על מנת לטפל בבעיה כמו שצריך, מומלץ לא לבזבז זמן וכסף מיותר על חומרי הדברה כאלו ואחרים הנמכרים בחנויות טמבור ובסופרמרקטים השונים, כיוון שאלו לא יעילים מספיק וכדאי לתת למקצוענים בתחום לטפל במצב.
אחד המדבירים המוכרים והמוערכים ביותר באזור הדרום הוא יוגב זריהן.
הצצה אל עבר חוות הדעת שהוא מקבל באתר מידרג הנחשב כמו גם בדף הפייסבוק שלו לא משאירים מקום לספק, לא מדובר רק במדביר בכיר אלא גם באיש מקצוע נעים, אדיב, דייקן ואמין. את עולם הדברת המזיקים זריהן חי ונושם מאז שהיה בן 17, וכיום לצד פעילות ההדברה שלו בין ים המלח לשדרות, הוא גם מתנדב בארגון ידידים ובעמותת מגן דבורים אדום.
2 צפייה בגלריה
איי.פי.אם יוגב הדברות
איי.פי.אם יוגב הדברות
איי.פי.אם יוגב הדברות
(צילום: יח"צ)
טיפ חשוב לבעלי דירות חדשות יוגב זריהן הפתיע כאשר סיפר כי מי שעומדים להיכנס אל דירות חדשות מקבלן אינם צריכים לקרוא למדביר, זאת בניגוד גמור לדעה הרווחת בקרב הציבור: "אין שום צורך להדביר בית חדש כל עוד לא הגיעו אליו מזיקים, מעבר לזה, מדובר בעבירה פלילית של ממש.
לכן כאשר פונים אלי לקוחות שעברו לדירה חדשה ומבקשים כי אגיע אליהם על מנת להקדים תרופה למכה, אני אומר להם שזה מעשה מיותר ושאסור לעשותו.
אני חייב לציין שזה נכון לדירה בבניין קומות, אולם בכל הנוגע לבתים פרטיים זה כבר עניין אחר".
טיפ חשוב נוסף של זריהן נוגע לטיפול בטרמיטים: "טרמיטים הם חרקים קטנים המסבים נזק רב לבתים ובדרך כלל קשה מאוד להדביר ולהיפטר מהם. כמו כן הטיפול בטרמיטים כולל בתוכו פינוי של הבית וקידוח במרצפות במטרה למצוא את מקור הבעיה, זה גורם להמון הרס, לכלוך ופגיעה באיכות החיים.
ההמלצה שלי לכל מי שבונים בית חדש היא לשתול צנרת מתחת לריצוף של הבית, אז במידה ויום אחד תהיה מכה של טרמיטים, כל מה שצריך לעשות הוא לקרוא לאיש מקצוע שיזריק חומר מיוחד דרך הצנרת שנמצאת מתחת לבלטות והבעיה תעלם. מדובר בטיפול מהיר יותר, ללא הפרעה לבני הבית וגם העלות שלו נמוכה בהרבה".
IPM – שיטת הדברה אקולוגית תפיסת העולם הזו של זריהן שבה הוא אינו מוכן להדביר מקומות שלא לצורך משתלבת נהדר עם היותו מדביר בשיטת IPM- בקרת מזיקים משולבת.
מדובר בגישה אקולוגית אשר מתבססת על המידע הקיים בתחום על כל מזיק בנפרד, היכן אזורי המחייה שלו, על הביולוגיה שלו, כמה שנים הוא חי ועוד, כל זאת במטרה להשיג שליטה מלאה באזורי המגורים של בני האדם תוך כדי שנעזרים כמה שפחות בחומרי הדברה כימיקלים.
וכאשר ישנו צורך לפעול, האם מדובר בהדברה ירוקה?
"ממש לא", זריהן מסביר בנחרצות: "אין כזה דבר הדברה ירוקה וגם מי שמעיד על עצמו כמדביר ירוק עובר על החוק ומבלף את הלקוחות שלו, חד וחלק.
תבדקו ותגלו כי גם המשרד להגנת הסביבה קבע מפורשות כי לא קיימים תכשירים ירוקים בהדברה.
כן מדובר בחומרים שאינם כוללים בתוכם זרחן אורגני, הם ללא ריח וידידותיים יותר לסביבה, לכן ובשונה משנים קודמות, אין צורך לחכות במשך שעות ארוכות מחוץ לבית לאחר ריסוס, אלא אפשר לחזור אליו לאחר שעה אחת".
זקוקים למדביר? כך תחסכו לעצמכם המון כסף מירב הלקוחות של יוגב זריהן מגיעים אליו מפה לאוזן, ובהשוואת מחירים שתעשו תגלו כי הוא נחשב למדביר זול לעומת רבים אחרים בתחום.
"בשנים האחרונות ישנה תופעה שחברות הדברה גדולות או אפילו לא חברות הדברה, אלא פשוט אנשי פרסום ושיווק חכמים, משקיעים המון כסף בפרסום ברשתות החברתיות ובגוגל ומציעים שירותי הדברה. בפועל מה שהם עושים הוא לחלק את הלידים שמגיעים אליהם בין מדבירים פרטיים, כך הצרכן משלם הרבה יותר. הצעת המחיר שהוא מקבל כוללת בתוכה גם את הרווח של החברה המפרסמת וגם את המדביר בפועל.
לכן כאשר יוצרים מולי או מול אנשי מקצוע הדומים לי קשר ישיר, חוסכים בדמי תיווך מיותרים לגמרי", זריהן הסביר.
יוגב זריהן: יצירת קשר
2 צפייה בגלריה
איי.פי.אם יוגב הדברות
איי.פי.אם יוגב הדברות
איי.פי.אם יוגב הדברות
(צילום: יח"צ)
מומחיות נוספת של זריהן נוגעת בטיפול ולכידה של חולדות ועכברים, לקוחות שנעזרו בשירותיו מספרים כי הוא אינו עוזב את המקום עד שלא לוכד אותם.
בכל קריאה שמקבל, זריהן דואג להיות מצויד גם בצנצנות מדבש שהוא מייצר, אותן הוא מחלק באהבה ללא תמורה:
"אני אחד מתוך 300 מתנדבים הפועלים בכל רחבי הארץ בעמותת מגן דבורים אדום במטרה להציל נחילי דבורים. לכן גם כאשר קוראים לי להגיע למקום שבו יש המון דבורים אשר מפריעות לבני האדם, אני מסביר להם על החשיבות הגדולה להשאיר את הדבורים בחיים, ועוזר להרחיק אותן כך שיעברו למקום מבטחים אחר", זריאן סיכם את הדברים.