1 צפייה בגלריה
מחלת החצבת ממשיכה להתפשט | צילום המחשה: shutterstock
מחלת החצבת ממשיכה להתפשט | צילום המחשה: shutterstock
מחלת החצבת ממשיכה להתפשט | צילום המחשה: shutterstock
מנתונים עדכניים של משרד הבריאות (נכון ליום חמישי 08.05) שהתפרסמו השבוע עולה כי הנגב נשאר "מאחור" באופן יחסי לשאר המדינה בכל הנוגע להתפרצות מחלת החצבת. העיר שבה התגלה המספר הגדול ביותר של מקרי חצבת באזור היא אופקים, עם 21 מקרים. לא רחוק אחריה נמצאת ערד עם 18 מקרי חצבת.
לשם השוואה, העיר שבה התגלה המספר הגדול ביותר של חולי חצבת בארץ היא ירושלים עם 1,403 מקרים. למקום השני הארצי הגיעה בית שמש עם 420 מקרים, אחריה צפת עם 276 מקרים, ביתר עילית עם 230 מקרים ובני ברק עם 210 מקרים.
בשאר הערים והיישובים בנגב הנתונים נמוכים בהרבה: בבאר שבע נמצאו 8 מקרי חצבת, בנתיבות 7, במושב יושביה וביישוב עזוז 5, במיתר 4, בקיבוץ בית קמה 2 ובירוחם ועומר התגלה מקרה חצבת אחד בכל יישוב.
לגבי באר שבע מדובר בירידה ניכרת של מספר מקרי החצבת, כאשר בנובמבר 2018 דווח על 19 מקרים.
מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מדבקת ביותר. בחלק מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. לכן נדרש שיעור כיסוי חיסוני גבוה מאוד באוכלוסייה כדי למנוע את התפשטות המחלה, כאשר ירידה באחוז המתחסנים באוכלוסייה היא הסיבה העיקרית להתפרצויות שלה.
במשרד הבריאות קוראים לציבור להתחסן, ומיידעים שקיימת סכנה להתפשטות המחלה גם על ידי חולים המגיעים לישראל מחו"ל. לפי הנתונים, מחודש מרץ 2018 ועד סוף אפריל 2019 נדבקו מעל ל-4,100 אנשים בחצבת כתוצאה מיבוא של המחלה על ידי מספר מצומצם של תיירים, ומבקרים בישראל, מה שלווה בהפצת המחלה בקרב אוכלוסיה לא מחוסנת.