לפני כחודש וחצי פונה בר ועקנין, קצין בגבעתי, לחדר הטראומה במרכז הרפואי סורוקה, לאחר שנפצע באזור כיסופים מפצע ירי שחדר לאזור הבטן והחזה. השבוע נבנתה עבורו תוכנית המשך ייעודית לקראת שחרורו מבית החולים וחזרתו הביתה, לדימונה.
1 צפייה בגלריה
בר ועקנין יחד עם ד"ר יולי טרגר וצוות מחלקת השיקום. צילום: רחל דוד, סורוקה
בר ועקנין יחד עם ד"ר יולי טרגר וצוות מחלקת השיקום. צילום: רחל דוד, סורוקה
בר ועקנין יחד עם ד"ר יולי טרגר וצוות מחלקת השיקום. צילום: רחל דוד, סורוקה
בר הובהל לניתוח דחוף שלאחריו אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי עד לייצוב מצבו, ומשם להמשך טיפול במחלקה לכירורגית ב'. לאחר מכן עבר בר למחלקת שיקום בסורוקה שם עבר תהליך שיקום שכלל סיוע פיזי עד להגלדת פצע הירי ועד לשלב בו בר מתהלך עצמאית ובצורה יציבה.
"אני מקבל בשמחה רבה את הבשורות הטובות לקראת שחרורי הקרוב", אמר בר השבוע, "עברתי תהליך שיקום עם צוות מדהים, מחבק ועוטף, שהפך תוך זמן קצר למשפחה שלי. בכל שלב קיבלתי מהצוות הסבר מלא על התהליך ומה צפוי לי בהמשך. גם ברגעי הקושי ידעתי שהצוות הרפואי יהיה שם בשבילי והיה לי ברור שעם החיבוק העוטף והמקצועיות של הצוותים אצליח לעבור כל משוכה".
"אני רוצה להודות באופן אישי לד"ר יולי טרגר מנהל מחלקת השיקום ולד"ר ג'ילברט סבג, מנהל המחלקה לכירורגית ב', שהובילו את תהליך הטיפול וההחלמה שלי", הוסיף בר.
ד"ר יולי טרגר, מנהל מחלקת השיקום בסורוקה, סיפר על תהליך הטיפול: "בר הגיע למחלקת השיקום לאחר טראומה קשה. מעבר לפצע הירי ממנו סבל, נפגעו לבר שרירי הגב ויציבתו, הוא עמד כפוף ולא היה מסוגל ללכת באופן עצמאי".
"בר הוא לוחם אמיתי, אופיו האמיץ בא לידי ביטוי גם בהחלמתו. הוא עבר תהליך לא פשוט של שיקום פיזי ונפשי והצליח לעבור את כל שלבי ההחלמה בשיקום בצורה יוצאת מן הכלל. אני חייב לציין את משה אביו של בר ואת משפחתו המדהימה, שיש להם חלק משמעותי בהצלחת השיקום", סיכם ד"ר טרגר.
רפואה שלמה ושנה טובה, מאיתנו במיינט באר שבע!