איך התחלת?
"גדלתי בבית של עצמאים מגיל קטן והתגלגלתי לעולם הקמעונאות בו עבדתי כ־20 שנה. היו לי מגוון עסקים ויוזמות עסקיות, שביניהן חוף ים וחנויות נעליים. לפני שמונה שנים החלטתי לשנות כיוון ולפתח תחום שמאוד התחברתי אליו – הנדל"ן. למדתי את התחום לפני 12 שנה, וזה היה משהו שעניין אותי כל הזמן, רק שלא התפניתי לעסוק בו. היה חשוב לי להיכנס לעולם הזה בצורה מסודרת ולכן רק כשסיימתי עם שאר העיסוקים שלי, פניתי לתחום הזה והקדשתי את כולי עבורו.
2 צפייה בגלריה
רוני ברבי
רוני ברבי
רוני ברבי
(צילום: סנצ'ורי 21)
"יכולתי לפתוח משרד פרטי, אבל בסופו של דבר הגעתי לחברת 'סנצ'ורי 21' הבינלאומית. חברה שיש לה שיטה, דרך, בקרה, יעדים, וכמובן שיש מעטפת של הכשרות והדרכות. ידעתי שיש לי פוטנציאל לממש, ואני יכול למקסם את עצמי מבחינת היכולות שלי. כיום הגעתי למעמד כחבר בלשכת המתווכים הארצית ואני משמש כבורר הלישכה בוועדת האתיקה הארצית".
2 צפייה בגלריה
צוות סנצ'ורי
צוות סנצ'ורי
צוות סנצ'ורי
(צילום: סנצ'ורי 21)
מה חשבה המשפחה שלך?
"הסביבה שלי ובני משפחתי מכירים אותי כאדם שאוהב לעשות שינויים. גם בעולם הקמעונאות, בכל תקופה עברתי תחום, כך שזה לא הפתיע אותם שהגעתי לעסוק בנדל"ן. בניגוד לעולם הקמעונאות והסחר, הפעם חיפשתי משהו שונה, שלא בהכרח כרוך בו נושא של עלויות, סחורות ועובדים. בפן המשפחתי פיניתי לעצמי הרבה יותר זמן. הייתי עובד לא מעט בשבתות והיום אני הרבה יותר בבית".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"הידיעה שאני טוב בלמכור ולדבר עם אנשים. הרבה נוטים לחשוב שבעולם התיווך והנדל"ן הכסף הוא העיקר, אבל העיסוק שלנו הוא עם אנשים. אנחנו מחברים בין אנשים לנכסים. כשאנחנו מבצעים תהליך של מכירה או רכישה, אנחנו עובדים עם בני אדם".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"לפני 27 שנה עזבתי את באר שבע. תכננתי לרדת לאילת, לעבוד, ומשם לטוס לחו"ל כשהיעד היה אוסטרליה. באותה תקופה סיימתי ללמוד חשמל במכללה הטכנולוגית בבאר שבע, וקיבלתי הצעת עבודה באילת במקצוע. לאחר מכן הכרתי את מי שלימים הפכה לאשתי, וככה נשאבתי לעיר הזו. אילת עיר מקסימה עם אנשים מיוחדים וחמים".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"בעולם שלנו לאנשים יש אינסוף צבעים. כל אחד הוא מיוחד בפני עצמו ובא עם ה'חבילה' שלו לכל מקום. כיף בכל פעם מחדש לגלות אנשים שונים שעד עכשיו לא נתקלת בהם. האמת שהיא שלא מעט מהלקוחות הופכים להיות חברים ברמה כזאת או אחרת. הכרנו בזכות התיווך ונשארנו חברים בזכות תכונות האופי".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"עולם הנדל"ן בתקופת הקורונה לא נפגע מכיוון שאילת היא עיר שבנויה על משקיעים. כולם תלויים באופן כזה או אחר בענף התיירות וכשאין ביטחון תעסוקתי, בגלל המשבר, זה פשוט גרם ללא מעט אנשים לקחת את הרגליים ולעזוב".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשאתה רואה זוגות, צעירים ומבוגרים, שמוכרים וקונים בית ואתה יודע שעזרת להם למצוא את מה שהם חיפשו בדיוק – גם כשהם לא תמיד יודעים להסביר מה זה. זוג מבוגר שהיה להם בית גדול, והאישה כבר לא יכלה לטפל בו. המלצתי להם למכור את הבית, ולקנות שני נכסים להשקעה בכסף שהם ירוויחו, ומאז הם מודים על כך. אלו רגעים שאתה יודע שלעבודה שלך יש חשיבות ושליחות".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"בערך אחת לשבוע אני משתדל לנסוע בין הערביים לחוף הדרומי. אני לוקח איתי כיסא ואוזניות. יושב מול המים, נרגע, חושב ונח. זה סוג של מדיטציה שממלאת אותי באנרגיה".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"לא מעט אנשים נכנסים לתחום במחשבה שהכסף בתיווך הוא קל. זו תפיסה מוטעית מיסודה. כשאתה מונע מהרצון לכסף קל ולא מעזרה לבני אדם, ההצלחה לא מגיעה כמצופה. כשסוכן עובד מול בני אדם ולא רואה את הכסף כמטרת העל, הוא מוצלח יותר. לטעמי, צריך לדעת לשלב בין שלושה מרכיבים: אנושיות, חריצות ואינטליגנטיות. אם יש לך את שלושת המרכיבים הללו הסיכוי שלך להצליח הוא גבוה מאוד".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
הייתי רוצה לראות את העסק שלי כמוביל בתחום הכשרת המתווכים ובונה דור רענן של
סוכני נדל"ן מקצועיים ולהקדיש יותר זמן לאשתי, לילדים ולנכדים שיבואו".

רוני ברבי
052-6355504 משרד: 08-8502030
מרכז רכטר אילת [ארקיע לשעבר]
c21eilat