איך התחלת?
"מאז ומתמיד היה לי ראש שחשב בכיוון יזמות וחדשנות. בערך בגיל תשע היה הניסיון העסקי הראשון שלי: החלטתי לפתוח חנות למכירת ממתקים לתלמידי בית הספר. הצעתי חוזה שכירות לאבא שלי, שהיה מורה בבית הספר, אבל זה כמובן לא ממש הצליח. בהמשך, הגעתי למקום עבודה בשם "מט"י" באשדוד שזו עמותה שתומכת בפיתוח יזמויות. העבודה שם גרמה לי להבין באופן סופי שהייעוד המקצועי שלי הוא לעזור לאנשים בעולם העסקי. למדתי תואר שני במנהל עסקים, ותוך כדי ההתפתחות העסקית שלי, הבנתי שמעבר לזה שאני רוצה ללוות עסקים גדולים – אני יכולה ורוצה לתרום מהידע שלי לשני קהלי יעד נוספים. הראשון הוא אנשי מקצוע שרוצים לשפר את המקצועיות שלהם, והשני הוא אוכלוסיות מיוחדות: אנשים בעלי מוגבלות, עולים חדשים, אוכלוסיות בסיכון וכו'".
2 צפייה בגלריה
 ילנה פיינשטיין
 ילנה פיינשטיין
ילנה פיינשטיין
(צילום: ענת קזולה)
מה חשבה המשפחה שלך?
"לא הופתעו מהרעיון שאני הולכת לעולם היזמות. בגלל שמדובר על תחום שהוא מאוד דינאמי ומשתנה מיום ליום אתה נמצא באי ודאות מתמדת. ההורים שלנו, כדמויות שמגוננות ורוצות שיהיה טוב לילדים שלהם, קצת התנגדו בהתחלה כי זה שובר מסגרות".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"הרגשתי שהיעוד בחיים שלי הוא לעזור לאנשים לעשות מה שהם אוהבים ולהרגיש שהם שולטים בחיים שלהם. בחרתי בתחום היזמות כי הוא מאפשר את זה במלוא מובן המילה. במהלך השנים צברתי את ידע וניסיון בתחומים שונים כמו קופירייטינג, עיצוב, מיתוג, התייעלות עסקית ופיננסית וניהול סיכונים, וכיום אני מפתחת גישה שנקרא "פילופסיכה" שהרעיון המרכזי של גישה זו אומר שצריך לאהוב את נפש האדם וזהו המפתח לשיפור התקשורת הבין-אישית וההבנה העצמית שלנו".
2 צפייה בגלריה
 ילנה פיינשטיין
 ילנה פיינשטיין
ילנה פיינשטיין
(צילום: ענת קזולה)
ספרי על החיבור שלך לעיר.
"במסגרת עבודה מול משרדי הקליטה והכלכלה, אני משמשת כמרצה ויועצת לאוכלוסיות מיוחדות, ובדגש על עולים חדשים שמתגוררים באשדוד והסביבה. הייעוץ וההדרכה שאני מספקת להם כוללת קורסים להבנת עולם הכלכלה הישראלית, ליווי למציאת 'האני המקצועי' שלהם כאן בארץ ומציאות מקומם בשוק העבודה הישראלי".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"כשלקוחות מגיעים אליי לפגישות ייעוץ, הם מגיע בציפייה לעבור שינוי, אך לא תמיד הם מאמינים בעצמם. במסגרת תהליך העבודה, מעבר לעזרה והכוונה מקצועית הם מגלים את הכוחות והאמונה שלהם מחדש. אני מאמינה בשיקום כלכלי ונפשי באמצעות עשייה".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"זו הייתה תקופה מורכבת ששינתה את אופי העבודה במשק. ברמה האישית, לא הצלחתי לקיים הרצאות או להיפגש עם לקוחות באופן פרונטלי, אבל הפתרונות הטכנולוגיים נתנו מענה מספק. בנוסף, היו עסקים שהיו צריכים לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהם באופן מיידי בכדי להציל את העסק, מה שדרש ממני למצוא פתרונות יצירתיים ולעזור לאנשים להמציא את עצמם מחדש".
מתי את מרגישה הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשלקוח מגיע אליי במסגרת הפעילות ההתנדבותית ולאחר מכן חוזר אליי כבר כעסק יציב שרוצה לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח. בנוסף, לקוחות שמגיעים עליי עם מקרים מורכבים וביחד מצליחים לבנות הצלחה".
ספרי לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"לפעמים, בשביל לנקות את הראש, אני נכנסת לאתרי אינטרנט, מקציבה לעצמי עשרה דולרים וקונה כמה שיותר שטויות. בנוסף, אני כותבת שירים וסיפורים למגירה. האנשים הקרובים אליי טוענים שאני צריכה להוציא את זה לאור מתישהו, אבל כרגע הספר היחידי שאני מקווה שייצא לאור יהיה הספר שמספר על הגישה שלי - הפילופסיכה".
תני טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"תהיה ישר ומקצועי. העיסוק הזה משפיעים מאוד על נפש האדם. צריך להבין שיש לך, כיעוץ, המון אחריות לא רק כלפי העסק, אלא כלפי האנשים שעובדים בו. עדיף להגיד ללקוח את האמת מאשר לתת לו לחיות באשליה שתזיק לו בסופו של דבר".
איפה את חולמת להיות בעוד 10 שנים?
"מעבירה הרצאות, כותבת ומפתחת את המרכז שילמד את הגישה שאני עובדת עליה".

ליצירת קשר:

08-8656364


  • הפקה: חן שקליאר ברששת - Q ELITE BEAUTY. צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן. עיצוב שיער: לירז סולומון. איפור: סופיה סטרוזר. לוקיישן: מלון איילנד נתניה