שמו של ד"ר יוסף שבו הולך לפניו. ההמלצות, הפידבקים והמחמאות שכותבות מטופלות ומטופלים שלו, מדברים בעד עצמם. הוא זכה בשלל תארים אקדמאיים, הן באוניברסיטת בן גוריון, במכון ויצמן והן באוניברסיטת ת"א. במשך שנים רבות עסק בטיפול ובניהול רפואי ולפני למעלה מעשור שנים חנך את הקליניקה שלו לרפואה אסתטית בעומר. זו ההזדמנות להכיר את האדם שיעשה הכל בצורה הכי מדויקת על מנת שהלקוחה (וגם הלקוח) יחייכו אל מול המראה בתום הטיפול.
2 צפייה בגלריה
ד"ר יוסף שבו
ד"ר יוסף שבו
ד"ר יוסף שבו
(צילום: ענת קזולה)
איך הכל התחיל?
"מתוך משיכה גם לעולם הזה של הרפואה החלטתי להתמקצע בזאת. התחלתי להעמיק בידע והשתלמתי בהרבה מקומות בארץ ובעולם תוך השתתפות בכנסים, בסדנאות והתנסות במגוון טיפולים באמצעות מכשור וחומרים שונים. הקליניקה שפתחתי בעומר צברה תאוצה ואני עוסק בה בכל מה שקשור לרפואה אסתטית – הזרקות חומצה היאלורונית, בוטוקס, טיפול בחוטים נמסים, מזותרפיה לשיפור מרקם העור, עיצוב פנים ועוד".
ד"ר שבו, יליד ב"ש, מורגל באותות הצטיינות בכל הקריירה שלו, החל מהתיכון ועד הלום. "מצטיין עם תעודות", הוא מחייך, עסק גם בפעילות פוליטית והתנדבותית בקהילה וכיהן, בן היתר, כיו"ר מועצת הסטודנטים בב"ש.
את העסק פתח בכוחות עצמו והרעיון שהוביל אותו היה פרפקציוניזם: "אם אני עושה משהו יהיה זה תמיד באופן הטוב ביותר. מרגע שהחלטתי להתמקצע בתחום הרפואה האסתטית התחלתי לחרוש אותו לעומקו ולרוחבו. הרעיון היה לפתוח מקום מקצועי, תואם לכול, כזה שיאפשר את קבלת השירותים בצורה הטובה ביותר תוך שימת דגש אישי לכול מטופל ומטופלת". באי המקום מעידים על מקום נגיש, נוח ואסתטי מאוד.
2 צפייה בגלריה
ד"ר יוסף שבו
ד"ר יוסף שבו
ד"ר יוסף שבו
(צילום: ענת קזולה)
מה הלקח הראשון שלמדת?
"אין קיצורי דרך. לא ניתן להשיג תוצאות טובות מבלי התמקצעות או כשפועלים כלאחר יד. זו אגב, אמורה להיות הגישה בכול תחום של עשייה וכך היה מאז ומתמיד".
קהל הלקוחות שלו הוא נשים וגברים כאחד המגיעים הן מהדרום והן מהמרכז. "הפידבק שאני מקבל מהלקוחות הוא עצום ומסב סיפוק רב", הוא מספר. "מטופלים לא חוסכים בכתיבת שורות ארוכות ומקדישים מזמנם היקר כדי לתאר את חוויותיהם. אני קורא ומתענג. בכך אני רואה פרי לעמלי וחושב שוב ושוב במה ניתן עוד לשפר. אין ספק שיש בביקורת אלו כוח דירבון רב.
מה הבנת במרוצת השנים על לקוחות?
