פחות משבוע מאז שיצא הדייר הבאר שבעי משה קוגמן מבית האח הגדול (רשת 13, משודר בימים א', ד', ה', ושבת) והוא מוצף בהודעות מנשים שרוצות להכיר אותו. קוגמן שנכנס לבית כדי לכבוש את ליבה של שרין אברהם יצא אמנם בלי מיליון שקלים ובלי אהבה אבל עם שינוי פנימי משמעותי: "נכנסתי משה אחד ויצאתי משה אחר". בשיחה עם "mynet באר שבע" הוא מספר על האכזבה משרין, מהיכן מגיע הקשר עם נתנאל ומה בדיוק קרה אז באינסטגרם עם בר כהן.
6 צפייה בגלריה
משה קוגמן
משה קוגמן
"יצאתי משה אחר". משה קוגמן
(צילום: חיים הורנשטיין)
כולם התאהבו במשה קוגמן, הג'נטלמן שנכנס לבית האח הגדול עם ורד ביד במטרה לכבוש את ליבה של שרין שאותה הכיר דרך אחותו. בדייט הראשון ששודר במהלך התכנית, למדו הצופים שקוגמן רקדן אורה, בחור ביישן ומתעסק בחינוך. חוץ מהעיסוק הזה, קוגמן אימן גם בשנה שעברה את קבוצת הנוער של בית"ר בבאר שבע, כיום הוא מנהל המקצועי של כל מחלקת הנוער אבל גם אוהד את קבוצת הפועל של העיר. לאחר הדייט הסכימה שרין להכניסו כדייר לתכנית והשניים ניסו להכיר ולפתח את הקשר, אולם עם הזמן הוא הבין שלשרין ישנן רגשות כלפי שחף והשניים החליטו לסיים את מה שהחל ביניהם.
ביום חמישי האחרון ו-17 ימים לפני הגמר הגדול, קוגמן הודח ועדיין מנסה להסתגל לחיים מחוץ לבית האח, וגם לפצות על הזמן עם בנו לואי. "פתאום מקבלים את הדברים בפרופורציות, כמו קסם שהיית במקום אחד ואז יש סוג של תרדמת ואז אתה חוזר לאותה מציאות לתקופת זמן שונה", אמר ל-mynet.

6 צפייה בגלריה
משה קוגמן
משה קוגמן
קוגמן. המודח ה-15 מבית האח הגדול
(צילום מסך, ערוץ 13)

למה אתה חושב שהודחת?
"מסיבה אחת - הלכתי יותר מידי עם האמת שלי ולא שיחקתי מספיק את המשחק. הייתה תחושה בבית שאני מנסה לזגזג בין הקבוצות. כשהגענו לעשירייה הגדולה הייתה תחושה שכולם כבר ביחד אחד עם השני. ואמרתי באחד הימים – חברים נשארנו עשרה אנשים אפשר לנסות להיות חברים של כולם ולנסות לאחד אותו. לאחר מכן היתה משימה שפיצלה את הבית לשתיים ושוב חזרנו לפיצול של הבית.
"ברגע שבחרתי בבר כראויה לקבל את הכרטיס לגמר - נוצר סוג של רושם שאני מנסה לזגזג, אבל אנשים לא השכילו להבין - לא דיברתי על הפרסונה של בר אלא על המקום שהיא באה ממנו – שהוא מאוד דומה לי ועל זה אני מאוד מעריך את הדרך שלה. לכן חשבתי שהיא ראויה להגיע לגמר. הדבר הזה יצר המון שיח והמון באלגן והצגתי באור שלילי, בעיקר מהצד של דרור שדאג לחמם את כולם ואת נתנאל ואת דניאל נגדי - דבר שגרם לחוסר אמון מצד החברים הכי קרובים שלי. ואני חושב שברגע שלא בחרתי בטליה ובחרתי בר - הכוח של טליה הוא גדול מאוד וזה מה שגרם להדחתי וגרם לי לצאת".

קוגמן על שרין: "זה היה קרב אבוד מראש"


בוא נדבר קצת על שרין. התאכזבת ממנה?
"כל הנושא של שרין הוא נושא רגיש. זה ברור לכולם - תקשורתית וגם אישית לי. אני חושב שהיה סוג של דיבור וצחוק ביני לבינה. האם התאכזבתי? בסופו של דבר כן. כי אני בן אדם שמאוד מאמין באנשים, כשנכנסתי היא אמרה לי שאין לה שום דבר לשחף וככל שהזמן עבר - הבנתי שזה לא קשור אליי, זה לא קשור למראה שלי, ולא לאופי שלי. הלב שלה היה נעול. זה היה קרב אבוד מראש ולא משנה מה אעשה אני אפסיד בו".

