מצד אחד שמחת חג השבועות, ומצד שני, ימים קשים עוברים על מדינת ישראל.
2 צפייה בגלריה
הפנינג שבועות בסורוקה
הפנינג שבועות בסורוקה
הפנינג שבועות בסורוקה
(צילום: 'אור השחר')
על אף המצב הבעייתי, הוחלט לקיים את ההפנינג שתוכנן לטובת חולים שלא יכולים לחגוג עם משפחתם.
כ-100 חולים במחלקה האונקולוגית וכ-200 אנשי צוות הרפואה בבית החולים סורוקה, חגגו ביום חמישי יחד בהפנינג שכל כולו שבועות, עם קרטיבים ופרחים.
קראו גם:
אחת ההשלכות חמורות בעקבות המצב הבטחוני היא שיבוש שגרת היום-יום. תוכנית 'אור השחר' המופעלת על ידי 'קרן מאירים' החליטה לא להיכנע לתכתיבי החמאס, ולקיים את האירוע שתוכנן על אף המגבלות ועל אף המצב הקשה.
הן כשהמצב רגוע והן כשהמצב מתוח, כל חג וחג ישנם אנשים שלא זוכים לבלות עם המשפחות שלהם. ספציפית אצל חולי סרטן, להפסקת הטיפול הכימותרפי יש השלכות חמורות מאוד על ההתמודדות עם המחלה.
2 צפייה בגלריה
הפנינג שבועות בסורוקה
הפנינג שבועות בסורוקה
הפנינג שבועות בסורוקה
(צילום: 'אור השחר')
לכן אדם שנכנס לטיפול ביום חמישי, גורלו הוא שהייה במחלקה בערב החג. מתוך המחשבה הזו נולד הרעיון להרים הפנינג שיצור אווירת חג אמיתית במטרה לסייע, ולו במעט, לחולים להרגיש קצת יותר בבית.
תוכנית 'אור השחר', שחרטה על דגלה לסייע ככל שניתן הן לחולי סרטן והן ל"חולים השקופים" (כלומר למעגל המשפחתי הקרוב של החולים), הרימה את הכפפה ומאגדת את החולים וצוותי הרפואה כדי לחגוג את חג השבועות בהפעלות על ידי ספקים ובעלי עסק שעושים זאת בהתנדבות מלאה.
מנכ"ל קרן מאירים, יזהר נבון: "בעיניי זו איננה משימה או מטלה שעלינו לעשות, אלא זכות גדולה. בייחוד בזמנים קשים כמו אלו, עלינו להראות ששום דבר לא ישבור את רוחנו. גם בשגרה וגם בחירום, החיים עם המחלה הם לא פשוטים, ואנו עושים ככל שניתן בכדי לסייע.
"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוותי הרפואה בישראל בכלל ובסורוקה בפרט, שעושים עבודה מופלאה אחרי שנה מאתגרת במיוחד שעברה עליהם, ובעת הזו על המאמצים הכבירים שהם עושים לאור המצב הבטחוני".