן לא נפגענו. מה שכן, עבדנו הרבה יותר קשה מכיוון והדיירים היו בבתים רוב הזמן. עסקנו המון בעבודות חיטוי של מעליות, חדרי מדרגות ומרחבים ציבוריים. בין היתר גייסנו כמות עובדים למקרים שעובדי ניקיון ותחזוקה יכנסו לבידוד בכדי שלא נוריד מאיכות השירות ללקוח".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
אביב: "כשדיירים ולקוחות פונים להודות על השירות זה שווה הכל. יש לא מעט מקרים שאתה מקבל פידבקים שגורמים לך להבין שבמה שאתה עושה יש גם שליחות ולא רק מקור פרנסה".
למי אתה מרגיש חוב של תודה על הצלחתך?
"בראש ובראשונה לצוות העובדים בחברה. ללא עבודתם הקשה והמסירות הרבה לא היינו מגיעים לניהול כמות נכסים ולשירות ברמה הגבוהה ביותר. כמובן שגם לנשים שלנו ובני המשפחה שעומדים מאחורינו מתחילת דרכנו".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
אביב: "אני וטל גדלנו מגיל אפס באותה המיטה, שכרנו דירה לבד מגיל צעיר וניהלנו חיים משותפים, עד ליום שבו כל אחד מאיתנו הקים לו משפחה. החיבור שלי ושל טל גם כאחים וגם כשותפים הוא מושלם".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
טל: "התמדה, עבודה קשה ותמיד לשאוף הכי גבוה. אם יש לך דרך ואתה רוצה להצליח בה תשאף להיות הכי טוב במה שאתה עושה".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
אביב: "לנהל את מתחמי המסחר והמגורים הגדולים בארץ".


הפקה: חן שקליאר ברששת–Q ELITE BEAUTY. סטיילינג: לורה פלדמן. איפור ועיצוב שיער: לירז סולומון. בגדים: רנואר. לוקיישן: Vert Lagoon Hotel