איך התחלת?
"לאחר שהשתחררתי מהצבא עולם היזמות משך אותי מאוד. אחד הפרויקטים הגדולים עליהם עבדתי היה ייבוא מערכות סולאריות לאילת, ולאחר מכן עסקתי ביוזמות אחרות. לפני כארבע שנים, הרעיון שלי היה להקים מפעל לקילוף ירקות. דרך חבר הכרתי את חברת 'איתן מעדני בשר', והפכתי להיות המשווק שלהם באילת בעולם הבשרים והציוד הנלווה. זיהיתי שיש צורך באילת בענף הבשר. משם כבר פתחתי חנות והייתי הראשון שהביא את עולם המעשנות החשמליות לאילת".
2 צפייה בגלריה
רוסטי בליוכר
רוסטי בליוכר
רוסטי בליוכר
(צילום: פרטי)
מה חשבה המשפחה שלך?
"אבא שלי, שעזר לי הרבה לאורך השנים, לא היה בעד מכיוון שהוא רצה שאשאר בעסק המשפחתי שכבר רץ ועבד כמו שצריך. מבחינת הרעיון והתוכנית העסקית, הרגשתי שכן היתה תמיכה בצעד הזה".
איזה תלמיד היית?
"הייתי תלמיד טוב וסיימתי עם ממוצע של מעל ל־85. הייתי בא לבית הספר בעיקר בשביל החברים, ולמבחנים הייתי מתכונן מעט זמן לפני".
מי היה המנטור שלך לעולם העסקי?
"ללא ספק אבא. אנחנו משפחה שעלתה מרוסיה לארץ. שם, כבר בגיל צעיר, הוא עשה עסקים. מי שמכיר, יודע שבברית המועצות זה לא היה משהו סטנדרטי להיות איש עסקים. כשעלינו לארץ הוא בעצם ויתר על הכנסה וכסף שהיו לו שם, ועלה עם סכום כסף זניח מאוד. עם כל הקושי, הוא הגיע להישגים ברמה הארצית והתחבר לאנשי מפתח".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"זיהיתי את הצורך של תושבי אילת והסביבה במוצרי בשר טובים ואיכותיים. זה לא משהו שהיה קיים כאן לפני כן".
מה הלקח הראשון שלמדת? והאחרון?
"כשאתה איש עסקים צעיר, לוקח זמן ללמוד לתמחר את עצמך בצורה טובה ונכונה. אתה לעתים לא מעריך את העבודה שלך במחיר שנהוג לשלם ואז יוצא שאתה גם עובד וגם מפסיד. זה בא עם הניסיון".
2 צפייה בגלריה
רוסטי בליוכר
רוסטי בליוכר
רוסטי בליוכר
(צילום: פרטי)
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
"אנשים מאוד מעריכים את מה שאני עושה כאן בעיר. כשקורה כאן משהו חדש, הרבה פעמים שומעים אנשים שאומרים 'מי ישתמש בזה?', אבל יחד עם זאת שהאוכלוסייה כאן קטנה, האנשים מחפשים כל הזמן לשדרג את עצמם ואת איכות החיים שלהם".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"אני מאוד אוהב את העיר. לדעתי, אילת היא אחת הערים הכי מוצלחות שיש. המקום לא גדול מדי ולא קטן מדי. אין משהו דומה לזה, והעיר בתהליך מתקדם. יש המון פרויקטים שקורים ויזמים מקומיים שמתפתחים".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"לקוחות לא רואים מחיר כפקטור מרכזי, אלא חוויית השירות חשובה להם. האילתים לא אוהבים לקנות באינטרנט, ומגיעים לחנות גם כדי להתייעץ ולשאול שאלות".
איך אתה מאזן בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלך?
"אני לא מוכן לוותר על זמן האיכות עם המשפחה והילדים. בסופי שבוע אנחנו משתדלים לבלות יחד כמה שיותר, כי במהלך השבוע זה פחות מסתדר".
תאר את לוח הזמנים של יום ממוצע שלך.
"אני קם בסביבות השעה 6:00 בבוקר. אשתי ואני משתדלים לשתות את הקפה של הבוקר לבד וזה הזמן שלנו לדבר ולהתעדכן. אנחנו מתארגנים ואני לוקח את הילד שלי לגן. משם אני מגיע לעסק בשעה 9:00, ואז אנחנו מתחילים את יום העבודה. במהלך היום אני נפגש עם הלקוחות בחנות או אצלם בבית או בעסק. יום העבודה נמשך עד סביבות השעה 18:00 בערב, ואז אני חוזר לבית ולילדים".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"החנות קיבלה הכרה מאוד גדולה בעקבות המשבר, ולקוחות הגיעו לרכוש כי אנו מוגדרים כאיטליז ולא כמסעדה. בסגר הראשון והשני עבדנו על הרשתות החברתיות ואתר האינטרנט, ובסגר השלישי כבר עבדנו על אולם תצוגה למטבחי החוץ שלנו. השתדלתי לנצל את הזמן כדי לשדרג את העסק, ולקחתי את הדברים הטובים מהתגובה".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשאני שומע מלקוח שרכש אצלנו והיה לו טעים ואני מקבל חיוך. אני יודע שהרווחתי אותו להרבה זמן ועשיתי מעשה טוב. מכאן נובע הסיפוק".
למי אתה מרגיש חוב של תודה על הצלחתך?
"לאשתי, קטיה. עזבתי את איזור הנוחות שלי בעסק המשפחתי, עם הכנסה בטוחה, לטובת חלום לא נודע. היא תמכה בי וסמכה על ההחלטה שלי באופן מלא, ולאחותי ניקול בליוכר שתומכת בי, מלווה, עוזרת ונותנת יד בכל מה שאני צריך בעסק".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"עם כל עסקי הבשר, לי באופן אישי אסור לי לאכול בשר מבחינה רפואית. אני סובל ממחלת שיגדון (גאוט) ואחד האיסורים שלה הוא אכילת בשר אדום. הסנדלר הולך יחף".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"מעבר לייעוץ מקצועי, תמיד לשאול שאלות מכוונות שיוכלו לסייע ללקוח בבחירה. לדוגמה, אם לקוח רוצה נתח כלשהו, אז לוודא, וגם להסביר במידת הצורך, כיצד מטפלים באותו נתח. הגדלת הראש הזו חשובה כבר מההתחלה".
איפה אתה חולם להיות בעוד עשר שנים?
"מקווה מאוד שאעבוד על מיזם חדש לטובת העיר. למצוא את הדבר הבא שחסר כאן ולהביא את הבשורה פעם נוספת".

שד' התמרים 2, מרכז שלום קומה 2 להזמנות 9617*, 050-4340274
www.hbtrade.co.il
eitan _ meat_eilat