1 צפייה בגלריה
פיראס עם ד"ר מיכאל גורביץ' | צילום: דוברות מרכז שניידר
פיראס עם ד"ר מיכאל גורביץ' | צילום: דוברות מרכז שניידר
פיראס עם ד"ר מיכאל גורביץ' | צילום: דוברות מרכז שניידר
חייו של פיראס בן השנתיים ניצלו בימים האחרונים בבית החולים 'שניידר' בפתח תקוה: הפעוט מרהט, אובחן לאחרונה עם גידול ממאיר ומסכן חיים, הממוקם על רוב הכבד שלו.
מומחי מרכז 'שניידר' לרפואת ילדים התכוננו למלחמה על חייו של הפעוט ונערכו לביצוע ניתוח מורכב בו יסירו חלק מהכבד עליו נמצא הגידול. מכיוון שלא ניתן היה לדעת מראש אם החלק הנותר של הכבד יתפקד, נערכו צוות הרופאים והמשפחה במקביל לביצוע ניתוח השתלת אונת כבד בתרומה מהאם. אמו של פיראס נבדקה וביצעה הערכה לקראת ניתוח השתלת אונת כבד בתרומה ממנה, במידת הצורך.
בתחילה, הוכנס הפעוט לחדר הניתוח ובהליך כירורגי עדין ומורכב, הסירו מומחי המרכז את החלק בכבד עליו התמקם הגידול. בתום הניתוח הועבר ליחידה לטיפול נמרץ, ושם ביקשו הרופאים לבחון האם הכבד החלקי מסוגל לתפקד בצורה טובה גם באופן זה.
במשך מספר ימים, בוצעו אחריו מעקב צמוד וניטור זרימות הדם בכבד. לאחר שכל המדדים הראו כי הכבד החלקי אינו עובד כמצופה, נערכו המומחים לביצוע ניתוח השתלת אונת כבד, בתרומה מאמו.
פיראס ואמו נכנסו כל אחד בנפרד לחדר ניתוח אחר, בחדר אחד הוציאו המומחים בניתוח כירורגי אונת כבד מהאם, העבירו אותה לחדר הניתוח הסמוך, ושם הושתלה אונת הכבד בגופו הקטן של פיראס. לאחר הניתוח, התאושש הפעוט ביחידה לטיפול נמרץ, משם הועבר למחלקת ילדים ג' במרכז שניידר ובהמשך שוחרר לביתו.
את השתלות הכבד בילדים מובילים ד"ר מיכאל גורביץ' וד"ר סיגל אייזנר, רופאים בכירים במערך ההשתלות במרכז שניידר. "פיראס הקטן הגיע אלינו עם גידול ממאיר על הכבד שלו, המסכן את חייו. לנו בשניידר יש את הכלים והידע לבצע הליך כירורגי של כריתת החלק בו ממוקם הגידול, אך לצערנו הכבד החלקי לא תפקד כפי שציפינו. כיוון שנערכנו לתרחיש זה מראש, אמו של הילד היתה מוכנה לתרומה ויכולנו לבצע ניתוח השתלת אונת כבד במהרה ולהציל את חייו", מדווח ד"ר גורביץ'.