גיא בר (41), תושב ערד, סבל מגידול ברגלו שפיתח גרורות לאזור הבטן. בשלב מסוים הגיעו הגידולים בבטנו למשקל של 31 קילו.
במשך שנים הוא טופל בבית חולים במרכז הארץ ועבר טיפולים כימותרפיים רבים, עד שלפני כחודש, הרופאים שטיפלו בו קבעו שלא ניתן לטפל בו ולעזור לו במצבו, והמליצו לו להפסיק את הטיפולים ולעבור להוספיס בית. בר, שהיה במצב פיזי ונפשי קשה מאוד, היה מיואש מבשורת הרופאים שנותרו לו חודשים ספורים לחיות.
1 צפייה בגלריה
גיא בר עם פרופ' אביטל והצוות הרפואי של כירורגיה א'
גיא בר עם פרופ' אביטל והצוות הרפואי של כירורגיה א'
גיא בר עם פרופ' אביטל והצוות הרפואי של כירורגיה א'
( צילום: דינה פרנקל, 'סורוקה')
קראו גם >>>
אלא שחבר של בר קרא כתבה שפורסמה באחרונה על ניתוח שבוצע ב'סורוקה' להסרת גידול ענק מבטנה של אשה בת 84, והמליץ לו לנסות ולהגיע לייעוץ אצל פרופ' יצחק אביטל, מנהל מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה והמחלקה לכירורגיה א' בבית החולים.
בתוך כמה ימים נקבעה פגישה בין בר לפרופ' אביטל, הנחשב למומחה וביצע עשרות של ניתוחים מורכבים בתחום. בתום הפגישה הוא התבקש לעבור סדרת בדיקות. המקרה המורכב של גיא הוצג בפני צוות רב מקצועי עם התמחויות שונות (רדיולוגים, מנתחים, אונקולוגים, ועוד) שדנים במקרים, משתפים ידע ומקבלים החלטות בהתאם.
בתוך פחות משבוע הושלמו הבירור ואימות האבחנה ובר אושפז לביצוע הניתוח הארוך והמורכב שבו הוצאו הגידולים והאיברים הנגועים. לניתוח היה שותף צוות רב מקצועי שכלל את פרופ' אביטל, ד"ר אורי נץ, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה א', ד"ר מיכאל רובין,מתמחה במחלקה לכירורגיה א', ד"ר בוריס דיקר מחטיבת ההרדמה, וצוות סיעודי של חדר הניתוח בראשות האחות שחרית פוקס.
במהלך הניתוח הממושך הוסרו מבטנו של בר חלק מהאיברים שהיו נגועים בגידול, חצי מהמעי הדק והגס, וחלק מהעורק המרכזי של הבטן. לאחר הניתוח הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי וכעבור 24 שעות הועבר למחלקה לכירורגיה א'. מצבו השתפר באופן משמעותי והוא שוחרר לביתו כעבור שבוע מהניתוח. הוא צפוי לעבור פרוצדורה נוספת של הסרת הגידול הראשוני שברגלו וחיבור המעי הדק למעי הגס.
"במהלך הקריירה שלי ביצעתי עשרות רבות של ניתוחים מורכבים", סיפר פרופ' אביטל, "אך הסרת גידול במשקל כה רב כמו במקרה הזה נדירה ביותר. גיא סבל מאוד, והניתוח שלו הצריך מיומנות רבה של צוות רב מקצועי. אני שמח על כך שהענקנו לגיא סיכוי ושהוא מרגיש טוב יותר הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי. כל יום נוסף בחיי חולים אונקולוגים הוא משמעותי".
גיא בר סיפר לאחר שחרורו מבית החולים: "דווקא ברגע שכבר הייתי מיואש כשכולם הרימו ידיים ונשלחתי להוספיס בית כדי לסיים את חיי, התבשרתי בבשורה הכי טובה שיכולתי לקבל בשנים האחרונות ו'בסורוקה' החליטו שלא לוותר עליי ולתת לי סיכוי. המצב הפיזי שלי היה קשה מאוד, וכבר כמעט איבדתי את התקווה. אני מודה בראש ובראשונה לפרופ' אביטל ולצוות הרפואי והסיעודי, ולכל מי שטיפל בי לאורך כל הדרך, על שנלחמו על חיי והעניקו לי עוד זמן יקר להיות עם משפחתי".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע