איך התחלת?
"בשנת 2008, בשנים שבהן עבדתי בתחום הרכב, הופיע אדון נכבד וייחודי באולם התצוגה וביקש לשוחח עם מנהל המכירות. באופן די שגרתי ושירותי הצגתי את עצמי, אך באותו הרגע הרגשתי משהו שונה לגמרי. כל מה שידעתי זה שאני חייב להיות לידו. לא ידעתי שום דבר על אותו מלאך שנתקלתי בו. הוא סיפר לי ששמו חנוך בר גורן, ושמרנו על קשר במשך תקופה ארוכה בלי שידעתי מה הוא עושה בחיים אפילו, אבל בתחושה הפנימית שלי קראתי לו דוקטור. לאחר תקופה מסוימת החלטתי שאני רוצה למצוא כיוון חדש. סיפרתי לו על כך והוא הפציר בי לצאת וללמוד טכנאות אורתופדיה.
2 צפייה בגלריה
שחר קדוש
שחר קדוש
שחר קדוש
(צילום: פרטי)
"לאחר הלימודים וההכשרה, חנוך החליט שאני אצטרף לרשת 'עטרת מדיפוט', ופתחתי שני מכונים – הראשון באילת, שבה אני מתגורר, והשני בקריית ביאליק – שבה גדלתי. יצאתי להכשרות נוספות דרך גורמי הבריאות בארץ, והוספתי מגוון רחב שקשור לספורט, נשים, הגיל השלישי וניידות. עם הוותק ועם ההכשרה, לאחר שנים של עמידה בסטנדרטים ובדרישות, קיבלתי אישור ממשרד הבריאות לעבוד כספק מורשה עם קופות חולים כללית, מכבי, מאוחדת, לאומית, וגם דרך משרד הביטחון והצבא".
מה חשבה המשפחה שלך?
"כשאני מחליט משהו, לא משנה הכיוון, אני נכנס לזה בכל הכוח, ולכן התגובה היתה 'ברכה והצלחה' מכולם. לאחר שנה צירפתי את אחי, שסיים לימודי עריכת דין, לעבוד איתי ופתחנו יחד את הסניף בקריית ביאליק. גם אשתי היקרה, סנדרה, יצאה ללימודים יחד איתי, והיום אנחנו מפעילים את המכון האורתופדי כשני טכנאי אורתופדיה מוסמכים".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"הרעיון הראשוני היה לפתוח מקום ברמה הכי מקצועית שיש ולספק פתרונות לקהל האילתי בלי שיצטרך לצאת מהעיר, ואכן ככה קרה. עם השנים והזמן שחלף, הרעיון הפך להיות פריצת גבולות אישית ומקצועית. אני רוצה ללמוד ולהחזיק בכמה שיותר הכשרות בתחום, שאת חלקן למדתי בארץ וחלקן בעולם".
2 צפייה בגלריה
שחר קדוש
שחר קדוש
שחר קדוש
(צילום: פרטי)
ספר על החיבור שלך לעיר.
"אפשר לומר שהעיר הזו היא כמו כפפה ליד. לפני הצבא גרתי באילת, וכבר אז ידעתי שאני אחיה כאן בהמשך. ההיכרות בין תושבי העיר היא כמו בקיבוץ. איכות החיים, הניקיון, השקט והמרחק מכל הבלגן והלחץ. בעיניי, זו זכות לחיות כאן".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"הלקוח הוא הלב של העסק. מעבר לסטנדרט המקצועי־רפואי, שכמובן חייב להיות בלתי מתפשר, בסופו של דבר הלקוחות שלי הם אנשים עם בעיה רפואית כלשהי שצריכים פתרונות לשיפור החיים שלהם. חשוב גם לזכור שאי־אפשר לרצות את כולם ויש מקומות שבהם צריך לדעת להרפות, אבל גם במקרים הללו צריך לנהוג תמיד באדיבות". 
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"עם כל הקשיים שהנגיף הביא איתו, השתדלתי לנצל את הזמן להתייעלות. בחנתי את העשייה, בדקתי היכן אפשר להתפתח ולהתייעל, ובעיקר ניצלתי את הזמן לצמיחה אישית".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשלקוח מגיע אלי ומברך על הפתרון שנתתי לו, וכך החזרתי לו את איכות החיים. אתה מבין שבעבודה הזו יש שליחות ובשורה מאוד גדולה לאנשים. בנוסף, אני מוצא סיפוק מאוד משמעותי כשאני מעביר שיעורים בנושא השלד, בגני ילדים ובתי ספר".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"אני מאמין גדול בלחיות 'כאן ועכשיו'. לחיות את הרגע. לעשות מקסימום חיים, אקסטרים, לאתגר את עצמך כמה שיותר".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"בריא ועובד באותו מקצוע, מלמד ילדים ובני נוער בבתי הספר כחלק ממערכת הלימודים באילת, מעביר הרצאות והדרכות של קבוצות בנושאים שקשורים לבריאות האדם וחי בבית החלומות שלי עם אשתי והבנות. יש לי עוד חלום והוא לצאת לגרמניה ללימודים של שנתיים בנושא בניית פרוטזות בתלת־ממד, שזה העתיד. ואני מאמין שברגע שהילדים יגדלו אוכל למצוא את הזמן להכשרה הזו".

טל': 08-6332657
אתר: www.ateret-medifoot.co.il
מדיפוט אילת