איך התחלת?
"כבר בגיל 20 ויתרתי על האופציה להיכנס לעסקים המשפחתיים, מתוך ההבנה שבכדי להגשים את חלומותיי עליי להיות עצמאי מכלל המחויבויות הכרוכות בענף השכירים. במרוצת השנים, עסקתי בתחומים רבים, במספר יבשות ברחבי העולם, כאשר לכולם היה מכנה משותף אחד והוא הרצון לחוות כמה שיותר אתגרים ועולמות שונים. המטרה היא לאתר את התחום בו התשוקה והעשייה יובילו אותי, ולא הרצון להצלחה כלכלית".
2 צפייה בגלריה
שניר זנו
שניר זנו
שניר זנו
(צילום: תומר שוונם הלוי)
מה חשבה המשפחה שלך?
"אני לא זוכר שהיו תגובות מיוחדות, אם כי אני סבור שבשנים הראשונות הם חשבו שהשתגעתי. כיום אני יודע כי הם גאים בי על הדרך שאני עושה".
איזה תלמיד היית?
"אפשר לומר שלא הייתי התלמיד הכי טוב בעולם. בית הספר לא עניין אותי. אני חושב שזאת למעשה תמונת הראי של חיי: בראייה לאחור, ההישגים שהשגתי בכל תחום בו עסקתי, לטוב ולרע, הם התוצר הסופי של רמת האתגר והקושי שבו הייתה המטרה הסופית".
מי היו המנטורים שלך לעולם העסקי?
"הראשון היה סטיב ג'ובס. הספר שלו נתן לי להבין שחלומות מתגשמים ושאסור להפסיק לחלום. השני היה איש עסקים ישראלי, אשר עיצב את תפיסת עולמי לגבי החיים כאדם, וכן את תפיסת עולמי העסקית לגבי התעשיות והשווקים בהם עסקנו בזמנו. המנטור השלישי והמהותי ביותר עבורי הוא השותף הנוכחי שלי בכלל עיסוקיי, קלווין הו. מדובר על יזם ואיש חזון מהונג קונג, אשר עשה את הונו בשלל תחומים ברחבי העולם. קלווין לימד אותי את הערכים החשובים ושמטרת החיים היא לחיות בענווה, אהבה ותשוקה לתחום, ורצון לעשות דברים משמעותיים לטובת האנושות תוך מציאת המשמעות שלי כאדם בעולם".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"הרעיון אשר הוביל אותי בחברתי הנוכחית היה הרצון להציל חיים ולסייע לכמה שיותר אנשים בעולם - פשוטו כמשמעו. הרעיון הכללי עודנו שם, אך דרכי הפעולה והאמצעים השתנו. נוכחתי לדעת שבדיקות גנטיות ובדיקות לאבחון סרטן אינם נחלת הכלל עקב מחירם הגבוה. ולכן הגדרת המטרה הסופית השתנתה ל ״הנגשת הבדיקות לכלל האוכלוסייה ברחבי העולם במחיר שווה לכל כיס״.
ספר על החיבור שלך לעיר.
"אחרי מספר שנים בחו"ל חזרתי לגור בתל אביב. עם זאת, ניתן לראות בבירור את החיבור שלי לדרום. לדוגמא: בימים שבהם מגפת הקורונה הייתה בעיצומה, התעקשתי להקים מעבדה מרכזית לביצוע בדיקות הקורונה לתושבי הדרום, באזור הדרום. ההקמה הייתה במטרה לתת מענה מהיר לתושבים המקומיים. חרה לי שכלל המעבדות מתרכזות במרכז הארץ ולתושבי הדרום יש שירות רק בבית החולים סורוקה. בסופו של דבר, המדינה החליטה על מכרז להקמת מעבדות הכולל תנאי סף להקמה בחלקה הדרומי וחלקה הצפוני של ישראל. אמנם לא זכיתי במכרז, אך אני גאה כי בזכות ההתעקשות שלי כיום יש מעבדה בפארק התעשייה עומר".
2 צפייה בגלריה
מהפכה גנטית בישראל
מהפכה גנטית בישראל
מהפכה גנטית בישראל
(צילום: תומר שוונם הלוי)
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"השירות וחוויית השירות חשובות ללקוח לא פחות מאשר המחיר עצמו".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"מבחינה אישית, זאת הייתה השנה האינטנסיבית בחיי. הקמנו מעבדות רבות עבור משרד הבריאות ומדינת ישראל, וכן הקבוצה העולמית שלנו סיפקה ופיתחה פתרונות למעבדות בעשרות מדינות ברחבי העולם באופן שוטף. אין ספק שעבור הקבוצה הרפואית שלנו, זו הייתה שנת הקפיצה הגדולה".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"הרבה פעמים, כשאתה עסוק בעשייה, אתה לא עוצר לחשוב על ההצלחה. מבחינתי, הסיפוק הגדול שלי יהיה כאשר נפתח מוצרים חדשים לעולם שיסייעו לבני האדם להיות בריאים יותר".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"אני אתן טיפ כללי לאנשים שרוצים לעבוד כעצמאיים: תעבדו קשה ותחשבו בגדול. כשאתם צועדים קדימה, אף אחד לא יוכל לעצור אתכם. לעומת זאת, אם לא תעשו כך יהיה לכם קשה מאוד לתפוס את מקומכם".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"נח בחוף הים עם ילדים רצים בין הרגליים, בידיעה שהצלתי חיים של מספר אנשים במקום כלשהו בעולם".