פיצויים בסכום מירבי של שניים וחצי מיליון שקל תובע תושב הנגב (36) את שרותי בריאות כללית בגין רשלנות רפואית של בית החולים "סורוקה". לטענת התובע, רופאי בית החולים ביצעו בו ניתוח שונה ממה שהוא היה אמור לעבור וכתוצאה מכך נגרמה לו נכות.
1 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי
ניתוח פלסטי
ניתוח קוסמטי
(צילום: Shutterstock)

על פי כתב התביעה, שהוגש באחרונה לבית משפט השלום בתל־אביב על ידי באי כוחו של התובע, עורכי הדין דוד פייל ונגה צלח, מדובר ברשלנות תוך התעלמות ממצב רפואי, לרבות תיעוד רפואי והפניות לביצוע ניתוח לטיפול בסטייה של מחיצת אפו של התובע, אך לטענת התובע הוא נבדק בבית החולים "סורוקה" ונקבע, לדבריו, שילוב של ניתוח קוסמטי באותו מעמד של הניתוח הרפואי לו הוא נזקק.
בכתב התביעה נטען, כי במקום אותו ניתוח לו הוא נזקק בוצע לו ניתוח קוסמטי בלבד ללא ידיעתו וללא הסכמתו, תוך התעלמות מהצורך הרפואי לשמו הוא הוזמן לביצוע הניתוח, מה שגרם לו, לטענתו, לנכות משמעותית ולנזקים רבים וכן לצורך בניתוח מתקן.
בתביעה גם נטען, כי התובע היה במעקב במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים "סורוקה" כשנה וחצי לפני ביצוע הניתוח והיה ברשימת המתנה לביצוע הניתוח האמור.
על פי המתואר בכתב התביעה, אושפז התובע במחלקת פלסטיקה ב"סורוקה" בתחילת חודש מאי 2022 ובעת קבלתו הוא תועד כמי שסובל מקושי בנשימה אפית וכי הוא מעוניין לשלב ניתוח לשיפור הנשימה דרך האף וניתוח קוסמטי. ביום שלאחר מכן הוא הוחתם על טופס הסכמה, כאשר לטענתו לא הוסבר לו כי מדובר בטופס הסכמה לניתוח אסתטי בלבד. לאחר הניתוח החמיר מצבו של התובע מבחינה נשימתית ולהפתעתו הוא גילה, כי הניתוח הרפואי כלל לא בוצע בו.
לדברי התובע, בביקורת שבוצעה לאחר הניתוח הקוסמטי הוא ביקש לברר מדוע לא בוצע בו הניתוח הרפואי לשיפור הנשימה ולטענתו נאמר לו כי זה לא היה חלק מהתוכנית באותו היום ולא היה זמן לבצע את אותו ניתוח רפואי.
יתרה מזאת, התובע גם טוען, כי גילה שתמונתו מחדר הניתוח בעודו שוכב על שולחן הניתוחים כשהוא מורדם התפרסמה בבית החולים כאות תודה לרופא שבא ללמד את הרופאים והמתמחים את שיטות הניתוח שלו.

מתקשה בנשימה


"התובע", נטען בכתב התביעה, "סובל היום מנכות קשה וזאת עקב כך שעבר ניתוח קוסמטי בלבד ללא מרכיב רפואי כנדרש בהתאם למצבו, דבר אשר הצר את מעבר האוויר באפו, מקשה על הנשימה, משפיע על יכולת השינה והתפקוד של התובע וככל וירצה לתקן או להיטיב את מצבו הוא יידרש לניתוח נוסף".

קראו גם:

באי כוחו של התובע, עורכי הדין דוד פייל ונגה צלח, ציינו, כי "למצער, מדובר ברשלנות מקוממת תוך התעלמות ממצב רפואי של התובע שהיה ידוע לנתבעת, לרבות תיעוד רפואי והפניות לביצוע ניתוח רפואי ספציפי, שבמקומו בוצע ניתוח שונה מהניתוח אליו הופנה התובע ועליו סוכם. רשלנות זו גרמה לתובע נכות שמשפיעה עליו בחיי היומיום, עוגמת נפש קשה וסבל בל יתואר".
טרם הוגש כתב הגנה. מבית החולים "סורוקה" נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל בימים אלה, נלמד אותו, ונגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".