"אני נדהם כל פעם מחדש להיווכח כמה חוסר ההשקעה ברפואה באזור הדרום גורמת לנזקים בלתי הפיכים ואפילו למוות. חורה לי שחייהם של תושבי הדרום לא בהכרח שווים לאלו של יתר תושבי ישראל", עוד דוד פייל, מגדולי המומחים בישראל בתחום הביטוח והרשלנות הרפואית, מסביר בראיון כואב ופתוח, למה החליט לפתוח סניף של משרדו המשגשג גם בבאר שבע: "אולי זו תמימות לחשוב כך אבל אני בתחושה שאם מוסדות רפואיים יידרשו לתת הסברים על מעשיהם הם יחשבו פעמיים לפני שהם מחליטים החלטות הרות גורל על חייהם של תושבי הדרום".
3 צפייה בגלריה
"עכשיו יש כתובת"
"עכשיו יש כתובת"
"עכשיו יש כתובת"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
משרד עורכי הדין פייל ושות' הוא בין המשרדים המובילים בישראל בתחום הביטוח ורשלנות רפואית על פי דירוג DUNS-100, ומעסיק יותר מ-30 עורכי דין במשרד הראשי ברחוב האחים בז'רנו 7 במתחם הבורסה ברמת גן.
בעת שמשרדי עורכי הדין הגדולים מייצגים על-פי רוב את חברות הביטוח או בתי החולים – משרד פייל ושות' בחר לייצג תובעים בלבד, מתוך אמונה שיש לתת לאזרח הפשוט את מלוא הסיוע והכלים מול גופים עתירי כוח ויכולת. על פי פרסומי המשרד, הוא אחראי בשנה החולפת להשגת פיצויים בסכום כולל העולה על 100 מיליון שקלים ללקוחותיו, מחברות ביטוח, קופות חולים, ביטוח לאומי, משרד הביטחון וגופים עסקיים ופרטיים.
כאמור, לאחרונה פתח עו"ד פייל סניף דרומי בקומה העשירית ב'מגדלי הרכבת', הממוקמים בשדרות בן צבי 10 בבאר שבע, וכעת, גם תושבי הדרום יוכלו להנות בנוחות משירותי המשרד על שלל שלוחותיו: רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, ביטוח לאומי, תביעות ביטוח, חבויות ו-סיעוד.
עו"ד נגה צלח, מעורכות הדין המבטיחות בתחום, תשמש כמנהלת הסניף החדש בבאר שבע. עו"ד צלח בעלת תואר ראשון בניהול מאוניברסיטת בן גוריון ותואר ראשון במשפטים במכללת ספיר שבנגב, ידועה כלוחמת ללא חת בתחומים אלו: "אנו נעזרים בייעוץ הרפואי המקצועי ביותר על-מנת לתת ללקוחותינו את הטיפול המיטבי, להבין מראש את סיכויי תביעת הנזיקין, להעריך נכון את סיכוייה ולהגיע לתוצאה האפשרית הטובה ביותר", אומרת צלח, "מי שעוסק בתחום הסבוך והמורכב הזה חייב מעבר להיותו משפטן המכיר את כל הרזים והניואנסים בתחום הנזיקין, להיות גם מומחה בתחום המשפט הרפואי. אנחנו צוחקים שמעבר להכשרתנו המשפטית יש לנו גם 'הכשרה רפואית' המגיעה מטובי המומחים בכל תחום ברפואה".
3 צפייה בגלריה
עו"ד דוד פייל. "מקרים מזעזעים"
עו"ד דוד פייל. "מקרים מזעזעים"
עו"ד דוד פייל. "מקרים מזעזעים"
(צילום: אושי יובל)
עו"ד דוד פייל מסביר את המוטו שלו בכל הקשור לתביעות נזיקין מסוג זה: "כשאני נפגש עם אדם, לפני הכל אני מתחבר לסיפור האישי שלו. כשאני בודק ומעריך שבאמת מדובר ברשלנות ושנוכל לעזור לו, אני מתמסר ומשקיע את מלוא כוחותיי ואת כל משאבי המשרד הנדרשים על מנת להשיג עבורו את מקסימום הפיצוי".
"תביעות מוגשות לבתי המשפט על ידי מי שחושב שנגרמה לו עוולה בתחום מסוים כך שהתובע נמצא תמיד במצב הכי רגיש שלו, כקרבן, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתביעה בגין רשלנות רפואית", מוסיפה עו"ד צלח, "כשניגשים לעורך דין שאמור לטפל במקרה כזה אנחנו מחפשים את איש המקצוע שמבין בתחום הרשלנות הרפואית על כל דקויותיה והסתעפויותיה. מדובר בתביעה סבוכה ומורכבת נגד ממסד רפואי חזק שיש בו אחוות בעלי מקצוע ויש לחלץ מסמכים רפואיים, עדויות ותיעוד בכל דרך אפשרית כדי לחזק את טענת התובע על העוול שנגרם לו ועל הנזק הקשה שממנו הוא סובל. במקרה כזה נחוץ עורך דין שיש לו אמפתיה גדולה לסבל ולמצב הרגשי המורכב שבו הלקוחות שנפגעו נתונים, אבל גם יודע כיצד להילחם ואיך לעשות זאת כדי להשיג את מקסימום ההכרה והפיצויים".
