במילים אחרות - מעבר לחוסר הנוחות אשר נגרמת בעקבות צניחת השלפוחית, הרי שמדובר על מצב שעשוי להוביל למספר תופעות שיפגעו בצורה משמעותית בחיי המטופלת, בין אם מדובר על תופעה של תכיפות במתן שתן, בריחת שתן וקושי בהתרוקנות מלאה. אמנם לא מדובר על בעיות שמסכנות את החיים, אך באותה הנשימה חשוב לזכור כי מדובר על בעיות שאסור לזלזל בהן שכן, מדובר על תופעות שפוגעות באופן ישיר באיכות החיים של הסולות מהן. אי לכך, טיפול בתופעות הללו הוא הכרחי במיוחד, וכאשר מדובר על מקרים חמורים יותר, הטיפול יתבצע באמצעות ניתוח הרמת שלפוחית השתן. על כן, במטרה לעשות לכם סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שצריך לדעת לפני שניגשים לביצוע ניתוח הרמת שלפוחית השתן.

1 צפייה בגלריה
הרמת שלפוחית השתן
הרמת שלפוחית השתן
הרמת שלפוחית השתן
(צילום: FREEPIK)

אז מהו ניתוח הרמת שלפוחית השתן
ניתוח הרמת שלפוחית השתן הוא ניתוח שכל תפקידו הוא להשיב את השלפוחית למקומה ובכך גם לשים לסוף לתופעות המתלווה אל הבעיה, לפעמים גם באופן מיידי. השבת השלפוחית למקומה יכלול לגם חיזוק של רצפת האגן, במטרה למנוע בעיות נוספות בעתיד. על כן, חיזוק רצפת האגן הוא תהליך שיכול להתבצע במספר דרכים מגוונים. לכאן או לכאן, ניתוח הרמת שלפוחית השתן יתבצע רק כאשר מדובר על המקרים החמורים ביותר, בהן השלפוחית צונחת עד לנרתיק עצמו.
כיצד מתבצעת הפעולה?
לאחר ביצוע של אבחון מדויק שעלול לגלות כי ישנם איברים נוספים שצנחו גם הם, יוחלט על תאריך ייעודי עבור ביצוע הניתוח. למעשה, את הרמת השלפוחית ניתן לבצע באמצעות שתי דרכים שונים. הראשונה, באמצעות חיזוק הרצועות שנמצאות ברצפת האגן, מה שיסייע למניעתה של צניחה חוזרת, בעוד כי הדרך השנייה תהיה באמצעות הנחת רשת מיוחדת ברצפת האגן, רשת שתפקידה לשמש כעוגן יציב עבור כל איברי האגן. ניתוח הרמת שלפוחית השתן מתבצע לא פעם דרך הנרתיק, ובמילים אחרות - מבלי לבצע חתך חיצוני בעור, ובחלק מהמקרים בבטן התחתונה באמצעות גישה זעירה ופולשנית. כך או כך, הניתוח נמשך באורך של כשעה, ובמהלכו הגורם המטפל דואג להחזיר את השלפוחית בעדינות למקומה, ולחזר את רצפת האגן. על כן, במידה ויתגלה כי איברים נוספים סובלים מצניחה כפי שציינו קודם לכן, וכי עולה הצורך לטפל גם בהם, הניתוח יתמשך לאורך פרק זמן ארוך יותר, באופן טבעי.

מוגש מטעם ד"ר זלוטיק לאוניד