6 צפייה בגלריה
שרין ומשה בחדר האח
שרין ומשה בחדר האח
שרין ומשה בחדר האח
(צילום מסך, ערוץ 13)

אתה חושב שזה קשור לחיבור שלך עם נתנאל?
"אני לא אתן יד לחרם. אמרתי לה את זה בימים הראשונים. שרין היא בפני שרין ומשה הוא בפני משה. אם אני אחליט להתחבר לאדם אחד והיא תתחבר עם מישהו שאני פחות מתחבר אליו זה לגיטימי וזה בסדר. היא מאוד הסכימה עם זה ואהבה לשמוע את זה אבל זה היה סוג של אחד בפה ואחד בלב וזה מאוד הפריע לה. יחד עם זאת אני אומר וחוזר זה לא באמת משנה עם מי הייתי מתחבר או איך - לא הייתי מצליח לכבוש את הלב שלה. הלב שלה כבר היה עמוק עמוק בתוך שחף".
עכשיו אחרי שתעבור תקופה, תיתן צ'אנס נוסף עם שרין? או שזה כבר אבוד?
"אני מחכה להודעה ממנה מיום שישי. יום אחרי שיצאתי, שלחתי לה הודעה באינסטגרם ועד עכשיו לא קיבלתי מענה, עושה רושם שהיא הופכת אותי לקצת אויב שלה. אני לא רואה את זה ככה. אני בן אדם שמאוד מאמין בשיח. אחד הדברים שהיו חסרים לנו בתוך הבית שלא הצלחנו לנהל שיח אחד נורמאלי. אמרתי לה בואי נשב לקפה ונדבר, בלי מצלמות, בארבע עיניים ונדבר על הכל".
עד לרגע זה היא לא ענתה לך?
"לא, היא יכולה להגיד לך 'לא ראיתי את ההודעה', אחרי שהיא שמעה בדוח היומי על ההודעה היא ראתה אותה. זו בחירה שלה. אף אחד לא מכריח אותה. אבל אני חושב שהמינימום הוא לא לדבר דרך אמצעי תקשורת אלא לדבר אחד עם השני. ההתנהלות קצת מאכזבת אותי".

קוגמן: "היה פה חרם על שני דיירים"

בבית האח הגדול, קוגמן היה מחובר מאוד לדניאל ולשחף. בנוסף לשניים הללו, היה נראה לעין החיבור בינו ובין נתנאל כבר מהרגע הראשון.
למה כל כך התחברת אל נתנאל במקום שבו אנשים ברחו להתרחק?
"אני אומר את זה בצורה שאינה משתמעת לשני הפנים – היה פה חרם של הבית על שני דיירים. הפרידו אותם לחלוטין משאר הבית ואני בתור איש חינוך לא אתן יד לעולם לחרמות. בדיוק מהמקום שאני באתי אליו ובגלל הסיפור האישי שלי. גם אם ידעתי שזה יעלה לי במחיר של להיות 'על המוקד' או להיות על הגרדום בגלל החירות שלי, אני לא אתן יד לחרם ובטח ובטח כשדיאן הודחה וראיתי שהוא לבד - לא נתתי לו להיות לבד".
איזה שינוי עברת בבית? גילית דברים על עצמך?
"אני חושב שאני מבין הדיירים שעבר את השינוי הכי גדול, הכי משמעותי והכי עמוק. נכנסתי משה אחד ויצאתי משה אחר. קודם כל - להאמין בעצמך, להאמין במי שאתה. הביטחון שלי לפני התכנית היה ירוד – פחות האמנתי בעצמי וביכולות שלי פחות אהבתי איך שאני ניראה כלפי חוץ ובעצם התהליך שעברתי בתוך הבית, מיום ליום הרגשתי שאני יותר מאמין בעצמי שאני כאן בזכות ולא בחסד, ואתה עובר עוד הדחה ואתה מרגיש שיש לך משהו מעבר.
החברויות - הילד של התיכון עדיין נמצא בי כל הזמן, אם זה להכיר אנשים חדשים. אם זה לפחד שלא מדברים עליך מאחורי הגב. אם זה לרגיש לא להיות חלק מקבוצה. יש שם הרבה סיטואציות כאלה, ולמזלי התחברתי מאוד מהר, והצלחתי להיכנס לתוך חבורה - יצרתי חבורה משלי שקראנו לה 'הפרלמנט' - זו באמת התמודדות מאוד מאוד קשה שהיתה לי עם דברים שהבאתי מהבית לשם".

6 צפייה בגלריה
משה קוגמן
משה קוגמן
משה קוגמן
(צילום: חיים הורנשטיין)