"נכון להיום מרבית הלקוחות הן נשים. אלו ניחנו בחוש אסתטי גבוה, הן יודעות מהו רצונן ובאות בגישה מאוד פתוחה לערוך שינוי, עם רצון עמוק לשנות ואני שמח לבוא לקראתן. מגיעות אליי נשים מכל המגזרים ובכלל זאת ערביות דתיות ואפילו חרדיות, מגיל 16 ועד 70 ו- 80. אחוז הגברים שמגיעים הולך וגדל ואף הם מתחילים לגלות את חוש האסתטיקה. מבחינות אלו למדתי והסקתי עד כמה רחוק הוא גבול השאיפה ליופי, עד כמה הוא נגיש בתוכנו ובר השגה ועמדתי אחר ניפוץ מגדל השן המחבר יופי ואסתטיקה לנשים בלבד או למגזר ייחודי.
מה החיבור שלך לאזור באר שבע?
"כיליד העיר אני מאוד מחובר לבאר שבע ומאוד אוהב גם את עומר, מקום מגוריי כיום ואת הדרום בכללותו. עיקר העשייה שלי כאן וחבריי הטובים דרי המקום. את לימודי הדוקטורט סיימתי במכון ויצמן למדע ואת לימודי הרפואה – באוניברסיטת תל אביב ובתור שכזה הוצעו לי הצעות רבות להישאר ולעסוק שם אך לא היה לי ספק שאני חוזר למקומי, מקום של אבן שואבת עבורי".
איך אתה מאזן את העבודה עם הבית?
"אני לבטח לא היחידי אך אין זה קל. כאב המגדל את ילדיו לבד, למרות שהם כבר ברשות עצמם, אין אני מותיר לעצמי ברירה אחרת, ועל כן במקביל לעיסוק היום יומי אני חולש על כל תחומי הבית ועושה את כל הנדרש. אין בי הסתייגות מבישול, כביסה, גיהוץ וניקיון. גם משק הבית, לתפישתי, צריך להיות מנוהל בסטנדרט הגבוה. בבקרים אני מתעורר מוקדם ומתחיל את שנתי מאוד מאוחר. כך מזה שנים וכך גם יהיה".
האם הקורונה השפיעה על העסק?
"בוודאי. מטבע הדברים היו אנשים שחששו ולא הגיעו והיו תקופות שנאלצנו להרפות. בכל מקרה פעלנו על פי הכללים וההנחיות. כעת אנחנו בשגרה מלאה".
מה גורם לך סיפוק בעבודה?
"בתחום הרפואה כל מזור שניתן לאדם גורם לסיפוק אדיר. בתחום האסתטיקה אין דומה לחוויה הניבטת בפני המטופלים בראותם את השינוי שחל בפניהם בתום הטיפול. בכל שלב ושלב של הטיפול מושם דגש רב על מראה טבעי והרמוני, בעת מנוחה ובזמן הבעה ומראה האושר הנסוך מוכיח את ההישג".
אתה רוצה להודות למישהו?
"כן, להרבה אני אומר תודה. לכל מוריי, לכול משיאי העצות, לכול החברות והסוכנים איתם אני בקשר, לכול ספקי החומרים האיכותיים שאני עובד איתם ועוד לרבים אחרים".
איזה טיפ היית נותן למישהו בתחילת דרכו?
"היה בקיא בפרטים הקטנים ביותר, אלו שלכאורה נראים כשוליים. הם אלו שמרכיבים את הפאזל הגדול. הסוד טמון במקצועיות באופן מלא. צריך להעמיק בידע ולשאוף תמיד להרבות בו ולהיות סבלני ביישום שלו הלכה למעשה".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"קשה לצפות לטווח כל כך רחוק, אך כאיש של התמדה, אם אעשה עוד משהו יהיה זה נדבך נוסף. לא אזניח את מה שאני עושה היום ואעבור למשהו אחר".
הפקה: חן שקליאר ברששת - Q ELITE BEAUTY. צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן. איפור ועיצוב שיער: לירז סולומון. בגדים: רנואר. לוקיישן: Vert Lagoon Hotel
פורסם לראשונה: 10:45, 16.06.21