יוזמה של מתנדבי "יד שרה" בבאר־שבע צפויה לתת מענה למשפחות המבקשות להישאר לצד יקיריהן המאושפזים במרכז הרפואי "סורוקה".
2 צפייה בגלריה
מתחם יד שרה בבאר שבע
מתחם יד שרה בבאר שבע
מתחם יד שרה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
במסגרת זו תוקם מלונית חדשה בסמוך למרכז הרפואי "סורוקה" לטובת אירוח של בני משפחותיהם של המאושפזים.
היוזמה להקים את המלונית נולדה בעקבות פניות רבות של בני משפחה של מאושפזים שהגיעו למנהלי מרכז "יד שרה" בבאר־שבע דרורה ויעקב גופס.
אותן משפחות התלוננו שהן נותרו בלי מענה שיאפשר להן להישאר לצד בני המשפחה השוהים בבית החולים.
"לאחר עבודת נמלים מאומצת נרכש מבנה מתאים סמוך מאוד לבית החולים, והחל תהליך הכשרתו לקליטת בני משפחות המאושפזים על מנת לאפשר להם להישאר לצד קרוביהם גם אם הם מתקשים לשוב לביתם בין טיפול לאשפוז", מספרת דרורה גופס. "כדי להשלים את הקמת המתחם ואבזורו, יצאנו ביחד עם המתנדבים לקמפיין גיוס המונים, כאשר ההכנסות יוקדשו לטובת המטרה החשובה הזו".
מרכז "יד שרה" בבאר־שבע מוכר לתושבי העיר ואזור הנגב בזכות מערך השירותים הנרחב שהוא מעניק לעשרות אלפי אנשים מדי שנה בעזרתם של יותר מ־250 מתנדבים שמתפעלים את מגוון השירותים.
חוץ מאת תושבי בירת הנגב, מרכז "יד שרה" בבאר־שבע משרת גם את 18 סניפי "יד שרה" באזור הדרום, מרחובות ועד אילת, ומספק להם את כל הציוד והתמיכה הלוגיסטית.

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
(הרצל יוסף)

קראו גם:

מתנדבי המרכז מפעילים מערך של שירותים, בהם מרכז שיקום יום, מרכז להפגת בדידות ולחצני מצוקה, ביקורי בית, סיירת תיקונים, תמיכה רגשית בבני המשפחה המטפלים בחולה, ייעוץ משפטי לקשישים ותיעוד סיפורי חיים. המרכז מפעיל גם מערך השאלת ציוד רפואי ולפי הנתונים מושאלים ממנו כ־20 אלף פריטים בשנה, בהם ציוד לאשפוז בית, משאבות חלב, כסאות גלגלים וחמצן.
לדברי מנהל מרכז "יד שרה" בבאר־שבע, יעקב גופס, "אנחנו עסוקים כל הזמן בהרחבת השירותים ושדרוגם, ולשם כך אנו קוראים לתושבים להיות שותפים ולקחת חלק בהתנדבות ובתרומה כספית".
מ"יד שרה" נמסר כי היעד הכספי בגיוס ההמונים למימון הקמת המלונית החדשה בסמוך למרכז הרפואי "סורוקה" הוא 250 אלף שקל, סכום שמתווסף לעלות רכישת המבנה שכבר בוצעה.
עוד נמסר כי הצפי להקמת המלונית הוא כארבעה חודשים.