קוגמן סיפר שבילדותו היה ילד מאוד ביישן, חסר ביטחון והתקופה הכי קשה בחייו היתה בתיכון. לקראת חגיגות הבר מצווה הוא חילק הזמנות לכל הכיתה והבחין במכתב שעובר בין כל התלמידים בכיתה ובו נכתב - 'לא להגיע לבר מצווה של משה'. "באמת כך היה. אף אחד לא הגיע לבר מצווה שלי. זה היה אחד הרגעים שהבנתי שאני אאוטסיידר - שאני לבד, ושאני הולך לעבור תקופה לא פשוטה. כשניסיתי להרגיש חלק לא באמת הצלחתי", סיפר קוגמן והוסיף: "ויש לזה מחיר ויש לזה השפעות עד היום, עם כל הדברים הטובים שקורים לי בחיים. לא היו חברים, לא היו באים אליי הביתה, הייתי מסתובב לבד בהפסקות לא היו יושבים לידי בכיתה היה לי מאוד קשה חברתית, הייתי מקבל מכות וקללות. אני לא אוהב להשתמש במילה חרם.
"אחת הסיבות שהגעתי לחינוך זה כדי לסייע לאותם ילדים שהיו כמוני ולנסות לעזור להם לצאת מהתקופות האלה. יש לי המון סיפורי הצלחה עם ילדים שחינכתי ולימדתי אותם איך להסתדר חברתית עם כל הקשיים".
קוגמן אמנם לא יצא עם אהבה ולא מיליון שקל מבית האח הגדול אבל מקבל אינספור הודעות מבחורות. "בשלב הזה לא עונה כרגע להודעות. אני רוצה עוד קצת זמן עצמי כדי לעכל את כל החוויה הזו ולנסות להגיע ממקום אמיתי ומוכן רגשית לקשר חדש", אמר והוסיף כי הוא מחפש קשר עם אישה שמזכירה לו בית – חום, אהבה ודאגה. "מישהי שהיא גם קרייריסטית מאוד אבל גם ביתית ולא מסורתית. מישהי שנותנת משהו ולא מצפה לקבל בחזרה - בדיוק כמו שאני עושה. הכי חשוב שתדע לכבד את זה שיש לי ילד, שתדע לאהוב אותו ולקבל אותו ותדע שיש גם אמא בתמונה".
פסלו אותך פעם בגלל שיש לך ילד?
"כן, זה מאוד מאוד מסתכל, מצד אחד ליאל זו המתנה הכי גדולה בחיים שלי ואני מודה על זה כל בוקר. מצד שני בכל העניין הזוגי, זה מכשול מאוד מאוד גדול. הרבה מאוד פעמים דברים שיכלו להצליח נפלו. אני לא שופט אף אחת ואני מבין שזה לא פשוט ושזו חבילה, אבל באותה נשימה אף פעם לא הסתרתי את זה ואף פעם לא החבאתי את העניין הזה הייתי מאוד גלוי. בכל אתרי ההיכרויות אני עם תמונה של ליאל ואני מדבר עליו המון. זה בעיקר מאכזב אותי כי אחרי שיצאתי מהתכנית הילד פתאום לא מפריע, זה היה בעיניי שטחי שבגלל שאני קצת יותר מפורסם הילד לא אישיו".

6 צפייה בגלריה
בר האח הגדול
בר האח הגדול
בר כהן. "לי ולבר נקודות ממשק ודימיון בכמה פרמטרים בחיים
(צילום מסך, ערוץ 13)

מה הסיפור עם בר?
"היה סיפור מצחיק איתה. לפני בערך חצי שנה לפני שהם נכנסו לבית האח הגדול, ראיתי אותה באפליקציית היכרויות, עם עיניים בהירות, עם ילד וזה מאוד התחבר למצב שאני נמצא בו. החלקתי ימינה ומסתבר שגם היא החליקה ימינה, והייתה לנו התאמה באפליקציה. זה לא באמת התקדם באיזה שהוא מקום. אבל כן עקבתי אחריה באינסטגרם תקופה די ארוכה".
אם היית נכנס כדייר רגיל בבית והיא לא הייתה עם אליאב, היית עושה צעדים?
"שאלה קשה. האמת שלא חשבתי על זה. יש לי ולבר נקודות ממשק ודמיון בכמה פרמטרים בחיים. בין היתר העניין של הילד והסיפורים שעברנו. בשלב הזה אני לא בטוח שהייתי מצליח להכיל את בר אבל זה כן יכול להיות משהו שיכל להיות מעניין".

קראו גם:

מה תאחל לעצמך בשנה החדשה?
"אני מאחל לעצמי להמשיך את התהליך שהתחלתי בו באח הגדול ולהסתכל על עצמי במראה ולהגיע גאה בעצמי על הדרך שלי. אני מאוד אוהב את הצורה שהתבטאתי ואת ההתנהגות שלי בתוך הבית. אני מאחל לעצמי לקחת את זה גם לחיים האישיים שלי וליישם אותם. מאחל לעצמי להמשיך להיות אבא טוב, והכי חשוב להסתכל קדימה תמיד בצורה חיובית ולחפש המשכיות בכל הדבר הזה".

6 צפייה בגלריה
משה קוגמן
משה קוגמן
קוגמן בביתו השבוע. "גאה בעיר שלי"
(צילום: חיים הורנשטיין)

על באר שבע הוא אומר: "אני גאה בעיר שלי, וזה המקום שלי שאני תמיד אשאר בו, ומבקש להודות לכל התומכים, ולאנשי העיר באר שבע. ואני מקווה שאצליח לשבור את הסטטיסטיקה שאפשר להצליח גם מהדרום וגם מהפריפריה".