לפני כ-20 שנים פתחה אידית ניסן לראשונה בביתה עסק קטן לקוסמטיקה שכלל שירותי טיפולי פנים, איפור, בניית ציפורניים ופדיקור-מניקור, ובמקביל ניהלה מרפאות בתחומי האסתטיקה.
"במשך שנים עבדתי והתמקצעתי עם גדולי המומחים שתמיד כיוונו, הסבירו והאירו את דרכי המקצועית. בעקבות תאונת דרכים נאלצתי לחשב מסלול מחדש ולהפחית בעומס העבודה, ובחרתי לעזוב את ניהול המרפאות אך לא לוותר על הייעוד שלי, ולמרות המגבלה החדשה וההמלצה הנחרצת מצד רופאים לעזוב את התחום, המשכתי ועדיין ממשיכה לעסוק בתחום בקליניקה שלי".
2 צפייה בגלריה
אידית ניסן
אידית ניסן
אידית ניסן
(צילום: ישראל זוארי)
איך הכל התחיל?
"תמיד אהבתי ונמשכתי אל תחום האסתטיקה וזה בלט אצלי מאוד עד כדי כך שהעסק הראשון שלי נפתח כמתנת יום הולדת ע"י המשפחה, הם היו ערים לאהבתי בתחום ורכשו לי ציוד. הקליניקה בבית התפתחה וגדלה מעבר לטיפולי פנים ולדעתי זה בעיקר בזכות יכולות שרכשתי לטיפול בבעיות עור שונות ומגוונות. נוסף על כך אני מאמינה שהיכולת לשלב בין הקליניקה למרפאות מומחים בתחומי הדרמטולוגיה והאסתטיקה העניקה לי יתרון גדול, וכל זה כמובן, בשילוב למידה והתמקצעות בשטח".
מה חשבה המשפחה?
"וואו... למרות האמונה ביכולות שלי, היה קשה להם לקבל את מה שנתפס בעיניהם כוויתור על מקום עבודה מסודר ובתפקידים בכירים ומוערכים. באופן מובן, עלו חששות רבים סביב היציאה לעצמאות מלאה. עיקר החששות עלו מאבא שלי שביקש שאשקול צעדיי, ובעצם פחד יותר ממני. למרות שאני מאוד מתגעגעת לאינטראקציה היומיומית עם הרופאים והעבודה איתם אני לא מצטערת על הבחירה ומאוד נהנית מהדרך ומהעשייה"
מה הסיפוק הכי גדול בעבודה?
"אין אחד! יש סיפוק עצום שאני מצליחה לעזור למטופלים ובנוסף, התחום תמיד גדל ומתרחב כך שיש למידה אינסופית".
ניסן מעניקה היום טיפולי קוסמטיקה פנים/עור – בעיות עור, טיפולי אקנה, פיגמנטציה, טיפולי אנטיאייגינג: מיצוק, מתיחה, אידוי וליפטינג הסרות שיער במגוון מכשירים ובנוסף, יש רופאת אסתטיקה להזרקות אחת לשבוע. במקביל היא עובדת במרפאת "זוי" בתל אביב כיועצת קלינית וטכנאית מכשור רפואי.
2 צפייה בגלריה
אידית ניסן
אידית ניסן
אידית ניסן
(צילום: ישראל זוארי)
היה לך מנטור?
"מכל מלמדי השכלתי ויש כל כך הרבה הרבה. בראש ובראשונה אמא שלי, שתמיד הרימה אותי, האמינה, ונתנה לי כלים נכונים ומדויקים להתרומם ממשברים. המורה שלי לקוסמטיקה, אריאלה לייבל. בזמן הלימודים ילדתי את בני היחיד מוקדם מהצפוי בחודש השביעי, ובזמן ששהה באינקובטור נמנעתי מלהגיע ללימודים, ובעקבות כך ביקשתי לפרוש. אריאלה לא נתנה לי, והוסיפה והדגישה שעוד אגיע רחוק... כך החליטה מיוזמתה לשלוח אליי בסופי שבוע שתי בנות שיעבירו לי את החומר הנלמד. אני מלאת תודה על שלא ויתרה ועל האמונה בי. כמובן, הרופאים המדהימים שהטמיעו בי ידע, דרך וכוח והעניקו לי כלים מקצועיים. הלקוחות שהם הדרייב העיקרי שלי להמשך למידה והתחדשות, והבן האהוב שלי שמאתגר אותי לא מעט אבל בדרכו מאפשר לי להקדיש יותר זמן לעיסוק שלי ונענה יחד איתי לאתגרים".
מה הבנת על לקוחות במשך השנים?
"שיש להן אמון בי והן הכוח המניע. הן ששותלות בי את המטרות והיעדים והן לחלוטין חלק בלתי נפרד מההחלטות שלי".
לקורונה הייתה השפעה?
"כמו רבים מהעסקים, גם הקליניקה שלי הייתה סגורה, וכמובן שהיו לכך השלכות. בדצמבר 2019 פתחתי קליניקה נוספת באשדוד, מהלך שגרם לי להשקעה והוצאה גדולה. בסגר הראשון אמרתי לעצמי: יעבור, בסגר השני התפללתי שיעבור בסגר השלישי קיבלתי החלטה לסגור את הסניף באשדוד. בזמן הסגרים ניצלתי הזדמנות ולמדתי תחום אחר שלא קשור לקוסמטיקה אך מעניין אותי מאוד, תחום הנדל"ן. כמו שאני רואה את זה הכל קורה לטובה".
איזה טיפ היית נותנת למישהי בתחילת דרכה?
"בתחילת הדרך קיים בלבול רב, מגוון חברות, תכשירים ומכשירים. כולם עטים עלייך, מבטיחים לך שהם הטובים ביותר ושאיתם תגיעי לתוצאות הכי טובות. עצרי!!! בצעי סקרים, תשאלי קוסמטיקאיות ותיקות. נוכחתי לדעת שיש פירגון רב בין הקולגות וזה מקסים. דרך הניסיון והלמידה אפשר לחסוך הרבה מאוד כסף ומשאבים".
לסיכום היא מבקשת להעביר מסר: "כל לקוחה בעיקר בתחילת הדרך, צריכה להבין שאין מדובר בטיפול אחד אלא בתהליך. מספר הטיפולים והזמן הנדרש הוא מאוד אינדיבידואלי. חשובה ההבנה שיש מס' גורמים להצלחת הטיפול אך החשוב ביותר הוא שיתוף הפעולה המלא מצד הלקוחה".
פורסם לראשונה: 10:48, 16.06.21