"עקב התנהלות רשלנית מצד בית אבות משען באר-שבע, חוסר התייחסות נאותה והתעלמות מצרכיו של התובע, התדרדר מאוד מצבו הפיזי והקוגניטיבי", כך נטען בתביעה שהגיש אביר אלידד בן 90, נגד משרד הבריאות ובית אבות משען.
2 צפייה בגלריה
"משען" בבאר שבע
"משען" בבאר שבע
"משען" בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
אלידד באמצעות האפוטרופסים המיוצגים על ידי עו"ד דוד מנע, מגולל בכתב התביעה שורה של פגיעות פיזיות ונפשיות לטענתו כתוצאה מרשלנות.
התובע הגיע לבית אבות משען באר-שבע במרץ 2015. על פי כתב התביעה, הוא תפקד באופן עצמאי, התכתב עם בני משפחתו בוואטסאפ, תפעל חשבון בפייסבוק, ניהל את חשבונותיו בבנק באופן עצמאי, היה צלול, מבין ומתעניין.
אלא שעם פרוץ נגיף הקורונה, בהמלצת משרד הבריאות, הוכרז סגר מוחלט בכל המסגרות הדיור המוגן. התובע, כמו כל דיירי נתבעת משען באר-שבע, נסגרו בחדריהם, לא הורשו לצאת אפילו למסדרון, חדר האוכל נסגר והארוחות סופקו לדיירים לחדרם, כשהארוחה מונחת ליד הדלת והקשיש אסף אותה והכניס לחדרו, נאסרה גם הגעת המטפלת שנהגה לפקוד את התובע, כדי לסייע בידו.
על פי כתב התביעה, כל הניסיונות מצד משפחתו של התובע ליצור קשר עם הנהלת המוסד כדי לקבל מידע עדכני אודות יקירם, עלו בתוהו, איש לא ענה ולא טרח לעדכן את המשפחה באשר למצבו של התובע.
2 צפייה בגלריה
עו"ד דוד מנע
עו"ד דוד מנע
עו"ד דוד מנע
(צילום: ראובן קפוצינסקי)
"המחויבות הבסיסית של המוסד, מעבר לטיפול רפואי מתאים", נטען בכתב התביעה, "היתה להעניק לדיירים הקשישים מסגרת של בית חם, סבלני, סובלני, מכיל ומכבד, תוך הקפדה על מתן מענה לצרכיו הפיסיים והנפשיים".
במקום כל האמור, מצא עצמו התובע, בעל כורחו, "בעיבורה של סאגת סבל מתמשכת של חוסר יחס ואי מתן מענה לצרכיו על רקע התפרצות נגיף הקורונה, שבסופו של דבר גרמו להידרדרות קשה במצבו".
לאור הטענות הללו מבקש אלידד מבית המשפט להזמין את הנתבעות לדין ולחייבן לפצות את התובע על מלוא נזקיו.
ממשרד הבריאות נמסר כי "תגובתנו תינתן בבית המשפט, כמקובל".
מבית אבות משען נמסר: "מדובר בתביעת סרק נוספת מבית היוצר של עורך דין דוד מנע. זוהי תביעה מופרכת שכל כולה שיטת מצליח והפעם בשם דייר בדיור המוגן שהחלים מהנגיף. ובכן מר מנע - זה לא הצליח, זה לא מצליח, זה לא יצליח.
"כאן המקום להזכיר כי רשת משען הגישה תביעת דיבה נגד עורך הדין מנע לאחר שכינה את עובדי משען בשידור בגלי צה"ל "רוצחים", רשת משען תמצה את כל ההליכים המשפטיים נגד עו"ד מנע ותגן על שמה הטוב של הרשת, דייריה היקרים ועובדיה המסורים".