3 צפייה בגלריה
עו"ד נגה צלח. "התמחות גם בתחומי הרפואה"
עו"ד נגה צלח. "התמחות גם בתחומי הרפואה"
עו"ד נגה צלח. "התמחות גם בתחומי הרפואה"
(צילום: לני מידן)
עו"ד פייל מפרט: "מלבד היכולת להבין את המצוקה, על עורך הדין להכיר את הממסד הרפואי ואת הביורוקרטיה שמיוחדת לו, כמו גם את לשון החוק והפסיקה בתחום זה. אבל יותר מכך, עליו להיעזר ביועצים רפואיים מומחים כך שיוכל להבין לעומק את ההליך הרפואי ואת כל מה שקשור במצב הרפואי של המחלה או הבעיה שממנה סבל הלקוח. כך יידע בדיוק היכן הייתה הבעיה ומה עשו הרופאים שלא היו אמורים לעשות או להפך, מה היו צריכים לעשות ולא עשו שגרם לנזק. כך גם יידע לייעץ לכם אם יש לכם סיכוי לנצח בבית המשפט ולדרישה שלכם לקבל פיצויים על כך. זה חשוב במיוחד כשמעמידים מטופל מול מטפל ובית המשפט נוטה להאזין לאנשי מקצוע מומחים שיודעים מן הסתם יותר מאשר המטופל מה יש לעשות במקרה כזה".
"הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר באזור הדרום", מוסיף פייל, "לצערי, ואני נדהם להיווכח מכך כל פעם מחדש. זהו אזור מוזנח מבחינות רבות בהשוואה ליתר חלקי הארץ, אבל כשההזנחה מגיעה גם לתחום הרפואי, מדובר ממש בעניין של חיים ומוות, זה עוול שזועק לשמיים. היה לי מקרה מאוד מצער שהגיע אליי, שהוא פשוט בלתי נתפס. הגיעו אליי בני משפחה שאביהם לקה באירוע מוחי מסכן חיים. עם הגעתו לבית חולים מסוים בדרום הוא היה אמור להיות מופנה, לאחר התייעצות, לבית חולים הדסה בירושלים שם הוא אמור היה לעבור צנתור מוחי, אלא שהחולה הזה עוכב מספר שעות לפני שנשלח להדסה כי, תחזיקו חזק, היה ויכוח בין מד"א לבית החולים מי אמור לשלם על ניידת טיפול הנמרץ שתסיע אותו לבית החולים. סיפור של כמה מאות שקלים. אין צורך להסביר, לאיזה נזק ההמתנה הזו, במצב רגיש כל כך, גרמה. זה מזעזע מה שקורה כאן, אנשים חיים פחות באזור הדרום בגלל הדברים האלו.
"ממש לאחרונה אישה מהדרום שהגיעה אלינו על כסא גלגלים התלוננה על רשלנות של מנתח הגב שניתח אותה בגלל כאבים באחת החוליות. הניתוח גרם לה לנכות, ובנוסף היא עדיין חשה כאבים מאוד גדולים והבעיה לא נפתרה. ניתוחי גב הם לרוב בעייתיים מאוד להוכחה ולתביעה על רשלנות רפואית, מה עוד שידוע שבכל ניתוח מחתימים את המטופל על האפשרות שהניתוח לא יצליח והמטופל אמור לקחת את זה בחשבון. רק במקרי קיצון תביעות מסוג זה זוכות לפיצוי משמעותי. אבל ליבי נכמר על האישה הזו שפשוט 'נזרקה מהחיים' בגלל ניתוח שנועד לשפר את חייה. הבאתי את אחד מהמומחים הגדולים בישראל מבית חולים איכילוב שיבדוק את צילומי ההדמיה ולמרבה התדהמה גילינו שהמנתחים פשוט ניתחו אותה בחוליה הלא נכונה וגרמו לה כך לנכות. כלומר, הם גם לא טיפלו בבעיה, וגם הזיקו לחוליה בריאה. מאוד מהר השופט הבין שמדובר כאן ברשלנות כהגדרתה בחוק והאישה הזו קיבלה פיצוי של קרוב למיליון שקל. זה לא עזר לה ללכת לצערי, אבל זה שיפר מעט את הרגשתה ואיפשר לה לטפל בעצמה ברמה הגבוהה ביותר. וגם זה משהו.
"אני חושב בשיא הכנות שמשרד עורכי דין 'שישב על הזנב' של המוסדות הרפואיים באשר הם עם המסר של: תפשלו, תשלמו, תביעה אחר תביעה, והדברים האלו די מתפרסמים מהר בקרב הקליקה הרפואית, יביא למשנה זהירות בכל הקשור לטיפול בחייהם של תושבי הדרום".

משרד עו"ד דוד פייל ושות'. ניסיון של למעלה מ-20 שנה ברשלנות רפואית, נזקי גוף ובתביעות מול חברות ביטוח ומוסדות רפואיים.




או בטלפון: 072-223-9913

פורסם לראשונה: 13:13, 11.10.21