טיפולים בחמצן בתאי לחץ הפכו בשנים האחרונות למשאת לבם של רבים, אך המרחק למרכז, שם מציעים את הטיפולים, והמחיר הגבוה שלהם הדירו את רגלי תושבי הדרום והנגב מהטיפולים אך לא עוד.
בחצי השנה האחרונה פועלת בבאר שבע מרפאת בטרלייף שהוקמה כיוזמה שרואה את חשיבות הנגשת הרפואה המתקדמת לתושבי הדרום. "בטרלייף היא יוזמה מהשנתיים האחרונות, זהו סטארט אפ של ארבעה שותפים עם חלום ענק של אחד מאתנו, נתי בקר", מספר שי ברוש, אחד השותפים. "החלום היה לייבא תאי לחץ יחידניים תקניים כמו שיש במדינות מתקדמות, והחזון שלנו הוא שבכל מחלקה בבית חולים יהיו שני תאי לחץ בגודל של מיטה, שיאפשרו את הבאת המטופלים ללא ניוד, אמבולנס ופקקי תנועה".
עד שהחזון יובא לידי מימוש פועל המרכז הרפואי בטרלייף במלוא המרץ, כשהוא מספק לתושבי הדרום והנגב את הרפואה המתקדמת שלא הייתה בו בעבר.
3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי בטר לייף
המרכז הרפואי בטר לייף
המרכז הרפואי בטר לייף
(צילום: בטר לייף)
מדוע בחרתם בבאר שבע כדי להקים את המרכז הרפואי?
"אני במקור מהגליל התחתון ואני מאוד אוהב את הפריפריה", אומר ברוש. "העובדות מלמדות שתוחלת החיים קצרה יותר והתמותה גדולה יותר בפריפריה ובכלל אנחנו רואים את הנגשת הרפואה האיכותית לפריפריה כחזון".
תא לחץ הוא מתקן גלילי שקוף וסגור והמטופלים שוהים בתוכו במהלך 90 דקות, הטיפול בחמצן בלחץ אינו פולשני, השהייה בתוכו נעימה ובמהלכו מוזרם חמצן בלחץ הגבוה מהלחץ האטמוספרי הרגיל. הטיפול מותאם אישית לכל מצב רפואי ומשמש להאצת תהליכי ההחלמה של פצעים קשיי ריפוי, הפחתת תהליכים דלקתיים, לטיפול בבעיות בריאותיות ומכאובים החל בפציעות ספורט וכלה במחלות כרוניות כמו פיברומיאלגיה או פגיעות ראש.
המרכז הרואי בטרלייף הנו נציג חברת Sechrist בישראל. חברה זו מתכננת ומפיצה בעולם מוצרים טכנולוגיים לקהילת הבריאות ומאז 1973 מתמחה בייצור תאי חמצן בלחץ גבוה. "כשהתחלנו לברר גילינו שיש מגבלות שונות על התחום, ואז הסתבר שמדובר על מגבלות לתאי הלחץ הגדולים", מסביר ברוש ומזהיר כי תאי לחץ שנראים כמו אוהלים מתנפחים כפי שניתן למצוא בכמה מקומות, הם לא תאי לחץ רפואיים והשפעתם הרפואית נמוכה.
3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי בטר לייף
המרכז הרפואי בטר לייף
המרכז הרפואי בטר לייף
(צילום: בטר לייף)
המרכז הרפואי בטרלייף נמצא כיום בהרצה (המכשור פועל בהצלחה כפיילוט במרכז הרפואי הדסה עין כרם בשנתיים האחרונות) ולקוחות מתחילים לזרום אליו מאזורים שונים בנגב ובדרום.
לפני כל טיפול עוברים בדיקת התאמה אצל רופא מוסמך שעבר הכשרה מקצועית בינלאומית לתאי לחץ. הרופא מבצע מעקב יומיומי על המצב הבריאותי של המטופלים.
"אני כל פעם שואל את הטכנאים מה מספרים האנשים, ואחד מספר שמטופלים רצו לחבק אותו, רואים את ההטבה בעיניים, זה כמו קסם, ללא תרופות – אנשים מבריאים מכוח החיים והחמצן". תאי הלחץ של Sechrist עומדים בתקן ISO 13485, מאושרים על ידי ה-CE וה-FDA, ומחזיקים ברישיון אמ"ר ממשרד הבריאות בישראל.
אמנם מדובר על מרכז רפואי פרטי אך ההתוויות מוכרות בסל הבריאות לשלל מצבים רפואיים ואף נתמך במספר פוליסות ביטוח פרטיות, ובכל מקרה, כדי להפוך את הרפואה לנגישה באמת לכולם החליטו בבטרלייף לאפשר פריסת תשלומים נרחבת במיוחד שמאפשרת לכל אחד ליהנות מהטיפול המתקדם כבר היום. "פעמים מדובר על טיפול מציל חיים, מי שבאמת זקוק לו ויש לו ביטוח פרטי יוכל להגיש בקשה להחזרים. בנוסף, ניתן לקבל הצעה בתשלומים בהתאם ליכולת".
3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי בטר לייף
המרכז הרפואי בטר לייף
המרכז הרפואי בטר לייף
(צילום: בטר לייף)
במה שונה תא הלחץ בבטרלייף מתאי לחץ גדולים בבתי החולים?
"אצלנו היתרון הוא שכל מטופל נמצא בתוך תא אישי עם וילון שמפריד בינו ובין מטופלים נוספים. מגיעים ומחליפים בגדים ולא פוגשים אנשים נוספים. התא נוח וניתן לשכב בו, לראות נטפליקס וסדרות טלוויזיה ויש גם מטופלים שנרדמים במהלכו", מסביר ברוש ומוסיף שכל תוכנית טיפולית נקבעת על פי מצבו הרפואי של כל מטופל ועל פי החלטת רופא. "והיתרון הכי גדול הוא שבתא הלחץ המטופל נושם חמצן ללא צורך במסכה, בניגוד לתאי לחץ גדולים בהם כמה מטופלים נכנסים יחד ולכל אחד יש מסכת חמצן משלו".
יש כבר סיפורי הצלחה?
"יש לנו מטופלת שחולה כבר שש שנים בקוליטיס, התרופות הביולוגיות והסטרואידים עושים שמות בגוף והיא החליטה לעשות דיאטה קיצונית ולשמור על אורח חיים בריא, היא אפילו יצאה לפנסיה מוקדמת כדי לא לסבול מלחצים. בתקופה האחרונה הייתה לה החמרה בדימומים והיא סבלה מירידת משקל קיצונית, היא הגיעה אלינו ונרשמה ל-40 טיפולים, אחרי 18 בלבד נעצר לה הדימום לגמרי והיא ללא כל סימפטומים", אומר ברוש ומוסיף שמטופלת נוספת שהגיעה לטפל בבעיה רפואית זיהתה כי חל שיפור משמעותי גם בפיגמנטציה בפניה.
המרכז הרפואי בטרלייף נמצא בבאר שבע
טלפון: 08-6333020