1 צפייה בגלריה
שאול לוי. צילום פרטי (גיליון 03.05.19)
שאול לוי. צילום פרטי (גיליון 03.05.19)
שאול לוי. צילום פרטי (גיליון 03.05.19)
אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל להתאמן, אם תשאלו את שאול לוי (73) ממיתר, הספורטאי המוביל בישראל בקטגוריית הגיל שלו (75־70). לוי, נשוי לדבורה, אב לחמישה ילדים וסב ל־19 נכדים, לשעבר מנכ"ל המועצה האזורית רמת נגב, משתתף קבוע בטריאתלון ואף השלים בהצלחה תחרויות 'איש הברזל' לאחר שהשלים 3.86 ק"מ בשחייה, 180 ק"מ אופניים ולסיום ריצת מרתון, והכל באותה התחרות.
אך בשונה מספורטאים אחרים, לוי לא היה ספורטאי מצטיין מגיל צעיר. "בגיל 55 גילו אצלי את מחלת הסוכרת", סיפר לוי בשיחה אינטרנטית מהרי האוורסט. "מאותו רגע החלטתי לשנות את אורח החיים, להתחיל להתאמן אף יותר ולהתמקד בענפי הספורט של הטריאתלון: ריצה, שחייה ורכיבה. די מהר מהרגע שהתחלתי להתאמן נעלמה הסוכרת, לרופאים היה קשה להאמין אך הספורט הציל לי את החיים".
מאז המשיך לוי להתאמן בתחום הטריאתלון ואף השתתף במספר תחרויות. "ככל שהתאמנתי יותר, ראיתי שאני נהיה יותר טוב, ואף הגעתי לתוצאות מאוד יפות. החלטתי להתחיל להתחרות בתחרויות שונות, בהתחלה פה בארץ ולאחר מכן הגעתי גם לתחרויות בחו"ל".
לוי מספר בגאווה כי בשנת 2012, לאחר כמעט עשור של אימונים, כשהוא בן 66, גמלה בליבו ההחלטה להתחרות בתחרות היוקרתית בעולם 'איש הברזל'. "נסעתי לאירופה והמירוץ היה מאוד קשה. לא ויתרתי לרגע, לא נתתי לגיל להשפיע ולבסוף הצלחתי להגיע למקום השלישי בקטגוריית הגיל שלי. זה אחד ההישגים האישיים שאני הכי גאה בהם עד היום".
בימים אלה, לוי מטייל בנפאל עם חתנו שמציין יום הולדת 50. "טסנו לנפאל לשבועיים וכמתנת יום הולדת לחתני, טיפסנו על הר האוורסט עד מחנה הבסיס. זהו אתגר עצום".
לוי צפוי להשתתף במירוץ הלילה בבאר־שבע בחסות 'איקאה' שיתקיים ב־21 למאי. "הצלחתי להדביק בחיידק הספורט חברי משפחה נוספים וכיום, מעבר לכך שכמעט כולם מתאמנים ועוסקים בספורט כזה או אחר, שניים מהבנים שלי ונכדה אחת מתחרים בטריאתלונים בעצמם".
יום הזיכרון שיצוין בשבוע הקרוב לוקח את לוי לזיכרון משפחתי כואב. לפני 50 שנה, בשנת 1969, איבד שאול את אחיו הצעיר, יהונתן, במלחמת ההתשה בסיני. "אחי יהונתן שירת בסיירת השריון ונהרג במלחמה ש'אוהבים' לשכוח. הוא עדיין היה בשירות סדיר שלו כשנהרג. יהונתן היה אדם מאוד מוכשר, חובב טבע וטיולים, צייר וספורטאי מצטיין. שנינו מאוד אהבנו ספורט והוא מגיל צעיר היה טוב בכל מה שעשה".